OM615 0f OM616 in mijn 407d uit 81

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nismo joe
Berichten: 83
Lid geworden op: 16 jun 2007, 17:17
Locatie: Cuijk

OM615 0f OM616 in mijn 407d uit 81

Bericht door nismo joe »

1 van de 2 heb ik dus. Er is een revisie ooit uitgevoerd en er is denk ik een andere bak onder gekomen. Het is in ieder geval een 4 bak.
De schakelpook komt nu bij de handrem omhoog :roll: Handig :shock:

Maargoed, functioneel issie wel.

Hoe kom ik er nu het makkelijkste achter wat voor blokkie erin ligt? Er zit een stikker op met OM615/616 dus dat is ook handig :lol:
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Bericht door Dennis en Nancy »

Op de bestuurders zijde van het blok staat rechts onder de kop een nummer ingeslagen.

Motorafdekking eraf halen en als je even zoekt kan je het zien.

Groeten Dennis
Gebruikersavatar
nismo joe
Berichten: 83
Lid geworden op: 16 jun 2007, 17:17
Locatie: Cuijk

Bericht door nismo joe »

Dan heb ik denk ik toch echt een OM616?

dit staat er:
616934 10 131235

616 zal wel voor OM616 staan. De rest zal wel met produktie datums te maken hebben.

Heb ik het correct?
Gebruikersavatar
melhof
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jun 2006, 19:41
Locatie: Zuid Spanje

Bericht door melhof »

Dit betekend:

OM 616934 10 131235

OM=aanduiding voor motor
616=algemeen motor typenummer
934=uitvoering
10=type getal (kan ook 50 of 12 of 62 zijn geloof ik)
131235=
serie nummer bestaat er dus maar 1 van
dit getal is belangrijk omdat in de MB catalogie vaak versienummers worden aangegeven met welk onderdeel voor jouwe geschikt is

Neem het OM nummer en het chassis nummer mee naar de MB dealer en je kunt alles krijgen voor je bussie.

Ook kun je je type kaart van ze krijgen. Daar staan alle orginele nummers op van voor-, achteras, carosserie, stuur-, reminrichting, bak etc.
Dan kun je meteen zien of er veel aan je bus gesleuteld is (of de nrs nog orgineel zijn)

Let wel op dat ze automatisch de onderdelen die bij je carosserie horen aan je geven. Dus als je motor niet meer orgineel is je dit altijd moet vermelden om niet met de verkeerde onderelen thuis te komen.

Groet,
Melchior
Gebruikersavatar
nismo joe
Berichten: 83
Lid geworden op: 16 jun 2007, 17:17
Locatie: Cuijk

Bericht door nismo joe »

goeie tip :)

ik ga maandag ook even het revisie bedrijf benaderen die iets met me blokje gedaan hebben. Ben benieuwd tot hoever hij gereviseerd is geweest :)
Gebruikersavatar
melhof
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jun 2006, 19:41
Locatie: Zuid Spanje

Bericht door melhof »

Nog iets:

Jou nummer 131235 doet me er aan denken dat je waarschijnlijk de 72pk uitvoering hebt! :D

Ik geloof dat alle serie nummers onder de de 09xxxx 65pk zijn en er boven 72pk! :roll:

Je hebt dus mazzel!
Dat scheelt net weer ietsje trekkracht.

Wel zul je op zijn leeftijd er nooit meer dat vermogen uit halen :lol: , maar toch fijn dat je de sterkste van de serie hebt.

Groet,
Melchior
rientrienzwien
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2006, 21:29
Locatie: Zoutelande

Re: OM615 0f OM616 in mijn 407d uit 81

Bericht door rientrienzwien »

als bezitter van een 406d (608 korte versie)
ben ik ook nog steeds opzoek naar type motor
in 1992 is er een ruil blok ingegaan
op het plaatje staat 249-220-492691
(nummers zijn slecht leesbaar)
iemand enig idee ?
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: OM615 0f OM616 in mijn 407d uit 81

Bericht door Leo »

Dat nummer zegt me niks.
Zie antwoord 2 van dit topic waar je het ingeslagen nummer kunt vinden wanneer het een OM615 of 616 betreft.

En doe ons anders even een foto van het orgel, want de gegeven info is wel errug summier en verwarrend. (406 of 608)

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten