Transmissieschok

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
quin
Berichten: 53
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:42

Transmissieschok

Bericht door quin »

Bij mijn MB310D die nog weinig km gelopen heeft, treedt een 'transmissieschok' op wanneer je gas geeft en loslaat of andersom.

Waar kan dit aan liggen en hoe is het te verhelpen?
Gebruikersavatar
motohead
Berichten: 60
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:58
Locatie: Abbekerk

Re: Transmissieschok

Bericht door motohead »

Motorsteunen die los zitten, speling op aandrijfas of hardischijf.

In die richting zou ik het zoeken.

groet, Sandor
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Transmissieschok

Bericht door Anton »

Hoi Sandor,

Wat bedoel je met "hardi" schijf?
Ik ga er vanuit de kruiskoppeling ?

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
motohead
Berichten: 60
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:58
Locatie: Abbekerk

Re: Transmissieschok

Bericht door motohead »

Ehh, zit misschien helemaal niet op dit type, een hardischijf is een rubberen koppeling.
Ik bedoel dus koppeling in de aandrijving.

groet, Sandor
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Transmissieschok

Bericht door Anton »

Hoi Sandor,

De bedoelde Hardischijf zit op oa BMW en daarvan afgeleide Ural en Dnepr, Russiesemotoren.
De BMW's van die tijd zijn als een soort oorlogsbuit aan de Russen gegeven.
Die hebben ze dus nagemaakt en amper hier en daar verbeterd.
Eind jaren 80 begin 90 kwamen die dingen nogal massaal naar Nederland Rusland had deviesen nodig!
De kwaliteit was ontluisterend bedroevend slecht!
Sommige waren zo in elkaar gezet dat er wat klem zat en helemaal niet rond wilden.
Dat bij stevig wegrijden weleens wat tandjes onderin kwamen te liggen ach daar zat zo'n wodka slikker in Rusland ook niet mee, die kun je hier toch ook harden!?
Ural heeft een nieuwe motor op de markt gezet echt een leuke machine en bij de tijd wat de techniek betreft!
Ik zelf heb een Dnepr van voor die tijd die nog wel rustig en goed in elkaar werden gezet.
Deze is dus voorzien van SKF lagers krukas + vliegwiel gebalanceerd goede zuigers en aangepast dmv nieuwe klepzetels voor Euro 95!
Rechts daar van bevind zich de zijspanbak.

Die kon je met en zonder aandrijving krijgen en in legeruitvoering met sper diff.

Maar goed ik dwaal af het ging om die schijf die meest meteen achter de wisselbak zit.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast