Het setje dat ik heb aangeschaft werkt met een sensor en 2 magneetjes op de aandrijf as.
In de beschrijving staat dat de as minimaal 5 cm van diameter moet zijn.
Aangezien wij een voorwiel aandrijver hebben, zijn de assen dunner.
De eniste plek waar de assen dikker zijn is op de homokineet koppeling, maar daar kunnen de magneetjes niet op vast gemaakt worden omdat de hoes er kompleet over heen zit.
Aan de bak zijde zijn de klossen ook groot genoeg maar de linker zijde zit langs de bak.
Er is nog geen halve centimeter ruimte tussen de klos en de bak, dus ook daar geen plek voor de mangeetjes.
De rechter as is in 2en gedeeld, uit de bak zonder koppeling gewoon een rechte as(+/- 30cm lang), vervolgens een lagerhuis, dan de tripod koppeling en dan de as naar het wiel toe met aan de wiel zijde een homkineet.
Op die tripod past het ook niet, omdat daar het carter er te dicht langs zit.. :|
Lang verhaal maar het komt er op neer dat de plekken die volgens de inbouw beschrijving van de CC een diameter hebben dei groot genoeg is, er geen ruimte is voor het plaatsen van de magneetjes..
Dus mijn vraag is heeft iemand ervaring met het plaatsen van een dergelijke CC maar dan gewoon op de as (die denk ik ongeveer 3 cm van diameter is) en of dat de CC daar mee over weg kan..??
Of wordt het gewoon een kwestie van proberen.

Indien nodig kan ik wel een stel foto's maken van de assen..
Oh en de CC is van John Gold de ap50
(zonder reclame te willen maken nu in de aanbieding bij de conrad voor 109 Euro:
http://www.conrad.nl )