Wat is er vandaag gebeurd?
-
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Ehh nou, het zo, ik had nieuwe slijpschijven gehaald en die bleken iets te groot te zijn, dus beschermkapje eraf en slijpen maar. Dit had overigens niks uitgemaakt want ik wilde wat bramen weghalen en toen stuiterde dat ding recht m'n vinger in. Foutje bedankt!!!.
Toine.
Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
-
Jazeker! en ik ben ook gek op scharrelvlees :mrgreen:karogegro schreef:Lust u nog peultjes.
Vandaag is een Kadootje
-
Om die reden heb ik het er ook niet meer op. Ze maken die kapjes te klein.karogegro schreef:Ehh nou, het zo, ik had nieuwe slijpschijven gehaald en die bleken iets te groot te zijn, dus beschermkapje eraf en slijpen maar.
Toine.
Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- Bommes
- Contacteer:
- Anton
Hoi,
Ik heb op de kleine flex ook geen kapje op zitten veel te lastig!
Op mijn grote flex van 230 mm zit de kap er nog wel op, zonder is mij echt te link!
Maarre ik heb wel veiligheidshandschoenen aan!
En niet te vergeten ik draag ook een veiligheidsbril.
En ik heb uit de gereedschapsmakerij een paar op maat gemaakte oordopjes over gehouden zodat miij oortjes in topconditie blijven.
Maar waar ik ijzer haal kun je het zelf aan de maat afzagen en ook onder verstek, dan heb je al heel wat minder te slijpen.
Slijp en zaag ze!
Groet Anton
Ik heb op de kleine flex ook geen kapje op zitten veel te lastig!
Op mijn grote flex van 230 mm zit de kap er nog wel op, zonder is mij echt te link!
Maarre ik heb wel veiligheidshandschoenen aan!
En niet te vergeten ik draag ook een veiligheidsbril.
En ik heb uit de gereedschapsmakerij een paar op maat gemaakte oordopjes over gehouden zodat miij oortjes in topconditie blijven.
Maar waar ik ijzer haal kun je het zelf aan de maat afzagen en ook onder verstek, dan heb je al heel wat minder te slijpen.
Slijp en zaag ze!
Groet Anton
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
In het dorp hier is vandaag de ambtenarij helemaal doorgeslagen... Een ambtenaar in een geel hesje (ben ik toch al wat gevoelig voor) kwam naar de wegwerkzaamheden kijken en vroeg en passant of ik die bus van het parkeerterrein van het zwembad wilde weghalen. Want die bus nam wel vier parkeerplaatsen in. Dat laatste klopte ook wel, maar hij stond daar in overleg met de aannemer die de riolering aan het vervangen is. Mede omdat het parkeerterrein al weken niet vol is geweest. Dus hebben we, om verder gezeik te voorkomen, de bus maar in een parkeerhaven langs de Steenweg gezet.
Trouwens niet de eerste keer: een half jaar geleden of zo kreeg ik een bon van € 50 omdat de luxewagen (net als de helft van de andere auto's) tegen de rijrichting in in een parkeervak stond.
Wat zou het fijn zijn in een volledige anarchie te leven! :twisted:
Ook de rechterbuitenspiegel eindelijk fatsoenlijk vastgezet. De inbussleutels 4.5 mm en 3/16" pasten niet. Maar de Torx 30 past perfect in het zeskantje. Zo ging het ook :D
Trouwens niet de eerste keer: een half jaar geleden of zo kreeg ik een bon van € 50 omdat de luxewagen (net als de helft van de andere auto's) tegen de rijrichting in in een parkeervak stond.
Wat zou het fijn zijn in een volledige anarchie te leven! :twisted:
Ook de rechterbuitenspiegel eindelijk fatsoenlijk vastgezet. De inbussleutels 4.5 mm en 3/16" pasten niet. Maar de Torx 30 past perfect in het zeskantje. Zo ging het ook :D
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Dit klinkt een beetje als die dropstaaf die de gemeente Wieringermeer in dienst had en eens een dreigend geel kaartje onder mijn ruitenwisser schoof, met iets in strekking van "langer als 6m, hoger als... blabla...enzenz" mag van de APV niet 's nachts en in het weekend op niet-aangewezen plekken geparkeerd staan, graag zo snel mogelijk verwijderen! Tijdstip van constatering...: donderdagmorgen, 11:25! En ik had hem er die morgen net neergezet, zou te werk, en 's middags in de stalling brengen.
==================================
En wat is er vandaag gebeurd, wel, na tijden modderen met een lekkende versnellingsbak, daardoor plakkende koppeling en daardoor onwillige versnellingsbak, met wat gepruts en gepuzzel (drukgroep van die bak, koppelingsplaat van die, versnellingsbak daarvanaf halen) een hopelijk werkend geheel gemaakt, met verse pakkingen en keerringen zou de lekkage ook tot het verleden moeten horen. De oude bak schakelde altijd al slecht, dit had denk ik 2 oorzaken; het stelmechaniek voor de stangen naar de pook zat niet goed afgesteld en vastgelast(???) en er zijn 1 of 2 lagers niet best, want zelfs met de hand draaiend hoor je een lager de laatste doodskreten uitslaken.
De nieuwe bak komt voor het wereldschokkende bedrag van 70 euro van Marktplaats en hebben we vanavond met behulp van garagekrikken, potkrikken en krachttermen eronder weten te zetten. Nu enkel nog de uitlaat, schakelstangen en koppeling enzo, startmotor erop en dan weer eens een rondje rijden! :) Ik zei nadat we klaar waren nog tegen een vriend van me, 'het houdt je van de straat, zo'n hobby', waarop hij antwoordde 'Ik heb je anders nog nooit zoveel OP straat zien liggen, onder dat ding van je!' Tegen zoveel logica kan ik niet op! :mrgreen:
De bak komt trouwens van een F66 (zestonner) 100pk zescylinder en had een veel zwaardere koppeling, dankzij het modulaire Hanomag-systeem past gewoon alles-op-alles en dus ook deze bak op mijn instapmodelletje vierclinder van 65pk. (En ja, zo'n 100 of 115 pk zescylinder past ook gewoon in mijn instapper-modelletje busje, alle gaten zitten er al en omdat de motor tussen de stoelen zit, is de aan de voorkant ook ruimte zat.)
Groeten Jeroen
==================================
En wat is er vandaag gebeurd, wel, na tijden modderen met een lekkende versnellingsbak, daardoor plakkende koppeling en daardoor onwillige versnellingsbak, met wat gepruts en gepuzzel (drukgroep van die bak, koppelingsplaat van die, versnellingsbak daarvanaf halen) een hopelijk werkend geheel gemaakt, met verse pakkingen en keerringen zou de lekkage ook tot het verleden moeten horen. De oude bak schakelde altijd al slecht, dit had denk ik 2 oorzaken; het stelmechaniek voor de stangen naar de pook zat niet goed afgesteld en vastgelast(???) en er zijn 1 of 2 lagers niet best, want zelfs met de hand draaiend hoor je een lager de laatste doodskreten uitslaken.
De nieuwe bak komt voor het wereldschokkende bedrag van 70 euro van Marktplaats en hebben we vanavond met behulp van garagekrikken, potkrikken en krachttermen eronder weten te zetten. Nu enkel nog de uitlaat, schakelstangen en koppeling enzo, startmotor erop en dan weer eens een rondje rijden! :) Ik zei nadat we klaar waren nog tegen een vriend van me, 'het houdt je van de straat, zo'n hobby', waarop hij antwoordde 'Ik heb je anders nog nooit zoveel OP straat zien liggen, onder dat ding van je!' Tegen zoveel logica kan ik niet op! :mrgreen:
De bak komt trouwens van een F66 (zestonner) 100pk zescylinder en had een veel zwaardere koppeling, dankzij het modulaire Hanomag-systeem past gewoon alles-op-alles en dus ook deze bak op mijn instapmodelletje vierclinder van 65pk. (En ja, zo'n 100 of 115 pk zescylinder past ook gewoon in mijn instapper-modelletje busje, alle gaten zitten er al en omdat de motor tussen de stoelen zit, is de aan de voorkant ook ruimte zat.)
Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
-
Het is klaar, met negen vingers lukt het ook.De hele handel aan elkaar gebakken (het is lang geleden dat ik gelast heb), het spul aan de camper gemonteerd, 98 kg spieren op de drager laten dansen en geconstateert dat het errug stevig is. Vanavond het spul zwart spuiten, lichten aansluiten en klaar is klara. Als het klaar is plaats ik wel een picture voor het resultaat.
Toine.
Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Geweldig dagje weer :twisted:
Afgelopen donderdag in de plenzende regen de boel afgemaakt, vader en broer hadden er al mee gereden en hij schakelde weer goed. Voor mijn gevoel echter niet; ik voelde gewoon het verschil niet met hoe ie was. Ik zet hem in z'n 3, laat de koppeling opkomen en hij springt er zo weer uit... #@$$%^!
Maar, zorgen voor later... de ring die de uitlaat bij het spruitstuk laat scharnieren was kaputt dus dat lekte als de pest. Dat met veel gemodder (letterlijk en figuurlijk) vervangen door een flens met een RVS flexibel stuk (glimt er toch nog wat, aan dat ding) en dat lekte nog veel meer... inmiddels was het al weer donker.
Vanmorgen flexibelding er weer af, vaders paar deuken erin slaan en de gaten nog wat groter vijlen, ikke oude uitlaat aftekenen en inkorten, ochtendje prutsen, en verhip, 't past ook nog! Kiek toch es an... alleen nog ff uitlaatklem erop en dan rondje karren! Moest nog ff wat spulletjes naar ons aller Moddereter brengen en is niet zo ver, dus hup, klem d'r op en gaan. Sja. Schiet toch dat #@$ ding weer uit de 3e versnelling! Na aldaar de koektrommel en koffiekan geleegd te hebben, de thuisreis weer aanvaard. Op de heenreis ging het nog goed met de koppeling; terug bleef het hele zaakje weer plakken als vanouds, terwijl de bak toch lekdicht was nu. #@$$#%$%-end en met een krakende bak die ook niet meer in de 3 wilde maar naar huis geprutteld. Enige troost was dat de motor tenminste goed loopt en de de versnellingsbak geen olie meer op de koppeling lekt... :twisted: Waren even in staat, het hele zaakje achteruit de sloot in te duwen.
Toch maar weer ff kijken. Het blijkt, dat er zoveel speling op het schakelmechaniek onder pook zit, dat de kopse kant van de stang, klem loopt tegen de bout, waar op de pook zijdelings scharniert. Daardoor trekt hij de hevel op de bak niet ver genoeg naar voern... Die schakelstang had nog wat draad over, dus die er weer onder vandaan (dat kunnen inmiddels binnen een minuut), korter gemaakt, en verrekt nou toch... 't werkt! Alleen die !@#% koppeling niet... Na wat stellen en knoeien leek het erop dat de koppeling wel gewoon vrij kwam, maar gewoon door vettigheid bleef plakken.
Vaders had echter nog de ouwe mannetjes methode: rem erop, flink gas, en laat die koppeling maar stinken. Hij wordt tenslotte 60 dit jaar, dus kan ie alvast wennen. ;) In elk geval, al wat er stonk, het rook vooral op verbrande bakolie. De plaat is nl. niet vernieuwd, maar die hadden we uitgebrand met een gasbrander, en toch komt er nog weer olie uit zetten als ie warm wordt. Dat bleek genoeg, nu schakelt ie als boerenboter en hoef je niet meer met een krakende bak te schakelen of in de versnelling te starten. Het kan dus zijn dat ik dit nog eens moet herhalen...
Dat biertje na afloop, smaakte toch wel erg best! :mrgreen:
Afgelopen donderdag in de plenzende regen de boel afgemaakt, vader en broer hadden er al mee gereden en hij schakelde weer goed. Voor mijn gevoel echter niet; ik voelde gewoon het verschil niet met hoe ie was. Ik zet hem in z'n 3, laat de koppeling opkomen en hij springt er zo weer uit... #@$$%^!
Maar, zorgen voor later... de ring die de uitlaat bij het spruitstuk laat scharnieren was kaputt dus dat lekte als de pest. Dat met veel gemodder (letterlijk en figuurlijk) vervangen door een flens met een RVS flexibel stuk (glimt er toch nog wat, aan dat ding) en dat lekte nog veel meer... inmiddels was het al weer donker.
Vanmorgen flexibelding er weer af, vaders paar deuken erin slaan en de gaten nog wat groter vijlen, ikke oude uitlaat aftekenen en inkorten, ochtendje prutsen, en verhip, 't past ook nog! Kiek toch es an... alleen nog ff uitlaatklem erop en dan rondje karren! Moest nog ff wat spulletjes naar ons aller Moddereter brengen en is niet zo ver, dus hup, klem d'r op en gaan. Sja. Schiet toch dat #@$ ding weer uit de 3e versnelling! Na aldaar de koektrommel en koffiekan geleegd te hebben, de thuisreis weer aanvaard. Op de heenreis ging het nog goed met de koppeling; terug bleef het hele zaakje weer plakken als vanouds, terwijl de bak toch lekdicht was nu. #@$$#%$%-end en met een krakende bak die ook niet meer in de 3 wilde maar naar huis geprutteld. Enige troost was dat de motor tenminste goed loopt en de de versnellingsbak geen olie meer op de koppeling lekt... :twisted: Waren even in staat, het hele zaakje achteruit de sloot in te duwen.
Toch maar weer ff kijken. Het blijkt, dat er zoveel speling op het schakelmechaniek onder pook zit, dat de kopse kant van de stang, klem loopt tegen de bout, waar op de pook zijdelings scharniert. Daardoor trekt hij de hevel op de bak niet ver genoeg naar voern... Die schakelstang had nog wat draad over, dus die er weer onder vandaan (dat kunnen inmiddels binnen een minuut), korter gemaakt, en verrekt nou toch... 't werkt! Alleen die !@#% koppeling niet... Na wat stellen en knoeien leek het erop dat de koppeling wel gewoon vrij kwam, maar gewoon door vettigheid bleef plakken.
Vaders had echter nog de ouwe mannetjes methode: rem erop, flink gas, en laat die koppeling maar stinken. Hij wordt tenslotte 60 dit jaar, dus kan ie alvast wennen. ;) In elk geval, al wat er stonk, het rook vooral op verbrande bakolie. De plaat is nl. niet vernieuwd, maar die hadden we uitgebrand met een gasbrander, en toch komt er nog weer olie uit zetten als ie warm wordt. Dat bleek genoeg, nu schakelt ie als boerenboter en hoef je niet meer met een krakende bak te schakelen of in de versnelling te starten. Het kan dus zijn dat ik dit nog eens moet herhalen...
Dat biertje na afloop, smaakte toch wel erg best! :mrgreen:
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Vandaag een mailtje n.a.v. advertentie op Mobile.de van iemand uit Engeland die ongezien € 6500 méér dan de vraagprijs voor Dr. Wolff bood... Juist ja, dat klopt niet!
Zie:Fraud Alert - 'Cashback' money transfer Fraud
Men zij gewaarschuwd!
Zie:Fraud Alert - 'Cashback' money transfer Fraud
Men zij gewaarschuwd!
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
- Anton
Hoi Jeroen,
Dat biertje was echt wel verdient!
Wat een ellende met dat ding en wat een uren gaan er iedere keer weer in zitten!
Nooit gedacht ik koop iets anders?
Maar goed houd moed op een dag zal ie weer snorren als vanouds!
Succes!
Groet Anton
Dat biertje was echt wel verdient!
Wat een ellende met dat ding en wat een uren gaan er iedere keer weer in zitten!
Nooit gedacht ik koop iets anders?
Maar goed houd moed op een dag zal ie weer snorren als vanouds!
Succes!
Groet Anton
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
.... trage internet verbinding, ging iets mis.... :S
Laatst gewijzigd door Jeroen_Hanomaf op 15 jun 2008, 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Af en toe wel ja ;) Zo schoot het me nog te binnen dat ik in Maleisië nog bezig ben geweest daar iets te kopen, omdat die prijzen (zelfs als je BPM en transport erop telt) belachelijk laag zijn. Heb ik gelijk maar ff berichtje over gepost dat dat helaas niet interessant is.Anton schreef: Nooit gedacht ik koop iets anders?
De Hanomag rijdt nu weer als een zonnetje, ben daar erg blij mee, maar die heeft 2 nadelen:
1) te groot, dus ik kan hem niet bij huis parkeren om er op zaterdag lekker mee te prutsen, moet altijd eerst 40 minuten er naar toe rijden
2) vriendin kan er niet mee overweg
Voorlopig blijf ik nog wel even Hanomaggen, zeker omdat hij dan nu technisch wel goed mag zijn, maar het uiterlijk niet veel soeps is (interesseert mij ook niet zoveel, maar mocht ik hem ooit willen verkopen, een eventuele koper waarschijnlijk wel). Veel vang je er dan ook niet voor, en je zal zien, dat als je hem verkoopt, diegene er nog 10 jaar zonder problemen mee rijdt, omdat jij alles net vervangen en opgeknapt hebt! :mrgreen:
Groetjes Jeroen
- Leo
- Site Admin
1 voordeel had die knarsende versnellingsbak wél toen jullie hier vanmiddag wegreden Jeroen:
Ik kon duidelijk horen dat alle tanden nog mooi scherp & aanwezig waren.. :twisted:
Dus voorlopig nog maar niet wegdoen dat orgel want je hebt nog tijd genoeg om in zo'n massaproduktie-plastic-bakje te rijden.
'T was gezellig.
Doe die ouwe grasmaaier de groeten en tot de volgende keer,
Leo.:D
Ik kon duidelijk horen dat alle tanden nog mooi scherp & aanwezig waren.. :twisted:
Dus voorlopig nog maar niet wegdoen dat orgel want je hebt nog tijd genoeg om in zo'n massaproduktie-plastic-bakje te rijden.
'T was gezellig.
Doe die ouwe grasmaaier de groeten en tot de volgende keer,
Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Lol! :) Hij schakelt na die afbrand-actie van vaders en het samen stellen van de stangen weer perfect, niet gek voor zo'n 70 eurie marktplaats bak die uit de bosjes vandaan kwam ;)
Voorlopig blijft ie ook nog ff, en als het ooit iets anders zou worden, wordt het geen plastic doosje, maar zoals gewoonlijk kies ik dan wel weer wat onooglijks uit wat niemand wil hebben en dus goedkoop is :mrgreen:
Was idd gezellig, bij de volgende proefrit hobbelen we wel weer eens langs! Vond Toos de koek nog lekker? ;)
Voorlopig blijft ie ook nog ff, en als het ooit iets anders zou worden, wordt het geen plastic doosje, maar zoals gewoonlijk kies ik dan wel weer wat onooglijks uit wat niemand wil hebben en dus goedkoop is :mrgreen:
Was idd gezellig, bij de volgende proefrit hobbelen we wel weer eens langs! Vond Toos de koek nog lekker? ;)
- Leo
- Site Admin
Goed om te horen dat je in onoogelijke reut blijft rijden.:)
Maakte me al ongerust vanwege dat Maleisië-topic.
Ook zonder proefrit ben je welkom he?
Zéker als je zulke leuke dingen komt brengen.. :P
Toos vond de koekies errug lekker, vooral de ene die ze gejat heeft.. Alleen was dat papiertje een beetje taai.. :mrgreen:
Wat zou ut, gestolen goed gedijt goed in een hond.
Tot de volgende keer,
Leo, met de groeten van Resi & Toos. :D
Maakte me al ongerust vanwege dat Maleisië-topic.
Ook zonder proefrit ben je welkom he?
Zéker als je zulke leuke dingen komt brengen.. :P
Toos vond de koekies errug lekker, vooral de ene die ze gejat heeft.. Alleen was dat papiertje een beetje taai.. :mrgreen:
Wat zou ut, gestolen goed gedijt goed in een hond.
Tot de volgende keer,
Leo, met de groeten van Resi & Toos. :D
-
Het is nog niet rond maarschijnlijk heb ik een andere job,...
Chauffeur Trekker/Oplegger. Wel inleveren qua salaris. (Moet meer uren draaien voor zelfde geld.)
Dennis

Chauffeur Trekker/Oplegger. Wel inleveren qua salaris. (Moet meer uren draaien voor zelfde geld.)
Dennis
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- Leo
- Site Admin
Maar die uren gaan sneller voorbij dan op je wachtstoeltje Dennis.
Bestaat GPDW trouwens niet meer?
Dat was toendertijd een chauffeurs-uitzendburo waar ik voor gereden heb.
Veel gemakkelijker dan een vaste baan..
Mvg, Leo.:D

Bestaat GPDW trouwens niet meer?
Dat was toendertijd een chauffeurs-uitzendburo waar ik voor gereden heb.
Veel gemakkelijker dan een vaste baan..
Mvg, Leo.:D
-
Vaste baan?,... Ik geloof dat jij niet helemaal lekker bent! :mrgreen:
Hier zitten een aantal gespecialiseerde uitzendburo's.
Een mooi vacature waar ze een beginnend chauffeur accepteren is een nachtpendel (geen distributie) voor een grote post/pakketdienst. Rondje NL,... 2 route's noord en oost.
Beetje leren sturen en aandocken op de wat rustigere momenten.
Veel uren, minder internet en vrije tijd maar hopelijk wel weer wat voldoening en lol in mijn werk.
Bieten campagne en strontvervoer was er ook genoeg, net als betonmixer chauffeur etc.
Dennis
Hier zitten een aantal gespecialiseerde uitzendburo's.
Een mooi vacature waar ze een beginnend chauffeur accepteren is een nachtpendel (geen distributie) voor een grote post/pakketdienst. Rondje NL,... 2 route's noord en oost.
Beetje leren sturen en aandocken op de wat rustigere momenten.

Veel uren, minder internet en vrije tijd maar hopelijk wel weer wat voldoening en lol in mijn werk.
Bieten campagne en strontvervoer was er ook genoeg, net als betonmixer chauffeur etc.
Dennis
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
-
Afgelopen nacht een rondje nachtpendel gedaan. Met de chauffeur die gaat stoppen mee.
Stuk gereden 300km met 2 keer docken aan magazijn. :mrgreen:
Ik heb de combinatie recht aan een dock gekregen, wel met steken, zweten en vloeken.
Dennis
Stuk gereden 300km met 2 keer docken aan magazijn. :mrgreen:
Ik heb de combinatie recht aan een dock gekregen, wel met steken, zweten en vloeken.
Dennis
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Jahoe! APK tot 27-7-2010. Dit keer naar garage Schoenmaker in Avenhorn geweest, niet heel goedkoop (85 euro incl. de bij mij standaard herkeuring :mrgreen:) maar wel goed. Stond trouwens nog wat mooi ander oud spul binnen, een eigen ouwe DAF takelwagen, één of andere rare Ford Custom (een soort reuze-transit, nog nog nooit gezien, maar aan het kenteken te zien wel origineel in NL afgeleverd) en van een klant nog een Van Hool touringcar van een meter of 9 uit begin jaren '70.
De herkeuring kwam door de achterremmen, voor was alles goed (<10% verschil), achter zat er allemaal drek in aan één kant waardoor die bijna niks deed. Gelukkig niks lek. Eigenlijk vreemd, want we hadden van het voorjaar net alles los gehad en ververst. Toch maar ff in de gaten houden en niet wachten tot 2010. De trommels moet ik wel laten uitdraaien of vervangen, want toen de handrem gemeten werdt hobbelde het ding bijna van de remmenbank af, zo ovaal als die zijn.
Nu alleen nog ff veel meer rijden, als die 2000(!) km van vorig jaar. ;)
Groeten Jeroen
De herkeuring kwam door de achterremmen, voor was alles goed (<10% verschil), achter zat er allemaal drek in aan één kant waardoor die bijna niks deed. Gelukkig niks lek. Eigenlijk vreemd, want we hadden van het voorjaar net alles los gehad en ververst. Toch maar ff in de gaten houden en niet wachten tot 2010. De trommels moet ik wel laten uitdraaien of vervangen, want toen de handrem gemeten werdt hobbelde het ding bijna van de remmenbank af, zo ovaal als die zijn.
Nu alleen nog ff veel meer rijden, als die 2000(!) km van vorig jaar. ;)
Groeten Jeroen
- Saskia

De bouw (sloop) vordert al aardig. Hier zie je het begin van een open keuken. Daarom is Herman dus nooit meer online, maar hij groet jullie bij deze.
Heb je zin om ons te helpen? Ook voor een dag, of weekend is goede klushulp van harte welkom. Je kan hier prima op het erf staan met je bus. Dat doen wij ook!
- KOERT
- Contacteer:
Wat een hoop ruimte hebben jullie in die bus zeg.
Zo'n open keuken wil ik ook wel in m'n 407!
Zo'n open keuken wil ik ook wel in m'n 407!
------------------------------------------
Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Pfff wat is er gebeurd... verjaardag van vriendin, 60e verjaardag van vaders, werk... en ook nog ff geknutseld aan de Hanomag! :)
Zaterdagochtend nog ff kleppen gesteld, die stonden veel te strak (vooral de inlaten, gek genoeg?) en rondje getuft, man, wat een verschil! Het lijkt wel een nieuwe. Kwamen er wel achter, dat het hele kleppendeksel vol snot zat en de thermostaat muurvast zat, dus vanmiddag in de baas zijn tijd maar ff een nieuwe besteld. Ook nog een losgelopen verstuiverleiding (???) vastgezet aan de kant van de pomp. Moest 's middags al weer naar huis vanwege verjaarsvisite enzo. (ja, hebben op vrijdag, zaterdag EN maandag, toen ze echt jarig was, visite gehad...)
Vrijdag was een leuker dagje, ik zou de binnenmotorkap uit mijn slinkende onderdelenberg vissen en wou ook de buitenmotorkap van de cabine die er nog staat ff bekijken en als de stallingseigenaar er tijd voor had die er ook ff afslopen als die beter was. Die wou daar niet op wachten en gaf mij de sleutels en vertelde waar de koffie-automaat stond, dus ik kon gelijk ff verder prutsen: goeie spiegels, originele vloermatten, motorkap binnen en nog wat losse zooi eraf gesloopt. Had nog tijd zat, dus ook gelijk het front (4 boutjes, wat draden en een kabel voor de motorkapgrendel) en die motorkap (4 boutjes) er af gesloopt.
Dat rommelhoekje ziet er trouwens zo uit...:

Gemaakt met prehistyrische mobiel dus kwaliteit is niet zo... maar ach, gaat om 't idee.
Heb dat gelijk maar eens uitgezocht en geïnventariseerd wat ik evt kan verkopen (zoals 2 z.g.a.n. (de Michelin poppetjes staan nog op het loopvlak) 7.50x16 banden die voor mijn wagen te groot zijn.)
Daarna na al die matten en motorkap gemonteerd te hebben het geluidsverschil nog even getest en gelijk even de boekjes die Ernst afgegeven had opgehaald bij Leo (die lag nog te ZZZZZen) en van Resi een bakkie koffie gehad, 's middags nog even aan 't huis geknutseld.
Ik heb vriendinlief voor haar verjaardag een lang weekend Ardennen gegeven met de camper, dus gelukkig was ze niet zo verbaasd en wel wat blij dat ik de laatste tijd zoveel weg was aan dat ding!
Gr. Jeroen
Zaterdagochtend nog ff kleppen gesteld, die stonden veel te strak (vooral de inlaten, gek genoeg?) en rondje getuft, man, wat een verschil! Het lijkt wel een nieuwe. Kwamen er wel achter, dat het hele kleppendeksel vol snot zat en de thermostaat muurvast zat, dus vanmiddag in de baas zijn tijd maar ff een nieuwe besteld. Ook nog een losgelopen verstuiverleiding (???) vastgezet aan de kant van de pomp. Moest 's middags al weer naar huis vanwege verjaarsvisite enzo. (ja, hebben op vrijdag, zaterdag EN maandag, toen ze echt jarig was, visite gehad...)
Vrijdag was een leuker dagje, ik zou de binnenmotorkap uit mijn slinkende onderdelenberg vissen en wou ook de buitenmotorkap van de cabine die er nog staat ff bekijken en als de stallingseigenaar er tijd voor had die er ook ff afslopen als die beter was. Die wou daar niet op wachten en gaf mij de sleutels en vertelde waar de koffie-automaat stond, dus ik kon gelijk ff verder prutsen: goeie spiegels, originele vloermatten, motorkap binnen en nog wat losse zooi eraf gesloopt. Had nog tijd zat, dus ook gelijk het front (4 boutjes, wat draden en een kabel voor de motorkapgrendel) en die motorkap (4 boutjes) er af gesloopt.
Dat rommelhoekje ziet er trouwens zo uit...:

Gemaakt met prehistyrische mobiel dus kwaliteit is niet zo... maar ach, gaat om 't idee.
Heb dat gelijk maar eens uitgezocht en geïnventariseerd wat ik evt kan verkopen (zoals 2 z.g.a.n. (de Michelin poppetjes staan nog op het loopvlak) 7.50x16 banden die voor mijn wagen te groot zijn.)
Daarna na al die matten en motorkap gemonteerd te hebben het geluidsverschil nog even getest en gelijk even de boekjes die Ernst afgegeven had opgehaald bij Leo (die lag nog te ZZZZZen) en van Resi een bakkie koffie gehad, 's middags nog even aan 't huis geknutseld.
Ik heb vriendinlief voor haar verjaardag een lang weekend Ardennen gegeven met de camper, dus gelukkig was ze niet zo verbaasd en wel wat blij dat ik de laatste tijd zoveel weg was aan dat ding!
Gr. Jeroen
-
Ik begin zometeen (19.00) op mijn nieuwe baan!
Post rijden bij TNT :D
Dennis
Post rijden bij TNT :D
Dennis
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "