hallo allemaal...
Even voorstellen, mies harleman, uit arnhem. trotse bezitter van mb 406, benzine, maar dooor vorige eigenaar op gas omgebouwd. Na de deutsche feuerwehr, de tweede eigenaar. Ongeveer 10 jaar geleden samen met een vriend (voor hem) uit duitsland geimporteerd.Hij gebruikte de bus al een jaar niet meer, en ik kon m voor een vriendenprijs over nemen.
altijd campers, bussen gehad, voornamelijk voor vervoer van grote dingen... werk, en vacantie. samen met mn vriendin een renault estafette, die jaarlijks meer onderhoud vraagt dan ik in dit natte klimaat kan bieden, en dus afgelopen jaren (geschorst) stil stond, en bij inspectie wel heel slecht bleek. Tijdens onze (tent) vacantie in bretagne onze camper zo gemist, dat we besloten er toch weer een aan te schaffen...
voorgaande bussen... Begonnen met citroen d15 (2maal), volkswagen t2, toen bedford (zo'n bommetje), estafette, karrier, commer brandweer (6cyl), en nu mb406. ondertussen ongeveer 4 jaar in een omgebouwde srv wagen gewoond, bij mn atelier.. SRV was een gova?? op basis van een volkswagen 1800 motor(luchtgekoeld)... met extra eindvertraging haalt ie (3000 kg) 60 a 70 km per uur, maar het is een langzaamrijder (20) zodat geen belasting, keuring e.d. gova is 11 meter lang, 2.10 breedt... jaren prettig en onafhankelijk in gewoond, met jaren van uitvinden (houtkachels, generatoren, stoomvoorziening, verlichting...) Ik lees in een van de onderschriften van een forumlid dat je t wiel niet opnieuw moet uitvinden.... t liefst zou ik t wel doen, en verbaasd blijven dat t werkt...
groeten, mies
mies, met 406 feuerwehr
-
mies, met 406 feuerwehr
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Re: mies, met 408 feuerwehr
had een typ fout... tis een 408
- Saskia
Re: mies, met 406 feuerwehr
Mooie stoere bus! Welkom op het forum. Wat voor kunst maak je?
-
ah, bedankt saskia..
Ik ben r ook wel erg blij mee.. bus is nog enigzins kunst gerelateerd..
(ik bouw voor kunstenaars en musea tentoonstellingen als (bij)verdienste, en daar kon ik wel een bus bij gebruiken.. (op locatie, buitenland etc...dus slaap, werk, vertier)
Mn beelden, das wat gecompliceerder... ik maak instalaties, meestal locatie-gerelateerd..
alle materialen, veel natuurkunde, en techniek (modelletjes die oplossen in zoutzuur, waar stroom bij vrij komt, waarmee cameretjes worden bedient,die t verval vastleggen...etc) hangt heel erg van mn idee af, en daar zoek ik dan de techniek bij..Ik zal eens kijken of ik nog n fototje heb liggen, want t is zeer moeilijk te beschrijven,...(ik wordt weer enthousiast als ik er over schrijf)..
in ieder geval bedankt voor t welkom
groeten mies
Ik ben r ook wel erg blij mee.. bus is nog enigzins kunst gerelateerd..
(ik bouw voor kunstenaars en musea tentoonstellingen als (bij)verdienste, en daar kon ik wel een bus bij gebruiken.. (op locatie, buitenland etc...dus slaap, werk, vertier)
Mn beelden, das wat gecompliceerder... ik maak instalaties, meestal locatie-gerelateerd..
alle materialen, veel natuurkunde, en techniek (modelletjes die oplossen in zoutzuur, waar stroom bij vrij komt, waarmee cameretjes worden bedient,die t verval vastleggen...etc) hangt heel erg van mn idee af, en daar zoek ik dan de techniek bij..Ik zal eens kijken of ik nog n fototje heb liggen, want t is zeer moeilijk te beschrijven,...(ik wordt weer enthousiast als ik er over schrijf)..
in ieder geval bedankt voor t welkom
groeten mies
-
Hallo Mies,
Welkom hier en veel leesplezier!,
Leuk om uit jouw schrijven te filteren dat jij warmt loopt voor hetgeen waar jij (gedeeltelijk) je inkomsten mee genereerd.
Groet,
Peter
Welkom hier en veel leesplezier!,
Leuk om uit jouw schrijven te filteren dat jij warmt loopt voor hetgeen waar jij (gedeeltelijk) je inkomsten mee genereerd.
Mooi ook om te zien dat het combineerd word met een stukje historisch, oerdegelijk en praktisch rollend materieel. Hoop dat je er lange tijd profijt mag van ondervinden en veel reisplezier aan mag beleven.408 feuerwehr schreef:ik wordt weer enthousiast als ik er over schrijf)..
Groet,
Peter

Vandaag is een Kadootje