remcylinders uit remklem halen van een Ford Transit '87

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
AlexB

remcylinders uit remklem halen van een Ford Transit '87

Bericht door AlexB »

Heb een Ford Transit uit '87 en gisteren de remklemen eraf gehaald van de voorste schijremen.
Bleek dat het rubbertje kapot te zijn van de remcylinder. Zitten twee remcylinders in per remklem.
Ik probeer ze eruit te halen maar dat wil dus niet. Komen aardig ver uit en dan geen beweging.

Dus hoe kan ik ze helemaal er uit halen (is daarvoor een gereedschap nodig of gewoon tang?)
Wat is het beste manier om het afsluit rubber te vervangen?
Wat voor remvloeistof moet er in? DOT3 of DOT4?

Bedankt.
Alex
Frank.fjph

Re: remcylinders uit remklem halen van een Ford Transit '87

Bericht door Frank.fjph »

Enkele handigheidjes:

Als ienog aan de remslang hangt: klosje hout maken met een rond gat erin geboord iets groter dan de cilinder, nieit door en door, maar een kamertje erin.
Dan klosje tussen de cilinder met open holte naar vastzittende cilinder en remmen maar.

Idee twee:
Als de hele zooi al in de bankschroef zit: schroef een vetnippel in de remleidingaansluiting of ontluchtingsnippel en doe met zelfde klosje de truuk maar dan met de vetspuit, (kost wat vet, maar dan heb je ook wel meer druk op het spul.....700 Bar ofzo met een geone handvetspuit)
Wel na afloop het vet er weer uit zien te krijgen.

Dit ging bij mijn mercedes (TN) uitstekend met de voorremmen, hadden overigens 4 plunjers per kant/wiel)

LET OP FORD KAN ANDERE REMKLAUWCONSTRUTIE HEBBEN, ik ken die niet

Frank
AlexB

Re: remcylinders uit remklem halen van een Ford Transit '87

Bericht door AlexB »

Ik heb ze al eraf, maar ok kan ze weer aan de remleiding hangen. maar beide cilinders moeten er dus uit.
Waarom het klosje hout dan? Om te zorgen dat ze nog een beetje in blijven zitten (want als eentje er uit gaat heeft de andere geen druk meer..)
Zo dat vanavond eens proberen.. Bedankt!
Plaats reactie