Inmiddels zitten de verstuivers er weer in :? Maar wat een hell of a job, heerlijk!! al zal niet iedereen dat begrijpen

Ben net klaar, heb meteen ook de rubbers rond de verstuiverleidingen die het blok in gaan ook vervangen. Die waren uitgehard en gedroogd en 't lekte olie

Kan ik niet zo best tegen, overigens een enorm gekloot om die krengen eruit te krijgen, maarja ze zaten al 25 jaar op het zelfde plekkie. Om de verstuivers los te krijgen was ook wat inventiviteit vereist want met de beproefde 'leo' methode lukte het niet :x. Gelukkig hier wat op gevonden; door er een (koperen)afsluitdop(cv materiaal) met de juiste draad erop te zetten en een bandenijzer er onder te zetten en met de juiste steeksleutelmaat te wrikken kwamen de krengen los :). Heb meteen de klepspeling gecontroleerd van de 4 cylinders waren er drie van slag: dat wil zeggen 1 tiende te ruim, zowel inlaat als uitlaat! Ook nieuwe koperen ringen bij de benz dealer gehaald. Ik dacht voor die paar euro ga ik niet lopen kloten met verhitten en weer verkoelen. Helaas hadden ze de verkeerde besteld

maar waren ze wel heel behulpzaam met het leveren van ringen waar het ook mee zou moeten lukken. Voor de retourleidingen zitten ze namelijk aan elkaar verbonden met een brug zodat ze er niet zo makkelijk af lazeren. Je begrijpt het al, bij drie cylinders ging het goed maar bij eentje flikkerde er eentje via de stoterstang het blok in :oops:. veel lopen kloten om een stukje speciaal gereedschap te maken om het kreng eruit te krijgen. Na anderhalf uur was dat uiteindelijk ook gelukt! :) Maar toch een eitje koken gaat sneller...... Den handel weer in elkaar geschroefd en knal beng bang, nog een keer ontluchten en de dame snorde weer als nieuw :D . Dit wilde ik nog even met jullie delen op dit late uur. Morgen weer verder met het creëren van twee extra zitplaatsen. Enuggh als er verandering in de verbruikscijfers zijn hou ik jullie op de hoogte
ps ik ben mij bewust van het feit dat verbruik luchtweerstand snelheid en quadratische toename iets met elkaar te maken hebben en zal daar in de toekomst ook nog eens mee gaan expirimenteren
Wees allen gegroet en ik ga nu maar eens een poosje op een oor liggen

Peter.