terugkeuren van C naar B

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
edgar

terugkeuren van C naar B

Bericht door edgar »

Hallo,

Mij wordt regelmatig gevraagd of een 608 camper terug te keuren is naar B-rijbewijs. Ik weet dat het kan, heb op dit forum ook een lijst gezien van wat er dan gebeuren moet. Mijn vraag is,

Zijn er mensen / bedrijven die deze terugkeur actie kunnen en willen uitvoeren? (die de benodigde veren hebben liggen en de remaanpassingen en het ALB plaatje etc) of doet iedereen dat op eigen initiatief en verzameld spullen via andere circuits en regelt e.e.a. zelf met de RDW?

Groet,

Edgar
DVIII

Re: terugkeuren van C naar B

Bericht door DVIII »

Ha Edgar, dat hele terugkeuren is een pure beproeving , de ene keer loop je er zo doorheen en de andere keer stuit je op de raarste obstructies.
zoals je misschien al eerder ingelezen hebt is eigenlijk niet te doen omdat de 608 ( 310xxx) in meerdere aspecten verschilt van de 309xxx chassis ( 406,7,8,508) . daar is de ene keurmeester van de rdw niet zo moeilijk over en de andere zeer precies.
toch heb ik zelf een 608, 2900 mm open vrachtwagentje op klein rijbewijs. dus het is niet onmogelijk.
maar die is denk ik via de duitste weg hierheen gekomen ( dat betekend dat het voertuig al in duitsland naar kleiner 3500kg is aangemerkt) . voorzover ik weet is dat de enige obstakel arme weg om een 608 alhier op kleinrijbewijs te krijgen.
Laterrr D.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie