OM 314, ik merk elke keer als ik een kwartier heb stilgestaan dat hij er meer zin in heeft, dit was ook zo bij mijn vorige motor.
Zou het kunnen dat de diesel tijdens het stlstaan door de motor wordt opgewarmd waardoor hij beter loopt?
Groet Hugo
Warme diesel loopt beter??
-
- winand
Re: Warme diesel loopt beter??
Het kan zijn dat de diesel in de leiding vlak voor de pomp wordt opgewarmd ja, maar een dieselmotor loopt niet beter op warme diesel. Sterker nog, bij toename van de temperatuur van de diesel verliest de diesel een deel van zijn smerende werking. (zie ook onderwerpen over rijden op plantaardige olie/PPO en forums als http://www.ppo.nu)
Ik denk eerder dat de motor olie is opgewarmd en dus dunner is, waardoor de motor wat makkelijker / soepeler loopt?
Ik denk eerder dat de motor olie is opgewarmd en dus dunner is, waardoor de motor wat makkelijker / soepeler loopt?
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
- Leo
- Site Admin
Re: Warme diesel loopt beter??
Zó warm zal die diesel ook niet worden Hugo.
Komt nog bij dat het rondgepompt wordt via de tank, dus dat die warme diesel ook nog eens van korte duur is.
En warme diesel loopt niet zódanig veel anders dat je daar iets van zult merken.
Dus je hoeft er geen dieselverwarming op te zetten, want dat brengt niets goeds met zich mee.
Mvg, Leo.:D
Komt nog bij dat het rondgepompt wordt via de tank, dus dat die warme diesel ook nog eens van korte duur is.
En warme diesel loopt niet zódanig veel anders dat je daar iets van zult merken.
Dus je hoeft er geen dieselverwarming op te zetten, want dat brengt niets goeds met zich mee.

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.