Wat is er vandaag gebeurd?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Frank.fjph

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Frank.fjph »

Om aan tesluiten op de wedstrijd Engeland -Belgie:

Kom net terug uit Scotland, en ik ben het eens met de stelling dat die linksrijders een stuk socialer rijden, het is elke keer weer een cultuurschok ( vooral als je net weer terug bent... :( :evil: :twisted:

Frank
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Weekje buitenland gehad.

Frankrijk duitsland belgie.

Anderhalve meter houten hekwerk bij een school aan gort gereden. :D Ze waren allang blij dat ik de geparkeerde auto's op de plek liet staan. Stond al bij: aanleveren met motorwagen, aanhanger afkoppelen. Dan weet je eigenlijk al genoeg.

Veel 3,70 meter lage tunnels en viaducten. Veel vage en onvindbare/onjuiste adresomschrijvingen van de planning ontvangen.

Gisteravond bij Anzin (voorstad van valencienne?) een uur gezocht naar een niet bestaand adres. Ik wilde nog maar een ding. Die F%^$ng bebouwde kom uit, ongeacht welke richting. Zweet op voorhoofd, in de handen en over mijn rug. :evil:

Toppunt, vandaag een platte band op de E42 bij Namur. Buiten mijn schuld. Aardig rookgordijntje gelegd daar en kon na 3 uur weer verder.

Morgen krijg ik mijn vaste auto (Scania).

Binnenkort ook maar eens de tijd vinden om de UPS af te krijgen.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
yaco

Bericht door yaco »

Veel plezier met je Scania en houd hem tussen de lijntjes, en mocht het een tankauto zijn ,val niet van de tank!!
608D brandweerbus.

Groetjes Yaco.
Martinus

Bericht door Martinus »

Vanacht de bus van mijn vriendin gejat. Stond voor de deur in een woonwijk in Tiel. Echt ongelooflijk hoe brutaal en zonder angst.

check: viewtopic.php?f=46&t=3839

Dus als je vraagt wat er vandaag gebeurd is.....

(droevige) groet,

Céline & Martijn
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
DVIII

Bericht door DVIII »

niet echt vandaag gebeurt maar laatstelijk mijn VCA diploma moeten verversen , geen cursus of andere training gedaan en toch slechts tien fouten (van zestig vragen) Apropos , dat VCA ding moet je hebben om je op industriele complexen te mogen begeven. D.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Bommes
Contacteer:

Bericht door Bommes »

oei heeft dat een geldigheids datum dan..??
Dan mag ik wel eens op herhaling.. :?
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Anton

Bericht door Anton »

Hoi Dave,

Wat mag dat zijn?

DVIII schreef:niet echt vandaag gebeurt maar laatstelijk mijn VCA diploma moeten verversen , geen cursus of andere training gedaan en toch slechts tien fouten (van zestig vragen) Apropos , dat VCA ding moet je hebben om je op industriele complexen te mogen begeven. D.
Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
DVIII

Bericht door DVIII »

wat het is , de afkorting staat voor Veiligheid , milieu , en gezondheid. in de praktijk krijg je een cursus boekje waarvan je dan denkt dat je een inleiding hebt , waarna er meer delen zullen volgen. niets is minder waar , de oppervlakkige en soms spitsvondige pagina's leuterpraat zijn de cursus. daarna krijg je dan een examen . in de realiteit filter je bepaalde groepen mensen uit , want slimmer of beter voorbereid wordt je niet van deze cursus ! of het moet zijn dat je beter gaat lezen als er zowel positief als negatief bevestigende vragen door elkaar staan , dus laten we zeggen dat je behendiger wordt in het ontlopen van valkuilen.
voor bedrijven is er ook een VCA certificering , die beloven dan dat ze nooit stout zullen doen , gepolder in veiligheid .
ik las ook laatst in de krant dat mijn chauffeurs diploma binnenkort niets meer waard is. daar komt een nieuw certificerings systeem voor in de plaats. de (flut)cursus maffia heeft met de werkgevers een deal gesloten dat je nu steeds zal moeten bewijzen dat je nog wel capabel bent , met een bijscholing en toetsing , en een stevige bijdrage kan je voortaan je eigen beroep blijven uitoefenen. voor mij is dat extra lastig omdat ik niet voor mijn beroep met vrachtwagens wil rijden .
maar dat ik regelmatig wel met zware trucks rijdt.
afijn ik heb niets tegen verbeteringen maar de flutcursussen vliegen je om de oren , en daarom noem ik het cursus maffia.
wat er ook nog wel bij kan is qua flut niveau , is de BHV cursus. een mijlpaal op de zeebodem !
al die dingen worden je aanbevolen en soms worden ze geeist door de opdrachtgevers , ze kosten allemaal geld en je bent geen steek beter als een ander :|
Bommes
Contacteer:

Bericht door Bommes »

wat betreft de vca kan ik dat alleen maar beamen.
Wat een onzin zeg.
Kreeg het boek, vergeet er in te kijken, en ineens was daar de examen dag (avond eigenlijk).
Lang verhaal kort, boek dus zelfs niet open geslagen 3 fout op de 60 vragen.

De vragen...

Je bent nieuw op een werkplek wat doe je eerst:
A: Je haalt koffie voor al je nieuwe collega's
B: Je gaat op een werkbank zitten wachten tot iemand je komt ophalen
C: Je leest de veiligheidsinstructie's.

Nou ik denk ... eeehmm..
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Detlev

Bericht door Detlev »

Nou, da's duidelijk: A. koffie halen dus :D
Mercedes 406 uit 1969
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Het voegd dus niets toe, eigenlijk is al die flauwe kul gewoon geldklopperij!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
Bommes
Contacteer:

Bericht door Bommes »

Wat betreft VCA 1(werknemer) en VCA 2(werkgever) zeker, complete onzin.
Die me nog een bekeuring opleverde ook.
na het examen wilde ik snel naar huis, dat lukte wel, helaas werd er toen geflitst..:(

Gelukkig kom ik nu niet meer op industrie complexen dus heb ik het niet meer nodig.
Trouwens het is niet heilig, heel veel bedrijven houden er nog eigen veiligheids "cursussen" op na.
Fuiji in tilburg is een mooi voorbeeld.
Je mag daar niet het terien op zonder dat je een eigen veiligheids film hebt gezien en daarover een vragen lijst hebt in gevult.
" Ja maar ik heb mijn VCA" maakt daar niets uit.
Zelfs de man van tnt die een pakketje komt brengen komt het terrein niet op.

Ook het landelijk erkende heftruk rijbewijs (ook zo een mooi voorbeeld van kul trouwens) zegt hun niets, je mag er niet op een heftruk rijden zonder hun eigen "cursus" gehad te hebben.
Zo zijn er nog erg veel bedrijven te noemen die er allemaal weer ander beleid en eisen op na houden.
Ik heb 7 jaar heel brabant door gecrossed voor Stork Industrie services, en zodoende kwam ik op veel verschillende complexen.
Op maandag bij Fuiji de film kijken en examen doen, dinsdag bij de DMV in velchel, woensdag bij de SCA in Gennep enz enz..
Voor je ook maar je gereedschap op de plek had en aan de gang kon was je vaak al een uur verloren.
En dat was je al toen je je VCA examen ging doen.. :twisted:
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

maandag bij Fuiji de film kijken en examen doen, dinsdag bij de DMV in velchel, woensdag bij de SCA in Gennep enz enz..

Jij wilt dus alleen nog maar bioskoopbonnen voor je verjaardag!

Wat 'n kul allemaal, tenminste ik neem aan dat er in al die films een boel open deuren werden ingetrapt... Net als de veiligheidsfilmpjes in militaaire dienst!
Ik herinner we nog wel dat je vroeger bij DSM als je je als bezoeker meldde (ik in de luxewagen en met 'n stropdas om!) je aansteker en/of lucifers moest inleveren en zelfs gefouilleerd mocht worden...

Overigens heb ik als BHV-er een aantal diploma's gehaald met toch wel enige content: EHBO (Oranje Kruis), CPR (Rode Kruis), Brandwacht 2 en 1 en persluchtmaskerdrager (Min. v. BiZa), Stralingsdeskundige (TUD)... Allemaal door de baas betaald, gelukkig! En afgezien van het een maal bij een brandje op een alarmknop drukken en de beroepsbrandweer rondleiden, ook nooit nodig gehad :roll:
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
DVIII

Bericht door DVIII »

en dan nog zo'n uitvinding het veiligheids paspoort, een geweldig document , iedere poort heeft inderdaad zijn eigen instructies , en dito nonsens filmpje , dat wordt dan aangetekend in je Vpp , ondertussen heb je zo een dozijn of meer van die poortinstucties ontvangen , stempel in je boekje en niemand die er nog naar kijkt.
dan heb ik ook nog te maken met werkvergunningen, soms kan je die via de mail maken en opvragen maar veelal moet je die per dag ophalen bij de planning van de afdeling . ik zeg niet dat het idee niet werkt , maar de uitvoering is soms bijzonder tijdrovend , het kost soms wel drie uur dat je hele boeltje staat te wachten. :|
dan is het toch weer een genot om aan je eigen voertuigjes te sleutelen , je bent zelf de opdrachtgever en monteur tegelijk
geen dwang of weerzin ( alhoewel als de diesel leiding verstopt zit !!!) maar vrij om te doen waar je zin in hebt !
Bommes
Contacteer:

Bericht door Bommes »

Admin schreef: Ik herinner we nog wel dat je vroeger bij DSM als je je als bezoeker meldde (ik in de luxewagen en met 'n stropdas om!) je aansteker en/of lucifers moest inleveren en zelfs gefouilleerd mocht worden...
En als je daar kwam werken en je had te veel fouten tijdens het examentje over de veiligheids instructies kon je weer terug om draaien naar huis gaan. Je kwam/komt er dan gewoon niet het terrein op.
Laatst gewijzigd door Bommes op 26 okt 2008, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
paulv

Bericht door paulv »

Nou mijn schuurtje is klaar, feestje :lol:
openingsfeest schuurtje.jpg
Wat financiële informatie, kosten all-in € 2500,- (20m2, vergunning, graafwerk, fundering, betonnen vloer, muren en dak, garagedeur, dakpannen, verf)

Voor aankomende projectontwikkelaars en anderen die het in Nederland zat zijn met al zijn regeltjes:
Een mooi huis van 170m2 heb je hier, als je het zo zelf bouwt (mag nog, geen architect of bouwberekeningen nodig) kaal voor € 20-25.000 (wind en waterdicht, isolatie, dakbedekking, ramen, water, electra, telefoon, septictank), op een mooi stukje grond van 2-5000 m2 van € 20-25.000 dus totaal kan het nu hier nog voor onder de € 50.000 :shock: :shock: .

Voor de ongelovigen :roll:, kom maar kijken en helpen in het voorjaar en bied maar geld (€ 50-100.000, in elk stadium ven de bouw :wink: ) voor mijn project:
Alle vergunningen, water, elektra, telefoon, septictank,1200m2 grond, 200m2 huis en garage, houtskeletbouw, A isolatiewaarde, zonneboiler, houtpelletkachel, 15m schuifpui, 200m2 terras met buitenkeuken, in de natuur :lol: , aan het riviertje de Combade, terras over het water, forrellen, watervalletjes, 20km van Limoges, rust, geen vervuiling, geen criminaliteit.

Gr. Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door paulv op 25 okt 2008, 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Bezoek altijd welkom!
Bommes
Contacteer:

Bericht door Bommes »

Als mijn baas me laat gaan naar onze vestiging in Frankrijk zal ik zeker niet twijfelen.
Denk als ik het morgen vraag dat ik de zelfde dag nog kan gaan rijden.
Voorlopig is hier werk genoeg, en ik spreek trouwens geen woord Frans..:(
Lijkt me toch wel een vereiste voor een leven daar.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
paulv

Bericht door paulv »

Hi Marius,
Frans leer je in een maand als je een beetje moeite doet.
Werk heb je er niet nodig (heeft trouwens bijna niemand hier, gaat trouwens te veel tijd inzitten), wel inkomsten ongeveer € 10.000 per jaar (2 pers.). Dit voor (in volgorde van grootte) diesel, verzekeringen, belasting, drinken, eten.
Meer heb je niet nodig, je kunt toch niet uitgeven.
En dat krijg je van je AOW (voor mij over 9 jaar :lol: :lol: ), pensioen (niks, :( ) en of wat rommelen.
Zelf geef ik "woningaanschaf" advies voor € 75/uur :lol: , begeleid Nederlanders bij de aanschaf van een Franse woning € 1500,- en doe wat handel :wink: .

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Vandaag zonder al te veel moeite een voorwiel plus trommel verwijderd, schoongemaakt en weer teruggezet. Het was inderdaad zaak de remschoenen volledig terug te stellen, maar dat had DVIII al gezegd.
Afbeelding
Gelukkig valt het ook wel eens mee.

Het hele verhaal staat op deze pagina.
Groeten,

Ernst / Admin

Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

En voor de achterwielen heb ik via eBay een 1" dop met een 13/16" vierkant gekocht. Eén van de stud bolts kwam al los tussen duim en wijsvinger. Da's andere koek dan 815 Nm...
Afbeelding

Meer toelichting op deze pagina.
Groeten,

Ernst / Admin

Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Ernst,
Is de tijd (woensdag 01.09) door de site gegenereerd of moet ik iets wijzigen in mijn instellingen??

Frank
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Ik krijg: BerichtGeplaatst: 29 okt 2008 12:09 am

Ververs je instellingen eens, zolang je op het forum ingelogd zit, staat je klok stil.
Groeten,

Ernst / Admin

Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Frank:

Ff naar Gebruikerspaneel/Foruminstellingen.
Daar "Gebruik zomertijd? " uitklikken.

Dan sal alles reg kom vermits je op "GMT + 1" staat.

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
DVIII

Bericht door DVIII »

afijn , back to topic.
helaas en ook wel te verwachten is de voorspelling die ik gedaan heb uitgekomen , nu snapt misschien eenieder wat ik bedoelde met die draadbout over een naafbout constructie , en de mysterieuse vierkante kop .
zoals Ernst al in zijn blog vermeldt alles gaat met copaslip weer in elkaar . het zal wel logisch zijn dat je de binnenbout net iets vaster mag , moet zetten dan de dikkere buitenbout. ,( ivm met de demontage) maar daar zitten vaak extreem grote moeren op ( niet in dit geval)
het voordeel van dit systeem is dat je het binnenste wiel apart vastzet , het nadeel is dat er wel eens een bout breekt zonder dat je het merkt.
wielbouten moet je dus voortaan ( regelmatig) ook even bekloppen , zegt Ie ting , istie goed zegt ie tong......
let op dit geldt alleen voor dit soort amerikaanse assen ( timken, kirkstall, rockwell etc)
en ondanks dat Daf jaren amerikaanse assen (timken) heeft gebruikt , heeft daf altijd de normale dubbelluchtmontage gebruikt zoals gebruikelijk hier in europa.
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Helaas.... hoezoe eigenlijk helaas? Ik vind 't wel een fraai systeem. Alleen de meneer van de garage-uitrustingen in Turnhout vertelde me dat er beslist geen vierkante doppen bestaan :|

Voor wie nog niet snapte hoe het in elkaar steekt: op dit foto'tje is het duidelijk (bovenste drie moer/bouten verwijderd)
Afbeelding
Groeten,

Ernst / Admin

Plaats reactie