David Wessels is de naam en ik ben 23 jaar. Naast mijn werk als bouwkundig tekenaar op een architectenbureau studeer ik verder voor architect. Evengoed blijft er nog genoeg vrije tijd over. Deze vul ik in met hardlopen, fitness maar voornamelijk mountainbiken.
En vooral dat mountainbiken vraagt om een grote auto. Want op zo’n vakantie gaat het er hard aan toe. Zo heeft iedereen een fiets, een reserve fiets, reserveonderdelen en een heleboel gereedschap mee. Natuurlijk is het eten en drinken ook niet aan te slepen. je auto zit dan zo vol als je ook nog eens de campeerspullen meeteld. Afgelopen zomer zijn we begonnen met wedstrijd rijden in ischl (oostenrijk). Dan moet je nog meer reservespullen meenemen. als je een paar dagen voor de wedstrijd iets kapot rijdt moet je vervangend materiaal hebben.

Eerst had ik een ford courier. Deze was, aangezien we in een tentje sliepen, toen nog groot genoeg, mits er geen reservefietsen meegingen. Uiteraard als je die niet bij je hebt, rij je je fiets onherstelbaar stuk en zodoende moesten we de vakantie eerder afbreken. Voor mij genoeg reden om een andere auto te zoeken.

Een neef van me had een 508 te koop staan. (en als familie heb je uiteraard voorrang op andere kopers) dus ik snel kijken. Meteen verliefd. Dat gevoel hoef ik jullie niet uit te leggen. het dubbelluchtvirus. Op de terugweg na het bezichtigen van de 508 kaptte m’n ford ermee. ik heb nog geprobeerd de kleppen te stellen, maar dat was meer een klompje roest op z'n plek leggen dan afstellen. De keuze was toen makkelijk gemaakt en maakte ik mezelf blij met het groene busje.
We zijn meteen met de bus op vakantie gegaan, en hebben daar ondervonden wat voor mij wel en niet noodzakelijk is in een camper. We sliepen op de bovenste brancards en de fietsen stonden onder ons. Zo hadden we genoeg ruimte en konden de fietsen met modder aan de banden gewoon vervoerd worden. alleen heb je geen aflegplekken. ik moet wel zeggen dat het een erg handige manier is om een indeling te bedenken terwijl je de bus gebruikt.
Nu ben ik bezig met inbouwen. Dit probeer ik zo tijds- en stijlgetrouw mogelijk te doen. Een aanrecht met gaspitten uit 1980. bestek uit het leger. Pannetjes uit het leger (1965) bekers uit het leger enz. Zelfs dit soort kleine dingetjes moeten goed uitgezocht zijn. Zo heb ik aluminium munitiekisten omgebouwd tot waterreservoirs en is de voortent gemaakt van camouflagenetten. ik ben dus nog wel even bezig met scharrelen naar spullen.

ondertussen geniet ik van ieder ritje dat ik mag maken met mijn busje.
David