Heb zowel een startbatterij als een semitractie huishoudbatterij(verkozen boven AGM omdat die eigenlijk een ander laadspanning vragen).paulv schreef:Hallo Lowieke,
Ik vind het wel een leuk/goed idee, twee stekkerdozen, één voor gewoon kleine verbruikers op de accu en één voor zwaardere gebruikers zoals een koffiezetapparaat, magnetron, wasmachine? enz. op de generator/paal. kan het nooit
fout gaan.
Maar even een andere vraag aan ervaringsdeskundigen, waar heb je eigenlijk die zuivere sinus omvormers nog voor nodig? Tv, satontvanger, Senseo?
Mvg. Paul
Omvormer start automatisch bij starten motor voor het opladen van tandenborstel enz.,maar kan kan ook afgezet worden en manueel ingeschakeld doormiddel van keuzeschakelaar met 3 standen hand-uit-automatisch.Schakelaar staat bij mij meestal op automatisch waardoor de tandenborstel steeds opgeladen wordt ,verder let ik erop dat indien nodig tijdens het rijden ook mijn GSM,batterij fototoestel en laptop opgeladen worden en enkel indien veel licht nodig of langdurig laptop gebruik wordt de omvormer op hand gezet.Voordeel van het systeem voor mij ,vergeet nooit meer de omvormer uit of in te schakelen waardoor geen lege batterij tandenborstel en ook geen onnodig verbruik huishoudbatterij tijdens afwezigheid.
Zuivere sinusomvormer voor Braun tandenborstel en ander kleine elektronische verbruikers.Heb ondervinding dat b.v. batterijladers voor AA batterijtjes wel eens durven stuk gaan, laptopvoeding wordt merkelijk warmer en eigenlijk alles die niet enkel bestaat uit een weerstand beter af is met een zuivere sinus.
beste groeten
lowieke