Even voorstellen...

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
Clement

Even voorstellen...

Bericht door Clement »

Gegroet,

Zoals gevraagd een korte voorstelling van onszelf.

We zijn een Vlaams koppel, samen de leeftijd van 120 jaren gepasseerd, en waarvan de kinderen niet meer thuis wonen. Sinds half 2007 zijn we niet meer beroepsaktief. Ik meen dat ik sommigen onder jullie al eens ontmoet heb, al was het maar op één van de Zelfbouwerstreffens in Brasschaat.

Autonoom reizen deden we altijd al graag. Om de 15 jaar veranderen we wel eens onze aanpak. Kort samengevat:

- vóór 1964: openbaar vervoer, liftend of per fiets; overnachten in tent, jeugdherberg, park, station. Reizen naar Nederland, Luxemburg, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Italië, Joegoslavië.

- 1964 - 1978: zeker in 't begin nog fietsen en liften, maar al snel met een would-be zwerfwagen. Buiten voornoemde landen ook nog naar Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Monaco, Vaticaanstad.
R16.jpg
- 1979 - 1993: een nieuw aangekochte bestelwagen Saviem SG, zelf ingericht voor 5 (+ 1 Duitse scheper!), buitenlengte 5 meter :D (zie nog méér op http://www.renault-saviem.nl/clement.html ). Buiten reeds genoemde landen waren we daarmee ook nog in Hongarije, Bulgarije, Griekenland, Turkije.
Saviem.jpg
- 1994 - 2008: een nieuw aangekochte bestelwagen Ford Transit FT150, zelf ingericht voor 2, buitenlengte 5,40 meter :) (zie hieronder derde beeldbijlage). Vermeldensward qua inrichting:
    • - Veel bagage- maar weinig loopruimte; bruikbaar voor 2 maar gehomologeerd voor 6 volwassenen
      - Ford Transit FT150 lang/extrahoog, origineel koetswerk; MTM 3,3 ton; 100 pk turbodiesel; ABS
      - grote terras-zithoek achteraan, snel en makkelijk omvormbaar tot bed 1,85 x 1,70 m; kussens Bultex 12 cm
      - ramen & deuren met vliegengaas- & verduisteringsrollo's; scheidingsdeur naar stuurhut
      - keuken: 2-pits vuur; opklapbaar vergiet; absorptiekoelkast 103 l
      - flexo-badkamer: uitschuiflavabo; PortaPotti 165 (tank 21 l)
      - verswater 3 x 20 l met voetpompen; vuilwater 24 l, winteraflopen
      - verwarming: Trumatic-e2800 onder zitbank, 5 luchtuitlaten
      - gas: 2 LPG-tanks (21 & 32 l bruto); elektrisch afsluitventiel manueel of door gas-alarm geschakeld
      - 1 radio met 2 sledes; GPS (PDA); GSM; 2 walkie-talkies; alarm
      - 2 accu's 75 Ah met scheidingsrelais; voltmeters; batterijlader
      - 7 TL- & 2 gewone lichtpunten; 4 stopcontacten 12V & 230V
      - buiten: luifel; 12 & 230 V ; aansluiting TV-antenne; trekhaak
Buiten reeds genoemde landen bezochten we daarmee ook nog Liechtenstein, Ierland, Far-Oer, IJsland, Andorra, Spanje, Portugal, Gibraltar, Slovenië, Kroatië, Servië, Tunesië.[/list][/list]
Transit zr nrpl.jpg
- 2009 - ... : een nieuw aangekochte minibus Mercedes Sprinter, zelf in te richten voor 2, buitenlengte 5,90 meter :( (in de aard van http://www.mercedes-benz.be/content/med ... -MEDIA.jpg). We reden er al mee van de verkoper naar huis.

Uit het laatste zal zeker wel blijken dat de inrichting voor de huidige eigenlijk al vastligt, maar dat allerlei bijkomende technische informatie uiteraard welkom blijft. Echter niet over gas, want het wordt er eentje zonder!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Clement op 01 jan 2009, 20:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke zwerfautogroeten.

Clement
DVIII

Re: Even voorstellen...

Bericht door DVIII »

welkom Clement, mooie vertelling van de eerdere reizen , dat inspireerd mensen !.
zelf ben ik ook begonnen met een bromfiets en daarna een heuse fiat 127 gevolgd door een J7 van peugeot, maar daarna snel overgestapt naar een dikke mercedes bus.
vrgr Dave.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Anton

Bericht door Anton »

Hoi Vlaams koppel,

Welkom op het forum, ik lees dat julie al heel wat bezocht hebben.
Ik zou zeggen gewoon doorgaan!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hallo Clement,

Welkom op dit forum! (Zoals jij Dr. Wolff + crew welkom heette in Brasschaat :wink: )

Dat wordt een chique zwerfwagen! Welke Sprinter is het (gewicht, vermogen)?
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
Clement

Bericht door Clement »

Gegroet,

Admin schreef:Hallo Clement,

Welkom op dit forum! (Zoals jij Dr. Wolff + crew welkom heette in Brasschaat :wink: )....................
Bedankt. En jaja, ik herinner me jullie zeker nog levendig!

Admin schreef:....................Dat wordt een chique zwerfwagen! ....................
Misschien beter: het is nu een chique wagen - maar het valt nog af te wachten of hij dat nog zal blijven nadat wij hem zullen onder handen genomen hebben... :roll:

Admin schreef:....................Welke Sprinter is het (gewicht, vermogen)?
Een achterwielaangedreven Kombi dus, medium lengte (wielbasis 3,665 m) en verhoogd, met zwartgetinte ruiten rondom; MTM van 3.500 kg en motor van 110 kW/150 pk met automatische versnellingsbak. Bedoeling is er een Kompakt Wendig Incognito BUSje van te maken. Als je een zestal opvallende letters uit die korte omschrijving op een rijtje zet, dan weet je meteen hoe we hem gedoopt hebben :P !

Clement
winand

Bericht door winand »

Welkom hier Clement!
Overweeg je ombouw te documenteren met tekst en foto's
Zoveel aspirantbouwers zijn je dan eeuwig dankbaar!
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Clement

Bericht door Clement »

Gegroet,

Dank voor de ontvangst hier.

Wat betreft
winand schreef:Welkom hier Clement!
Overweeg je ombouw te documenteren met tekst en foto's
Zoveel aspirantbouwers zijn je dan eeuwig dankbaar!
moet ik heel realistisch zijn, in de hoop jullie niet te veel teleur te stellen: ik vrees ervoor of dat gaat lukken.

Wat ik al wel heb is een 7 blzn. tellend basisdokument waarmee we van start gingen. Er staan daar geen volledige zinnen in, maar wel een massa aandachtspunten in erg gestruktureerde vorm. Wij gebruikten dat om daarop verder te gaan brainstormen. De door ons weerhouden oplossingen staan er niet in, zodat het breed genoeg blijft om toch ook nuttig te zijn voor andere kandidaat-zelfbouwers met andere noden/verwachtingen. Indien hier interesse voor is, dan wil ik dat graag bezorgen. Ik heb dat dokument in .pdf en in .docx (van dit laatste kan ik ook .doc maken, maar 'k weet niet of er dan geen zaken zullen verloren gaan van de opmaak bvb.): kan ik dat, indien er belangstelling voor is, hier onder die vorm op het forum krijgen?

Clement
vanhooltje

Bericht door vanhooltje »

Welokm hier clement,

Hardstikke goed dat je het allemaal opschrijft, ik doe het ook maar dan tussen mijn oren :)
Niet goed voor iemand anders, maar help graag mee denken :)
Ik heb er geen geduld voor om alles op te schrijven, en gaat me niet goed af.

maar kompliment voor jou!

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Bommes
Contacteer:

Bericht door Bommes »

Hoi en welkom op dit forum..
Zo een Renault 16 heeft mijn moeder ook nog ooit eentje gehad.
Daar kon je de leuning van de achterbank omhoog klappen en met bandjes aan het plafon vast maken.
Dat was tijdens het rijden een ideaal slaap/speel plekje voor mij toen ik nog een heel stuk kleiner was.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

MTM van 3.500 kg en motor van 110 kW/150 pk

Noemt MB dat niet een 315?
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
Clement

Bericht door Clement »

Dag Ernst,
Admin schreef:MTM van 3.500 kg en motor van 110 kW/150 pk

Noemt MB dat niet een 315?
Inderdaad, Sprinter 315 CDI zou er achteraan moeten opstaan. Maar bij de onze dus niet - want ik bestelde 'm bewust met weglating van deze aanduidingen (gratis opties met bestelcodes X90 en X93).

Clement
Plaats reactie