remmen

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
marinus

remmen

Bericht door marinus »

hallo, ik ben naar een bus aan het kijken om te kopen. Na een klein test ritje viel mij op dat het remmen zo gezegd typisch is. Als je de pedaal indrukt gebeurt er het eerste stuk niet zoveel en dan ineens slaat hij vol op de rem. Kan dit iets in de afstelling zijn of wijst dit misschien op een groter probleem?
Is het een dure grap om het remsysteem te vervangen? Het gaat om een MB 406 uit 1976.

Marinus.
Anton

Re: remmen

Bericht door Anton »

Hoi,

Het kan zijn dat de remmen lange tijd niet zijn nagesteld, achterstallig onderhoud?
En na stilstand remmen ze bij de eerste keer echt als en blok beton dat komt door lichte vliegroest in de trommels.
Das na een paar keer remmen over, maar heeft ie weer een nacht gestaan doet ie het weer.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
winand

Re: remmen

Bericht door winand »

De remmen zijn bij een Dusseldorfer berucht te noemen.
Vaak blijkt het remverschil bij de APK dusdanig, dat het afgesteld moet worden (eerder regel dan uitzondering)
Als je 's ochtends met een koude bus wegrijd, wil het ooknog wel eens voorkomen dat een van beide voorremmen in het geheel niet meedoet, waardoor je bus ineens gigantisch scheef trekt..
Een paar keer flinke trappen voordat je de straat uitrijdt en het is meestal wel verholpen.

..en ik weet niet wat je tot nu toe gewend bent om te rijden? De remmen zijn in geen geval te vergeleiken met moderne auto's!
Ik zou je maar niet te veel zorgen maken over je bevindingen, zolang het remmen maar niet gepaard gaat met harde schurende geluiden o.i.d.
Kwestie van wennen 8)
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Plaats reactie