Roest wat doe je er aan??

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
vanhooltje

Roest wat doe je er aan??

Bericht door vanhooltje »

Ik ben op dit moment een oude dame aan het restaureren, een van Hool fiat625 uit 1973, Daar dat ze jarenlang buiten heeft gestaan heeft zij nogal last van roest! (bij jullie denk ik zeer bekend)

Mijn vraag is de volgende?? Is er een afdoende middeltje in de handel waarmee je roest te lijf kan gaan??

grt, peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
frank de alfaman

Re: Roest wat doe je er aan??

Bericht door frank de alfaman »

Ik heb persoonlijk goede ervaringen met Fertan. Wonderlijk spul wat mbv water (!) roest omzet in een homogene laag die als basis kan dienen voor verder herstel.
Wat een gat is blijft een gat uiteraard, maar ijzer wat onder de losse roest nog goed bruikbaar is kun je hier zeker mee voorbehandelen.
Oa verkrijgbaar via Imparts.nl (wellicht ook via de lokale auto-onderdelengigant in de omgeving)

Suc6, grt,Frank
winand

Bericht door winand »

Goede leverancier van Fertan en nog enkele andere ondersteunende middelen zoals Caprotech (goede uitleg op de site) is Rustbuster:

http://www.rustbuster.nl
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Roy Uiterwaal

Bericht door Roy Uiterwaal »

Hoi Peter,

daar ben ik het helemaal mee eens want ik gebruik het, zoals je weet, zelf ook en om het te conserveren dus nadat je het behandeld hebt zou je Mike-Sander wax kunnen gebruiken.
Kijk maar eens op http://www.mike-sander.nl en dan doorklikken naar de duitse site en het stukje lezen van de test die het duitse blad Autobild heeft gedaan. Als je de duitse taal tenminste een beetje machtig bent. Ik vond het zeer overtuigend.

Groetjes, Roy :D
Met 11,5 mtr lang en 125 pk niet zo snel maar we komen er wel...
Joske

Bericht door Joske »

HenkWarmenhoven

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hallo Peter,
Ik ben kersvers op dit forum. Voor wat info over mij kun je bij "Nieuwe bezoekers stellen zich voor" kijken.
Wat betreft de roest bestrijding kan ik kort zijn: RLS van Owatrol. Of de vervanger (miljeumaffia) CIP van Owatrol.
RLS wordt al jaren in de scheepsbouw cq scheepsonderhoud gebruikt. Het spul is werkelijk tuig, maar werkt echt super.
Je kunt het beste even googelen op: RLS Owatrol.
Succes!
Groeten,
Henk Warmenhoven uit Valkenburg ZH (vlak bij Hillegom)
Laatst gewijzigd door HenkWarmenhoven op 03 jan 2009, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
catch

Bericht door catch »

HenkWarmenhoven schreef:Hallo Peter,
Ik ben kersvers op dit forum. Voor wat info over mij kun je bij "Nieuwe bezoekers stellen zich voor" kijken.
Wat betreft de roest bestrijding kan ik kort zijn: RLS van Owatrol. Of de vervanger (miljeumaffia) CIP van Owatrol.
RLS wordt al jaren in de scheepsbouw cq scheepsonderhoud gebruikt. Het spul is werkelijk tuig, maar werkt echt super.
Je kunt het beste even googelen op: RSL Owatrol.
Succes!
Groeten,
Henk Warmenhoven uit Valkenburg ZH (vlak bij Hillegom)
helemaal mee eens :lol:
ik gebruik de olie van owatrol al jaren,komt op plekken waar je met je kwastje nooit kan komen,kruip enorm

gr willem
Gaan als de Brandweerauto
Plaats reactie