hallo beste mensen !

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
marinus

hallo beste mensen !

Bericht door marinus »

hallo
ik ben een jongeman en sinds een tijdje op zoek naar zo een mooie oude mercedes bus het liefst met dubbellucht.
nou ben ik vandaag gaan kijken bij eentje en heb ik een aantal vragen die ik hier : viewtopic.php?f=21&t=3973 en viewtopic.php?f=23&t=3974 stel.

ik hoop op een goede en productieve tijd hier op het forum en nog een gelukkig 2009 voor iedereen .
DVIII

Re: hallo beste mensen !

Bericht door DVIII »

Dag Marinus,
ik begrijp je vraag niet helemaal en je verwachtingen ook niet . je wilt een bus kopen , dan is de eerste vraag waarvoor ?
liefst een dubbellucht en het mag/moet een oldtimer zijn. allemaal leuke voorwaarden maar je kunt geen wonderen verwachten voor 2000 euro , de verkoper is speciaal voor jou gaan zitten want die kan ook lekker om de brij heen draaien.
ten eerste als je een bus zoekt die in één keer goed is red je het niet met zo'n budget , ten tweede als je een oude oldtimer auto wilt , bespaar ons je vragen over lekken , want die lekken allemaal. een auto uit '76 is nooit ongebruikt die jaren doorgekomen en zal dus wel een heel vreemd verleden hebben als alles nog perfect remt, zeker als je in gedachten houdt dat een 406 geen populaire auto was , en waarschijnlijk de meeste bewaarde 406'en een poosje stil gestaan hebben.
kortom allemaal voor de hand liggende redenen en oorzaken van je probleem.
niet dat ik je wil afraden een bus te kopen , maar je moet er wel rekening mee houden dat je problemen tegenkomt
een 32 jaar oude motor heeft de techniek en kwaliteiten van die periode, ook al is hij gereviseerd. hoeveel km heeft de auto gereden in al die jaren en wat was de functie van het voertuig . praktisch gezien moet je zoeken naar een oude brandweerwagen of ander overheids voertuig , maar die vind je misschien niet meer , of je zoekt een geheel gerestaureerde
auto , maar mijn ervaring is dat dan de prijs ten opzichte van het comfoort vaak nogal tegenvalt ( mensen willen meer luxe , voor dat geld). kortom om je vragen te kunnen beantwoorden moet je meer gegevens geven. Dave.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
marinus

Bericht door marinus »

bedankt voor de reactie dave ,
de bus wil ik kopen om een wat langere reis door europa mee te maken en ook als mogelijke plek om in te wonen maar ik heb niet veel luxe nodig voor wonen .
de gegevens : de bus is een MB 406 maar technisch een 407
bouwjaar 1976
heeft een OM616 Volgens de verkoper een revisie motor die er 2 jaar en 45.000 km terug is ingezet .
Motor :
OM 616
4 cilinder Diesel 2400 ccm / 72 Pk max. Draaimoment 137 Nm bij 2400 U/min
en heeft 4 versnellingen .
ik hoop dat je hier wat aan hebt .
groet
marinus
DVIII

Bericht door DVIII »

Ha marinus, dat is al wat helderder, nu kunnen ik en de andere lezers ook meedenken. inderdaad is een 406/07 een betrouwbare bus voor langzaam te reizen , ze zijn overigens nooit veel duurder dan die genoemde 2000 E.
de motor die ondertussen vervangen is voor een 2,4 motor is iets beter dan de orginele motor . de vierversnellingsbak is in principe voldoende , de meeste kampeerders hebben namelijk maar een paar weken de tijd om te reizen dus die zoeken een snellere 5 bak. als je gaat trekken is het wel van belang dat je een redelijk goed onderhouden bus vindt. remmen, roest, waterdichtheid het speelt allemaal een rol in het uiteindelijke gebruik.
als je gaat trekken met het (goede)weer mee , is repareren onderweg niet zo'n probleem , in het zuiden en dan met name spanje en portugal is erg bekend met de kleine dusseldorfertjes (zo heet het carosserie type) .
alle techniek is bekende koek en vaak zijn onderdelen nog wel te vinden.
zaak is wel om het nodige gereedschap bij je te hebben om alles wat je zelf kan aan te pakken, je moet dan ook een fiets bij je hebben voor als je al te lang stilstaat of ver van de normale winkels.
een goed begin is een bus te kopen met verse APK dan is de wet niet je grootste probleem.
dat kan en mag best 1000 euro extra kosten als dan de remmen weer als nieuw zijn.
banden kosten rond de honderd per stuk duzz die moeten ook in orde zijn.
(eerst eten Laterrr D.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie