Hier weer een nieuw lid

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
HenkWarmenhoven

Hier weer een nieuw lid

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hallo camperliefhebbers,

Allereerst voor iedereen de aller beste wensen voor 2009!
Ik ben Henk Warmenhoven en samen met mijn vriendin Karin sinds september in het bezit van een MB508 ex-Ned leger ambulance. Die staat dus nu geschorst op de oprit om verbouwd te worden tot camper. Tot nu toe reisden we met onze Land Rover Serie III met camperunit. Meestal naar en door Marokko. Maar omdat alle doorgaande routes daar nu zijn geasfalteerd, en omdat je Piet Sateliet met zijn tupperwarebak daar nu dus ook tegenkomt, heeft het geen nut meer om daar met een 4x4 rond te rijden. Dus nu een MB508. Ik heb al vaker dit forum bekeken, en heb me nu dan maar geregistreerd.
Ik hoop hier de nodige tips en ervaringen uit te kunnen wisselen.
Met vriendelijke groet,
Henk en Karin.
Laatst gewijzigd door HenkWarmenhoven op 04 jan 2009, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Anton

Re: Hier weer een nieuw lid

Bericht door Anton »

Hoi,

Welkom op het forum!
Ik hoop dat je vel lees plezier hebt.

Owatrol ken ik das fijn spul.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
vanhooltje

Bericht door vanhooltje »

Hallo Henk en Karin,

Welkom hier! :D
Hoop dat je hier een berg info kan halen, denk het wel!
eindelijk iemand in mijn buurt :)

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

HenkWarmenhoven schreef:en omdat je Piet Sateliet met zijn tupperwarebak daar nu dus ook tegenkomt,
:mrgreen: Soms valt een uitspraak bij mij zó maar in goede aarde..
Géén idee hoe dat komt.. 8) :mrgreen:

Welkom hier Henk.:)

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Saskia

Bericht door Saskia »

Hoi Henk en Karin, welkom hier! Wij hebben ook een 508 ambulance en zijn er heel gelukkig mee. Succes met de inbouw,
Afbeelding

groetjes van Saskia
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Leo schreef:
HenkWarmenhoven schreef:en omdat je Piet Sateliet met zijn tupperwarebak daar nu dus ook tegenkomt,
:mrgreen: Soms valt een uitspraak bij mij zó maar in goede aarde..
Géén idee hoe dat komt.. 8) :mrgreen:

Welkom hier Henk.:)

Mvg, Leo.:D
Ik vind henk ook al meteen OK! ,.... :mrgreen:
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
yaco

Bericht door yaco »

Hoi Henk,

Welkom op het forum, volgens mij ken ik je nog van het DLRR ,ik ben er een tijd lid van geweest toen ik nog een 110 ex-leger en later een serie 2a had..

Nu alweer een jaar of acht een MB 608 d ex brandweer en met nog steeds veel plezier aan 't bouwen en veranderen.

Voor de wintermaanden heb ik weer een nieuw project in de vorm van een Liberator erbij genomen , een mens kan nou eenmaal niet stil zitten.Nu is het effe te koud om er veel aan te doen, ik heb wel een grote schuur maar geen kachel erin.
Het is wel de bedoeling om er van de zomer mee rond te toeren en er een zijspan aan te hangen.
Ik hoop dat hij achter op de motordrager past!![zonder span dus].

Volgens mij zijn er nog wel meer mensen in de club van sleutelaars die zulke projectjes om handen hebben, laat eens wat van je horen!!

Afbeelding
Afbeelding
608D brandweerbus.

Groetjes Yaco.
winand

Bericht door winand »

Welkom Henk!
"Piet Sateliet" houden we erin... :mrgreen:
Wordt een mooi project je ex-ambu! Laat je ook eens wat fotootjes zien van je werkzaamheden? Inspireert duizenden (nou ja, tientallen dan?)
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
HenkWarmenhoven

Hallo allemaal,

Bedankt voor het warme welkom! En tja, dat Piet Sateliet zoveel reacties zou geven had ik niet gedacht.
Ik wil daar met name mee aangeven dat mensen op hun eigen manier hun vakantie beleven. Ik heb in Tiznit (zuid Marokko) wel eens aan iemand gevraagd waarom hij 3500 Km rijdt om in zijn camper naar Lingo te zitten kijken. Maar goed, het zal duidelijk zijn dat wij geen schotel hebben en/of willen.
Enne Yaco, ik heb in mijn bovenkamer gezocht, maar niets gevonden... Ik ben inderdaad al jaren lid van het DLRR en maak het clubblad. Daardoor kent bijna iedereen van het DLRR mij wel, maar andersom ik natuurlijk niet alle leden. Wellicht gaat er nog wel eens een lampje branden. Mooi project die liberator. Volgens mij heeft Rob de Vries van het DLRR er ook een.
Vanwege de kou ligt het verbouwingswerk van onze MB508 even stil. Maar ik zal jullie op de hoogte houden.
Groeten,
Henk Warmenhoven
catch

Bericht door catch »

Welkom Henk
Misschien kunnen we het een en ander van je leren over die verre reisdoelen :lol: we waren van plan met onze nu dik in de verbouwing staande 508 ooit naar Marokko te gaan
wij zijn met de jeep (sorry :wink: ) al menig maal naar het zuiden afgereisd maar dat is wel afzien met 2 koters achterin en een aanhangertje voor je tentje

gr willem (timmert gewoon door bij de kachel :? )
Gaan als de Brandweerauto
HenkWarmenhoven

Hallo Willem,

Zo ver is Marokko ook weer niet. Als mensen naar de Noordkaap rijden fronst er niemand met z'n wenkbrouwen, maar dat is wel nog een slordige 1000 Km verder. Uit ervaring weten we dat het voor veel mensen een belemmering is om de Ferry naar Marokko (of Ceuta, dat nog steeds Spaans is) te nemen. Maar het is een prachtig reisland! Je hoeft je niet te verontschuldigen voor je J**p hoor. Uiteraard weten we best nog wel mooie route's die met een bus ook te doen zijn. En zoals ik bij mijn kennismaking al schreef: Alle doorgaande route's zijn inmiddels geasfalteerd. Je kunt zelfs helemaal over het asfalt naar Dakar! De piste's (zo heten de offroad tracks) die er nog zijn worden nu helemaal platgereden door organisaties die mensen met hun nepterreinwagens, ook wel SUVfertjes genoemd, daar met z'n twintigen tegelijk overheen laten rijden. Er worden zelfs piste's met bulldozers geegaliseerd zodat de SUVfertjes er ook doorkunnen.
Dat heeft ons doen besluiten om niet meer met de Land Rover te gaan.
Met onze MB508 ambu komen we ook wel op de mooie plekjes.
Groeten,
Henk Warmenhoven
HenkWarmenhoven

Hallo Bussers,

Op de minimeeting in Blaricum hebben we ook de zwaarste onderwerpen niet gemeden.
Zelf de evolutieleer van Darwin is ter sprake geweest. (met dank aan Peter :D )
Daarom heb ik wat foto's op MIJN ALBUM geplaatst over onze kampeer evolutie.
Kijk op:
http://www.mijnalbum.nl/Album=XTUFYTTS
Het begint bij de gewone Land Rover, gevolgd door de Land Rover met camper-unit, en sluit met onze 508 ex-ambu.
De foto's ondersteunen ook mijn eerste voorstelstukje.
Groeten,
Henk Warmenhoven.
Peter MERCAMPO

Bericht door Peter MERCAMPO »

Geen dank Henk,
Volgende keer met de bus hè.
Kunnen we nog even door bomen over het een en ander en kan jij rustig een biertje drinken :wink:
Mooie foto's, lijkt mij wel wat om daar ook eens een beetje in de rondte te toeren!
Groet, Peter.
Vandaag is een Kadootje
Plaats reactie