Hallo campersleutelaars,
Ook ik wil graag een 2e dieseltank inbouwen,maar heb nog wat vragen:
-als je zelf een tank maakt,moet deze gecoat worden van binnen?
-moet deze tank ook een eigen ontluchting hebben of gaat dat via de bestaande tank?
Ik probeer deze 2 wel te koppelen met b.v. 22mm koperen buis.
Misschien door zo'n diameter, ook te ontkomen aan vacuum tijdens het gebruik.
Op het ogenblik zijn dit even de voornaamste vragen voor mij.
Op het forum krijg ik wel de indruk dat er meerdere 2e tanks zijn in gebouwd.
Ben in het bezit van een Duitse ex.ambulance uit 1985 MB 504 met OM314.
Groeten Wim Bakker
2e tank inbouw
-
Re: 2e tank inbouw
Hoi Wim,
Mijn Land Rover heeft standaard twee dieseltanks. Beide moeten een ontluchting hebben.
Ik heb een wisselkraan waarmee ik tussen beide tanks schakel. Mijn tanks zijn NIET doorverbonden, en daar ben ik blij mee, want ik heb ooit een lekke tank gehad. In dat geval heb je nog een volwaardige tweede tank. Ook gaat het vullen van twee gekoppelde tanks meestal langzaam. Dit omdat de ontluchting het vullen niet "bij kan houden" Het coaten hangt af van het materiaal dat je gebruikt, maar hoeft meestal niet. Tenzij je PB-staal gebruikt natuurlijk.
Groeten,
Henk Warmenhoven
P.S. Ik ga er van uit dat een 508 hebt. Een 504 is bij mij een Peugeot :)
Mijn Land Rover heeft standaard twee dieseltanks. Beide moeten een ontluchting hebben.
Ik heb een wisselkraan waarmee ik tussen beide tanks schakel. Mijn tanks zijn NIET doorverbonden, en daar ben ik blij mee, want ik heb ooit een lekke tank gehad. In dat geval heb je nog een volwaardige tweede tank. Ook gaat het vullen van twee gekoppelde tanks meestal langzaam. Dit omdat de ontluchting het vullen niet "bij kan houden" Het coaten hangt af van het materiaal dat je gebruikt, maar hoeft meestal niet. Tenzij je PB-staal gebruikt natuurlijk.
Groeten,
Henk Warmenhoven
P.S. Ik ga er van uit dat een 508 hebt. Een 504 is bij mij een Peugeot :)
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
- Anton
Hoi Wim,
Allereerst welkom op het forum!
Ik heb voor mijn jachtjes altijd zelf de dieseltanks gelast, maar van binnen nooit gecoat, daar diesel al een beetje "vettig "van zich zelf is.
Ik gebruikte daar blanke plaat voor die kun je ook makkeliker schilderen aan de buiten kant.
Ik zou er wel een aparte ontluchting op maken, anders bestaat de kans dat ie in elkaar word gezogen.
Een punt van over wegen kan zijn om de leiding tussen de tanks niet te groor te nemen dan kun je rustig de andere tank ook voldoen dat deden wij altijd met de vrachtwagens (2 x 400 liter)
Groet Anton
Allereerst welkom op het forum!
Ik heb voor mijn jachtjes altijd zelf de dieseltanks gelast, maar van binnen nooit gecoat, daar diesel al een beetje "vettig "van zich zelf is.
Ik gebruikte daar blanke plaat voor die kun je ook makkeliker schilderen aan de buiten kant.
Ik zou er wel een aparte ontluchting op maken, anders bestaat de kans dat ie in elkaar word gezogen.
Een punt van over wegen kan zijn om de leiding tussen de tanks niet te groor te nemen dan kun je rustig de andere tank ook voldoen dat deden wij altijd met de vrachtwagens (2 x 400 liter)
Groet Anton
-
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.
Natuurlijk moet 504 een 508 zijn.(slippertje)
Groeten Wim Bakker
Natuurlijk moet 504 een 508 zijn.(slippertje)
Groeten Wim Bakker