(de)montage flexibele remslangen voor
- Thorvald
(de)montage flexibele remslangen voor
Tja, mijn busje groot onderhoud aan het geven. en kom het volgende tegen:
de flexibele remslangen op de voorremmen. Losdraaien aan de remcilinder lukt wel, maar die andere kant.......
is toch gewoon sleutel 12 en sleutel 19 en draaien maar?.... maar losgaan ho maar!
Tevens volgende vraag, remleidingen die roestig zijn is een afkeurpunt voor apk toch?
gr Thorvald
de flexibele remslangen op de voorremmen. Losdraaien aan de remcilinder lukt wel, maar die andere kant.......
is toch gewoon sleutel 12 en sleutel 19 en draaien maar?.... maar losgaan ho maar!
Tevens volgende vraag, remleidingen die roestig zijn is een afkeurpunt voor apk toch?
gr Thorvald
- vanhooltje
Re: (de)montage flexibele remslangen voor
roestende remleidingen zijn inderdaad een afkeurpunt!
Heb je de aansluiting (slang) al ingespoten wd40 b.v.b.?
En als de lijding verroest is moet je deze toch vervangen!
grt peter
Heb je de aansluiting (slang) al ingespoten wd40 b.v.b.?
En als de lijding verroest is moet je deze toch vervangen!
grt peter
Groet, Peter
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op

- Bommes
- Contacteer:
nou zo helder is dat nog niet als afkeur.
Er gelden allerlei percentages van de leiding die voor een deel geroest mag zijn, en dan ook nog tot een bepaalde diepte.
het is dus niet zomaar afkeur.
Er gelden allerlei percentages van de leiding die voor een deel geroest mag zijn, en dan ook nog tot een bepaalde diepte.
het is dus niet zomaar afkeur.
-
de remslang kan zeker erg vastzitten ik gebruik meestal twee pijptangen om met veel overkill de boel ,voorzichtig los te draaien , als het eenmaal los is kan het idd met een sleutel 19 en een 12.
stalen remleiding kan voor afkeur zorgen , maar als die remleiding geen putcorrosie vertoont is dat nog geen afkeur.
stalen remleiding kan voor afkeur zorgen , maar als die remleiding geen putcorrosie vertoont is dat nog geen afkeur.
Laatst gewijzigd door DVIII op 26 feb 2009, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Thorvald
thanx voor de reacties,
inderdaad heb ik bij navraag ook geconcludeerd dat roest niet altijd een afkeurpunt hoeft te zijn. Bij mij is het in ieder geval eraf te vegen. (met een staalborsteltje)
Toch ga ik ervoor de remleidingen te vervangen. volgens mij zijn ze aardig dichtgeslipt. Voordat mijn camper de stalling inging kwam het systeem al moeilijk op druk, niet vanwege de lucht of oude remvloeistof want dit had ik de laatste tijd allemaal vervangen. Hierdoor moest ik altijd een keer pompen om het systeem op "echte" druk te krijgen. Ook bij de Apk kwam hij er gewoon door. Het remverschil e.d was allemaal goed. Dus het zat hem toen waarschijnlijk al in de leidingen. Maar dit was dus drie jaar geleden.
Mijn bussie is toen de stalling ingegaan tot ie oldtimer zou zijn, en dat moment is nu daar!
Daar maar geljk hem weer als nieuw maken, als de remleidingen gaan roesten maar nog wel door de apk komen dan wordt het volgend jaar wel een afkeurpunt. dus ik ga ervoor om het nu te doen.
zijn er nog tips??
gr Thorvald
508 power....
inderdaad heb ik bij navraag ook geconcludeerd dat roest niet altijd een afkeurpunt hoeft te zijn. Bij mij is het in ieder geval eraf te vegen. (met een staalborsteltje)
Toch ga ik ervoor de remleidingen te vervangen. volgens mij zijn ze aardig dichtgeslipt. Voordat mijn camper de stalling inging kwam het systeem al moeilijk op druk, niet vanwege de lucht of oude remvloeistof want dit had ik de laatste tijd allemaal vervangen. Hierdoor moest ik altijd een keer pompen om het systeem op "echte" druk te krijgen. Ook bij de Apk kwam hij er gewoon door. Het remverschil e.d was allemaal goed. Dus het zat hem toen waarschijnlijk al in de leidingen. Maar dit was dus drie jaar geleden.
Mijn bussie is toen de stalling ingegaan tot ie oldtimer zou zijn, en dat moment is nu daar!
Daar maar geljk hem weer als nieuw maken, als de remleidingen gaan roesten maar nog wel door de apk komen dan wordt het volgend jaar wel een afkeurpunt. dus ik ga ervoor om het nu te doen.
zijn er nog tips??
gr Thorvald
508 power....
- Janneman
- Contacteer:
Remleidingen zou ik afborstelen met een staalborstel en daarna behandelen, bv met Caprotech RX10.
De flex delen zou ik vervangen. Je remproblemen kunnen heel goed komen door flexibele leidingen die inwendig bijna dicht zitten door uitzetting. Aan de buitenkant kan het er dan nog prima uitzien.
Als je dan toch bezig bent natuurlijk de remklauwen eens zuiver maken en kijken of de stofringen nog goed zijn.
Groetjes,
Jan
De flex delen zou ik vervangen. Je remproblemen kunnen heel goed komen door flexibele leidingen die inwendig bijna dicht zitten door uitzetting. Aan de buitenkant kan het er dan nog prima uitzien.
Als je dan toch bezig bent natuurlijk de remklauwen eens zuiver maken en kijken of de stofringen nog goed zijn.
Groetjes,
Jan
-----------------------
Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
- winand
Juist dat 'schilderen' lijkt me afkeur voor APK?Janneman schreef:Remleidingen zou ik afborstelen met een staalborstel en daarna behandelen, bv met Caprotech RX10.
De remleidingen 'verpakking' in een laagje verf/coating waardoor je de remleiding niet meer kan beoordelen op roest.
Klopt dit?
Als het zeker mag voor de APK dan ga ik mijn remleidingen ook eens 'pimpen', zit wel vliegroest op op dit moment, maar dat mag natuurlijk niet verder gaan..
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
- Anton
Holi,
De apk-keurmeester beschikt ook over schuurpapier.
Preventief behandelen mag, dat doe ik ook.
Groet Anton
De apk-keurmeester beschikt ook over schuurpapier.
Preventief behandelen mag, dat doe ik ook.
Groet Anton