Remcilinder
- Helmut
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 13 mar 2007, 11:13
- Locatie: twente
Remcilinder
Wie weet een adres voor remcilinders.
Ik heb er 4 nodig met een inwendige diameter van 22.2 mm.
Kan ze kopen via busmaniacs voor 57 euro.
Brezan 64 euro ex btw en dan is de korting er al af.
Bij de mercedesapotheek durf ik het niet eens te vragen zal nog veel duurder zijn..
Ben bezig om een brandweerwagen 608 terug te laten keuren naar b rijbewijs.
Moest vervangen:
Bladveren: heb ik via dubbellucht gisteren gehaald 500 km. rijden en 200euro armer.
Hoofdremcilinder : heb ik nog liggen.
ALB-plaatje met no 309.584.1621 in de auto plakken.
Dat alb plaatje, moet je dat kopen bij mb, of kan ik een kopie maken van iemand en dat
in de wagen plakken. Want wat er nu inzit is ook een kopie met plakband vast geplakt.
Fijne zondag en groeten Helmut :mrgreen:
Ik heb er 4 nodig met een inwendige diameter van 22.2 mm.
Kan ze kopen via busmaniacs voor 57 euro.
Brezan 64 euro ex btw en dan is de korting er al af.
Bij de mercedesapotheek durf ik het niet eens te vragen zal nog veel duurder zijn..
Ben bezig om een brandweerwagen 608 terug te laten keuren naar b rijbewijs.
Moest vervangen:
Bladveren: heb ik via dubbellucht gisteren gehaald 500 km. rijden en 200euro armer.
Hoofdremcilinder : heb ik nog liggen.
ALB-plaatje met no 309.584.1621 in de auto plakken.
Dat alb plaatje, moet je dat kopen bij mb, of kan ik een kopie maken van iemand en dat
in de wagen plakken. Want wat er nu inzit is ook een kopie met plakband vast geplakt.
Fijne zondag en groeten Helmut :mrgreen:
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Re: Remcilinder
Hoi Helmut,
Ben je al bij Boensma aan de Oldenzaalsestraat geweest? (zitten nu aan de achterkant)
Die kan misschien ook wel wat voor je regelen.
Groet Anton
Ben je al bij Boensma aan de Oldenzaalsestraat geweest? (zitten nu aan de achterkant)
Die kan misschien ook wel wat voor je regelen.
Groet Anton
- Thorvald
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 08 dec 2004, 14:10
- Locatie: Tilburg
Re: Remcilinder
volgens mij zijn ze bij aps 4 tientjes.....
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Remcilinder
je bent het hele spul aan het veranderen, ik zou graag eens met die ambtenaar praten die je dat opgelegd heeft.
moet je nu de remcilinders vervangen omdat ze te goed zouden werken ?
en vervang je nu hele veerpakketten omdat het cijfertje op het eerste blad met 310 begint ?
we hebben het er al een paar keer over gehad hier op het forum , maar de zaak is veel eenvoudiger op te lossen toch.
ik heb binnenkort de exacte gegevens over de veren in huis , zal ik eens op dit topic zetten.
overgens is 57 euro niet te duur voor remcilinders. en wie is APS ?
moet je nu de remcilinders vervangen omdat ze te goed zouden werken ?
en vervang je nu hele veerpakketten omdat het cijfertje op het eerste blad met 310 begint ?
we hebben het er al een paar keer over gehad hier op het forum , maar de zaak is veel eenvoudiger op te lossen toch.
ik heb binnenkort de exacte gegevens over de veren in huis , zal ik eens op dit topic zetten.
overgens is 57 euro niet te duur voor remcilinders. en wie is APS ?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Helmut
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 13 mar 2007, 11:13
- Locatie: twente
Re: Remcilinder
Dag Dave.
Ik moet andere veren plaatsen met nummer 309. 320.3106
Remcilinders plus de hoofdremcilinder.
alb plaatje en afstellen alb regelaar volgens alb plaatje.
Je kan ze zo mailen homologatie@daimler.com de man die mij geholpen heeft
heet Eskil Heuvelmans.
Is echt vreemd dat je de remmen moet verwisselen omdat ze te goed remmen.
Thorvald ik ben ook nieuwsgierig naar aps.
groeten Helmut.
Ik moet andere veren plaatsen met nummer 309. 320.3106
Remcilinders plus de hoofdremcilinder.
alb plaatje en afstellen alb regelaar volgens alb plaatje.
Je kan ze zo mailen homologatie@daimler.com de man die mij geholpen heeft
heet Eskil Heuvelmans.
Is echt vreemd dat je de remmen moet verwisselen omdat ze te goed remmen.
Thorvald ik ben ook nieuwsgierig naar aps.
groeten Helmut.
- Helmut
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 13 mar 2007, 11:13
- Locatie: twente
Re: Remcilinder
Ik kan ook de rem cilinders ruilen met mijn andere 508
komen ze nooit achter, maar ja...

komen ze nooit achter, maar ja...


-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Remcilinder
aha je hebt de afdeling homologatie op de vraag gezet die er een probleem van hebben gemaakt.
het is vervelend je dit te moeten vertellen maar een schaap gaat ook niet bij een koe te rade over wat de wolf van hem wil. de koe zal alleen uit zijn eigen beleving de situatie kunnen beoordelen en die is wezenlijk anders dan voor het schaap.
als je een auto wilt keuren heb je alleen met de keurings instantie te maken. dus die moet je vertellen wat er niet goed aan is. de importeur zit totaal niet die materie. als ze al voertuigen gereed maken voor toelating is dat voor een aantal voertuigen tegelijk en niet voor één exemplaar.
natuurlijk probeer je of het systeem werkt , maar de auto branche is niet echt op de hand van de automobilist.
de rijksdienst en de importeur en de garage en de verzekeringen zijn alleen maar op jou bankrekening uit.
in het geval van de aanbevelingen van de importeur zijn dat vanuit hun standpunt geen verkeerde adviezen geweest.
maar de rijksdienst zal je nooit met zulke eisen kunnen tegenhouden. ze proberen dat wel maar goed advies van bv deze site heeft dat wel ontkracht.
nu je zover bent dat je de veren al hebt gekocht zou ik zeggen Ok verwissel de bovenste twee bladen. maar laat de remcilinders maar zitten evenals de remhoofdcilinder. de rijksdienst controleerd de werking en niet het onderdeelnummer . zeker als dat prima functioneerd zal er geen haan naar kraaien.
ik heb eens een traject doorlopen met een dealer die botweg geen medewerking verleende omdat ik de voorgeschreven onderdelen (ook zo'n advies van MBN) niet bij hun had gekocht. na wat boos op en neer bellen mocht ik bij een andere garage de controle laten uitvoeren.
een goede raad is , vraag eerst eens op het forum hoe andere mensen het hebben aangepakt. vrgr Dave.
het is vervelend je dit te moeten vertellen maar een schaap gaat ook niet bij een koe te rade over wat de wolf van hem wil. de koe zal alleen uit zijn eigen beleving de situatie kunnen beoordelen en die is wezenlijk anders dan voor het schaap.
als je een auto wilt keuren heb je alleen met de keurings instantie te maken. dus die moet je vertellen wat er niet goed aan is. de importeur zit totaal niet die materie. als ze al voertuigen gereed maken voor toelating is dat voor een aantal voertuigen tegelijk en niet voor één exemplaar.
natuurlijk probeer je of het systeem werkt , maar de auto branche is niet echt op de hand van de automobilist.
de rijksdienst en de importeur en de garage en de verzekeringen zijn alleen maar op jou bankrekening uit.
in het geval van de aanbevelingen van de importeur zijn dat vanuit hun standpunt geen verkeerde adviezen geweest.
maar de rijksdienst zal je nooit met zulke eisen kunnen tegenhouden. ze proberen dat wel maar goed advies van bv deze site heeft dat wel ontkracht.
nu je zover bent dat je de veren al hebt gekocht zou ik zeggen Ok verwissel de bovenste twee bladen. maar laat de remcilinders maar zitten evenals de remhoofdcilinder. de rijksdienst controleerd de werking en niet het onderdeelnummer . zeker als dat prima functioneerd zal er geen haan naar kraaien.
ik heb eens een traject doorlopen met een dealer die botweg geen medewerking verleende omdat ik de voorgeschreven onderdelen (ook zo'n advies van MBN) niet bij hun had gekocht. na wat boos op en neer bellen mocht ik bij een andere garage de controle laten uitvoeren.
een goede raad is , vraag eerst eens op het forum hoe andere mensen het hebben aangepakt. vrgr Dave.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Helmut
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 13 mar 2007, 11:13
- Locatie: twente
Re: Remcilinder
Had gelezen dat als de auto in een andere catagorie veranderd vervalt je typegoedkeuring.
En die krijg je van mb.
Als je de typegoedkeuring niet bij je hebt dan keuren ze je niet bij rdw.
Dit is een ervaring van iemand van dubbellucht.
En heb ook een ervaring gelezen dat dit geen probleem was
dus zonder type goedkeuring toch naar klein rijbewijs.( jan brouwer op andere forum dubbellucht)
Zit zelfs verschil in keuringsstations bij de een doen ze moeilijk, de andere niet,volgens sommigen.
Een keuringsstation aan de grens krijgt meer auto,s uit het buitenland te verwerken .
Vaag gebied dat terug keuren....
En die krijg je van mb.
Als je de typegoedkeuring niet bij je hebt dan keuren ze je niet bij rdw.
Dit is een ervaring van iemand van dubbellucht.
En heb ook een ervaring gelezen dat dit geen probleem was
dus zonder type goedkeuring toch naar klein rijbewijs.( jan brouwer op andere forum dubbellucht)
Zit zelfs verschil in keuringsstations bij de een doen ze moeilijk, de andere niet,volgens sommigen.
Een keuringsstation aan de grens krijgt meer auto,s uit het buitenland te verwerken .
Vaag gebied dat terug keuren....
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Remcilinder
Helmut,
Zo gek vaag is het niet. Alles hangt sinds 2004 samen met de individuele uitleg van de Europese regelgeving.
Overigens hebben jullie allebei gelijk.
Dr. Wolff hebben we door MB (toen nog DaimlerChrysler) laten keuren "als enig voertuig", d.w.z. van vrachtwagen naar camper, omdat ik gehoord had dat je zelf bij de keuring twee wielen moest demonteren. Die keuring duurde 20 minuten en kostte € 99 (plus € 99 voor het Ministerie).
Omdat er geen Blue Bird-importeur in de EU zit, zijn we met bij Skoolie zelf naar Autoveiligheid NV (de Vlaamse APK) gegaan. Inderdaad zelf twee wielen moeten verwijderen (en weer monteren). Chassisnummer, motornummer en keurmerken lampenglaasjes allemaal gecheckt. Maar daar bleef het echt wel bij. Voor de remmen hebben ze een rollenbank annex weegbrug. Hoewel de instructie zegt dat ze ook de luchtdruk behoren te meten, rekenen ze iets uit uit gewicht en remvertraging en dan is het ook goed. Met schone handen
Achteraf kostte deze keuring € 140 (en dat is inclusief die € 99 voor het Ministerie).
Zo gek vaag is het niet. Alles hangt sinds 2004 samen met de individuele uitleg van de Europese regelgeving.
Overigens hebben jullie allebei gelijk.
Dr. Wolff hebben we door MB (toen nog DaimlerChrysler) laten keuren "als enig voertuig", d.w.z. van vrachtwagen naar camper, omdat ik gehoord had dat je zelf bij de keuring twee wielen moest demonteren. Die keuring duurde 20 minuten en kostte € 99 (plus € 99 voor het Ministerie).
Omdat er geen Blue Bird-importeur in de EU zit, zijn we met bij Skoolie zelf naar Autoveiligheid NV (de Vlaamse APK) gegaan. Inderdaad zelf twee wielen moeten verwijderen (en weer monteren). Chassisnummer, motornummer en keurmerken lampenglaasjes allemaal gecheckt. Maar daar bleef het echt wel bij. Voor de remmen hebben ze een rollenbank annex weegbrug. Hoewel de instructie zegt dat ze ook de luchtdruk behoren te meten, rekenen ze iets uit uit gewicht en remvertraging en dan is het ook goed. Met schone handen

Achteraf kostte deze keuring € 140 (en dat is inclusief die € 99 voor het Ministerie).
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Remcilinder
goed opgemerkt Ernst , maar belgie en nederland zijn nog steeds andere landen. dus wat daar kan kan hier niet en wat snap niet snapt snapt snip wel ! . ik raad iedereen aan dat als ze een auto uit duitsland importeren aldaar de boel al in orde te maken wat betreft de <3500 kg .
in nederland is het kat en muis , ik heb zelfs al te horen gehad dat een auto een luxe artikel is en dat het geld moet kosten !
keuren doe je bij de RDW als die keurt en het is niet goed MOETEN ze specifiek aangeven waarom niet.
iemand het bos insturen met de mededeling, dat moet je importeur maar doen is uit de tijd.
als men dat zegt vraag je gewoon zijn naam om met de dienst te corresponderen via een brief . meteen draaien de meeste keurmeesters bij en gaan ze je helpen en matsen ............ Eh van onze belastingcenten hun werk doen.
alle profesionals en oa de keurmeesters van de RDW vinden het verslechteren van remvermogen niet noodzakelijk.
als je een auto wilt terugkeuren is mij te verstaan gegeven , als er geen lading in kan/past hoef je niets aan de vering te doen als je goed tegen bonken en hobbelen kan ! onder lading wordt verstaan pallets met spullen !
en eerlijk goed doe je het nooit , dus als je voldoet ben je "boven jan"
natuurlijk ben je voorzichtig met dingen te doen die niet zouden kloppen, daarom houd je de kleine lettertjes van je verzekering in de gaten. die roepen meteen dat je niet verzekerd bent als niet alles in tiptop orde is. maar als de rdw het goed vind moeten zij het ook goedvinden (rechtsbeginsel)
pas nog terug gereden uit frankrijk met drie achterbanden ! , aangehouden en verteld dat dit het advies van de garage was, bij een lege auto mag dat ( het was ook zondag
)
in nederland is het kat en muis , ik heb zelfs al te horen gehad dat een auto een luxe artikel is en dat het geld moet kosten !
keuren doe je bij de RDW als die keurt en het is niet goed MOETEN ze specifiek aangeven waarom niet.
iemand het bos insturen met de mededeling, dat moet je importeur maar doen is uit de tijd.
als men dat zegt vraag je gewoon zijn naam om met de dienst te corresponderen via een brief . meteen draaien de meeste keurmeesters bij en gaan ze je helpen en matsen ............ Eh van onze belastingcenten hun werk doen.
alle profesionals en oa de keurmeesters van de RDW vinden het verslechteren van remvermogen niet noodzakelijk.
als je een auto wilt terugkeuren is mij te verstaan gegeven , als er geen lading in kan/past hoef je niets aan de vering te doen als je goed tegen bonken en hobbelen kan ! onder lading wordt verstaan pallets met spullen !
en eerlijk goed doe je het nooit , dus als je voldoet ben je "boven jan"
natuurlijk ben je voorzichtig met dingen te doen die niet zouden kloppen, daarom houd je de kleine lettertjes van je verzekering in de gaten. die roepen meteen dat je niet verzekerd bent als niet alles in tiptop orde is. maar als de rdw het goed vind moeten zij het ook goedvinden (rechtsbeginsel)
pas nog terug gereden uit frankrijk met drie achterbanden ! , aangehouden en verteld dat dit het advies van de garage was, bij een lege auto mag dat ( het was ook zondag

Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Remcilinder
belgie en nederland zijn nog steeds andere landen
Helemaal waar! (Waarom denk je dat we hier wonen?)
Maar de regelgeving die het uitgangspunt vormt is dezelfde, gepubliceerd in de talen van alle lidstaten en dat zijn er inmiddels een heleboel... Dus de interpretatie scheelt niet alleen van land tot land, maar ook van instantie tot instantie. Laat staan van keurmeester tot keurmeester :|
Je hebt ook gelijk met de heersende mentaliteit rond de auto: hier is een auto een vanzelfsprekendheid (nog nèt niet zoals in de VS) en in Nederland is het de cash cow voor de overheid. En die houding wordt graag gesteund door de milieu-mafia.
Helemaal waar! (Waarom denk je dat we hier wonen?)
Maar de regelgeving die het uitgangspunt vormt is dezelfde, gepubliceerd in de talen van alle lidstaten en dat zijn er inmiddels een heleboel... Dus de interpretatie scheelt niet alleen van land tot land, maar ook van instantie tot instantie. Laat staan van keurmeester tot keurmeester :|
Je hebt ook gelijk met de heersende mentaliteit rond de auto: hier is een auto een vanzelfsprekendheid (nog nèt niet zoals in de VS) en in Nederland is het de cash cow voor de overheid. En die houding wordt graag gesteund door de milieu-mafia.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Thorvald
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 08 dec 2004, 14:10
- Locatie: Tilburg
Re: Remcilinder
ik zal de gegevens van aps er morgen even opzetten (breda en tilburg), moet toch een nieuwe remcilinder hebben heb ik meteen de meest actuele prijs.
http://www.aps-bv.nl/
een vriend van mee heeft hetzelfde gehad met een 608 terugkeuren. moest ook van homolegatie zijn wielremcilinders aanpassen aan een 508 model anders zou het nooit een klein rijbewijs kunnen worden.... dus maar gedaan.
het kan nog sterker.... een andere vriend ging zijn 608 brandweerwagen terugkeuren en nam een doos appelflappen mee. Hij kreeg zijn papiertje nadat de auto op de brug was geweest. Hij hoefde niks te vervangen.
tot morgen
http://www.aps-bv.nl/
een vriend van mee heeft hetzelfde gehad met een 608 terugkeuren. moest ook van homolegatie zijn wielremcilinders aanpassen aan een 508 model anders zou het nooit een klein rijbewijs kunnen worden.... dus maar gedaan.
het kan nog sterker.... een andere vriend ging zijn 608 brandweerwagen terugkeuren en nam een doos appelflappen mee. Hij kreeg zijn papiertje nadat de auto op de brug was geweest. Hij hoefde niks te vervangen.
tot morgen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten