Aansluiting Vacuum Rembekrachtiger
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 14:22
Aansluiting Vacuum Rembekrachtiger
Fiat Ducato14 /2.8JTD /2002
Kan er me iemand zeggen waar het vacuum voor de rembekrachtiger wordt afgenomen? Ik zie wel een dun darmpje dat vertrekt van aan de bekrachtiger en dat tot onderaan het blok loopt, maar op wat is het hier aangesloten? Of zit ik op een totaal verkeerd spoor?
Alvast bedankt!
Kan er me iemand zeggen waar het vacuum voor de rembekrachtiger wordt afgenomen? Ik zie wel een dun darmpje dat vertrekt van aan de bekrachtiger en dat tot onderaan het blok loopt, maar op wat is het hier aangesloten? Of zit ik op een totaal verkeerd spoor?
Alvast bedankt!
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Re: Aansluiting Vacuum Rembekrachtiger
Hoi,
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zit daar de vacuümpomp die voor de nodige onderdruk zorg draagt ten behoeve van het rem gebeuren.
Groet Anton
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zit daar de vacuümpomp die voor de nodige onderdruk zorg draagt ten behoeve van het rem gebeuren.
Groet Anton
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 14:22
Re: Aansluiting Vacuum Rembekrachtiger
Kan het zijn dat deze vacuumpomp na een lange afdaling (geen gas en toch redelijk veel remmen) niet voldoende vacuum meer geeft? Ik heb dit voorgehad in Italië bij warm weer. Toen ik de motor afzette en even later terug vertrok was alles weer normaal.
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Re: Aansluiting Vacuum Rembekrachtiger
Hoi Volvop31 ,
Nee dat lijkt mij onwaarschijnlijk, eerder dat, of lekkage in de slang, of de pomp versleten, dat laatste komt niet zo vaak voor.
Als je de slang afneemt bij draaiende motor moet je lunnen voelen dat ie zuigt. (eerst de slang losnemen en dan starten
)
Groet Anton
Nee dat lijkt mij onwaarschijnlijk, eerder dat, of lekkage in de slang, of de pomp versleten, dat laatste komt niet zo vaak voor.
Als je de slang afneemt bij draaiende motor moet je lunnen voelen dat ie zuigt. (eerst de slang losnemen en dan starten

Groet Anton
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 14:22
Re: Aansluiting Vacuum Rembekrachtiger
Hallo,
Nu testen heeft niet veel zin, op een reis van 10.000km is het slechts 1 maal voorgekomen...
De vacuumslang lijkt onbeschadigd.
Zou het eventueel fading kunnen geweest zijn?
Nu testen heeft niet veel zin, op een reis van 10.000km is het slechts 1 maal voorgekomen...
De vacuumslang lijkt onbeschadigd.
Zou het eventueel fading kunnen geweest zijn?
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 14 jul 2008, 11:59
- Locatie: Ravenswaaij
Re: Aansluiting Vacuum Rembekrachtiger
Hoi Volvop31
Ik denk dat in jou geval in Italie je remmen gewoon te warm zijn geworden door het vele remmen.
Want dan hebben ze gewoon geen werking meer tot ze afgekoeld zijn, voor je gevoel moet je dan erg hard trappen zonder dat er wat gebeurd.
Het enige is dat als het eenmaal gebeurd is dat ze sneller warm gaan worden en je sneller hetzelfde probleem hebt
omdat je remvoeringen iets glazig geworden zijn door de hitte.
Ik denk dat in jou geval in Italie je remmen gewoon te warm zijn geworden door het vele remmen.
Want dan hebben ze gewoon geen werking meer tot ze afgekoeld zijn, voor je gevoel moet je dan erg hard trappen zonder dat er wat gebeurd.
Het enige is dat als het eenmaal gebeurd is dat ze sneller warm gaan worden en je sneller hetzelfde probleem hebt
omdat je remvoeringen iets glazig geworden zijn door de hitte.
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Aansluiting Vacuum Rembekrachtiger
Remvloeistof verversen en doorspoelen wil ook wel helpen .....
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 14:22
Re: Aansluiting Vacuum Rembekrachtiger
Dit werd (wordt) elke 2 jaar gedaan.Frank.fjph schreef:Remvloeistof verversen en doorspoelen wil ook wel helpen .....
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 14:22
Re: Aansluiting Vacuum Rembekrachtiger
Iedereen hartelijk bedankt voor de uitleg!!! :D
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Re: Aansluiting Vacuum Rembekrachtiger
Hoi,
Groet Anton
Is het opgelost, zo ja, wat was er aan de hand?volvop31 schreef:Iedereen hartelijk bedankt voor de uitleg!!! :D
Groet Anton
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 14:22
Re: Aansluiting Vacuum Rembekrachtiger
Hallo,
Op een reis van 10.000km had ik na een lange afdaling met constant remmen op de motor en veel normaal remmen, het fenomeen dat ik helemaal beneden toen ik wilde tanken voelde dat de MH veel minder goed remde (slechts 1-maal voorgehad, ik dacht dat het de servo was die niet meer werkte). Na het tanken alles terug normaal.
Hier thuis vind ik niets abnormaals aan de vacuumslang of ergens anders. Dus opgelost?????????
Op een reis van 10.000km had ik na een lange afdaling met constant remmen op de motor en veel normaal remmen, het fenomeen dat ik helemaal beneden toen ik wilde tanken voelde dat de MH veel minder goed remde (slechts 1-maal voorgehad, ik dacht dat het de servo was die niet meer werkte). Na het tanken alles terug normaal.
Hier thuis vind ik niets abnormaals aan de vacuumslang of ergens anders. Dus opgelost?????????
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Re: Aansluiting Vacuum Rembekrachtiger
Hoi,
Ik denk het, waarschijnlijk zijn de remmen erg heet geworden,
Berg-af rem je niet constant maar af en toe stevig.
Mooi dat het weer is opgelost.
Groet Anton
Ik denk het, waarschijnlijk zijn de remmen erg heet geworden,
Berg-af rem je niet constant maar af en toe stevig.
Mooi dat het weer is opgelost.
Groet Anton
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast