Even voorstellen

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
wesse321

Even voorstellen

Bericht door wesse321 »

Hallo mede camperaars,
Sinds een maandje weer in het bezit van een camper. Betreft een Mercedes 613D Vrachtauto. Erg mee in onze nopjes. Onze vorige camper was een Auto Roller 2 met een Fiat 1.9TD. Italiaanse fabriekscamper. 5 jaar gehad en veel plezier aan beleefd, echter de motor vond ik veel te licht want bij een lichte helling was dat best frusterend dat je helemaal terug zakte en de eerste de beste vrachtauto er weer rechts voorbij kwam.
Nou met de 613 een zes cylinder met 130 pk zal dat niet zo snel gebeuren.
Was de vorige camper redelijk nieuw bij aanschaf 2 jaar, deze wordt over twee maanden 25. Hoera geen houderschapsbelasting meer.
We rijden ook al ons hele leven motor, momenteel een R1200GS maar of we die meenemen weet ik nog niet vermoedelijk wel een scootertje.
De komende tijd zullen we het interieur van de camper onderhanden gaan nemen, want dat mag wat luxer, het auto gedeelte is ondanks zijn 25 jaar in topconditie.
Dus ook maar hier aangemeld op de site en we hopen veel praktische en leuke tips op te doen.
Groet Piet en Marianne
Afbeelding
johan millenaar
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door johan millenaar »

hallo en welkom

ik zag hem op marktplaats verschijnen en was/ben zeer onder de indruk van zijn strakke buitenkant!

Daar kan ik met mijn deels roestige 613 een puntje aan zuigen!

komen er ook nog fotoos van de inwendige verbouwing?

groet

johan
wesse321

Bericht door wesse321 »

Hallo Johan,
Ja ik zag hem dus ook op marktplaats en ben toch maar wezen kijken en proefrijden. Nouja toe was ik dus verk(n)ocht hé. Motorisch, een om352 in perfecte staat van onderhoud en ook het voertuiggedeelte is superconditie. Het campergedeelte binnenin ja dat moet wel worden aangepakt. De elektrisch installatie inmiddels vernieuwd en aangepast, zie foto. Ook een nieuwe koelkast geplaats. Maar na de vakantie gaat het grote werk gebeuren, want dan haal ik hem helemaal kaal en bouw hem weer nieuw op. Met een natte groep en aangepast voor ons tweetjes. Heb er helemaal zin in. De grote garage wordt wat kleiner, nu is die 2,20m lang over de volle breedte. En ook de watertanks, nu 400 liter maar niet vorstbestendig ga ik veranderen. Maar je begrijpt we zijn erg in onze nopjes met de MB.
Afbeelding
In de grote garage een makkelijk weg te halen kast met de elektrische apparaten. Een omvormer 1200W een lader voor de HH accu van 200 AH, een Mastervolt die dus 25 Amp laadt. Een kleine Mastervolt die 24 V laadt voor de twee startaccu's, twee laadregelaars, Steca 30Amp, voor het zonne paneel, wat nog komt, die met een schakelaar nog niet op de foto, maar wel inmiddels ingebouwd, op verzoek de HH accu of de startaccu's oplaad. En een omschakelautomaat zodat de omvormer niet naar z'n grootje gaat als ik aan de paal of op het aggregaat sta.
Afbeelding
En maar wat beter kabelwerk toegepast, kunnen de stroombeestjes er goed door zonder dat ze hoeven te dringen en de zaak warm loopt.
Afbeelding
De oude koelkast 48,6 cm.
Afbeelding
De nieuwe koelkast, 52 cm, met niet te zien, twee ventilatoren met warmtegevoelige sensor, zodat de koelkast dus echt koud wordt.
Afbeelding
Afbeelding
De binnezijde van de motorkap opnieuw bekleed, noise killer. Mooi spul. Het oude was van dat noppenschuimrubber helemaal verpulverd.
Afbeelding
En een gedeelte van het interieur. de tafel staat op z'n kant.
Groet Piet
Bommes
Contacteer:

Bericht door Bommes »

zeg piet ben jij elektricien..?? of paneel bouwer..:)
Je elektra werk ziet er echt toppie uit..!!
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
vanhooltje

Bericht door vanhooltje »

hallo Piet,

Inderdaad je electra werk ziet er super uit man!! :o

PS ik zag het reserve wiel staan, ik heb er nog zo een. Deze past niet op mijn van hool, dus als je intresse heb stuur ff een pbje :)

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Welkom op het forum, en het ziet er netjes uit, ga zo door.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
wesse321

Bericht door wesse321 »

Dank allemaal voor de complimenten. :) Nee ik ben geen elektriciën, maar wil het wel graag degelijk en strak doen. Heb je er veel langer plezier van. Enne ik heb veel tips toegepast die ik o.a. op dit forum heb gelezen, maar ook op het camperforum. Daarvoor mijn dank.
Vroeger wel op de LTS gezeten en een paar jaar in de metaal gewerkt. Maar dat was niet wat ik tot mijn 65e wilde doen. Op mijn 18e alle rijbewijzen gehaald, was toen nog niet zo lastig als nu. Groot rijbewijs, alles dus, in 1 keertje na 5 lessen op de Opel Blitz. Kosten 100 gulden voor de lessen en een luttel bedragje voor het examen. Enfin toen maar op een vrachtauto gaan rijden tot aan mijn militaire dienst, kijk dat vond ik helemaal geweldig. Tja na mijn diensttijd bij de RP gaan werken en later door overname van de werkzaamheden door de KMAR overgestapt. Geen spijt van gehad.
Wij hopen dan ook veel en lang met de MB weg te kunnen in de nabije toekomst.
Hopelijk komen we veel van de forumgasten ergens onderweg tegen, kunnen we eens uitgebreid over de techniek van de MB bomen bij een glas wijn of zo.
Nou groetjes en tot ziens Piet.
Saskia

Bericht door Saskia »

hoi Piet en Marianne,
Prachtige bus zeg. En hij wordt nog beter. Heel veel plezier ermee,
Afbeelding

groetjes van Saskia
Plaats reactie