Wat is er vandaag gebeurd?
- Leo
- Site Admin
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Ff een kort berichtje via een minimale verbinding: Afgezien van een kromme achterbumper met gekraakt achterlicht + een iets kromme spoorstang is er niks te melden hier. :mrgreen:
Mvg, Leo.:D
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
Gaat lekker zo???
Maar verder een goede reis hoop ik..... succes in Portugal
Frank
Maar verder een goede reis hoop ik..... succes in Portugal
Frank
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Eindelijk weer eens wat zichtbaar constructiefs gedaan. De eerste drie (van zeven) kastjes geassembleerd en stevig verankerd. Het blad ligt er nog los op; de spoelbak (38 cm Ø) moeten we er nog infrezen, maar je krijgt wel een indruk hoe het keukentje gaat worden. Gisteren drie tanks van 175 l elk gehaald bij Osmoworks in Rotterdam. Met z'n drieën passen de tanks vrij precies tussen de wielkasten en onder het (toekomstige) bed. Bovendien staan ze vrijwel precies boven de achteras. :D

Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
- Bommes
- Contacteer:
hoe ga je naar je slaap kamer lopen ernst..??
Over die wielkast heen..??
Over die wielkast heen..??
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Jawel, op de linker wielkast komt een mpx kist van 20 à 25 cm hoog. Of we de doorgang t.z.t. van een deur, een dicht gordijn of een kralengordijn gaan voorzien of dat we 'm open laten, gaan we in de praktijk bepalen.
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
- Bommes
- Contacteer:
Oh okay..:)
heb even jullie site bekeken met de bouwtekening er bij snap ik het.
Overigens hebben jullie bijna het zelfde keukenblad als wij thuis hebben.
Alleen lijkt dit gelakt..??
Wij hebben de ge-oliede versie, achteraf hadden we beter voor de lak versie kunnen kiezen.
heb even jullie site bekeken met de bouwtekening er bij snap ik het.
Overigens hebben jullie bijna het zelfde keukenblad als wij thuis hebben.
Alleen lijkt dit gelakt..??
Wij hebben de ge-oliede versie, achteraf hadden we beter voor de lak versie kunnen kiezen.
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Het blad komt één maal geolied uit de fabriek. Volgens de instructies moet het nog een keer of zevenentachtig geolied worden :? Maar daarmee wachten we even tot ik de spoelbak heb ingefreesd.
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
- Bommes
- Contacteer:
dan heb je het zelfde blad als wij ook van de ikeä
Erg mooi blad maar minder praktisch, zeker rond om de kraan heeft het nog al wat te verduren van het water, met zwarte plekken tot het gevolg.
Goed oliën dus..:)
Overigens ben ik al heel de week vrij.
Afgelopen weekend zijn we voor een lang weekend naar de Linge geweest, in de Betuwe.
We stonden op een boeren camping in Acquoy, camping de lappenheide.
Erg leuk plekje op het terrein van een manege, waarvan veel van de paarden weer dat weekend voor het eerst de weide in mochten.
Rennende en bokkende paarden all over the place..:)
Veel gefietst en gewandeld, veel lammetjes gezien en al met al een erg ontspannend weekend weer.
Helaas constateerde ik dat de lader in de camper stuk is, beide huishoud accu's worden dus niet meer opgeladen.
Denk trouwens dat het mijn eigen schuld is.
Heb naast de 150 amp semi tractie accu nog een 50 amp gel accu gezet, gewoon parallel er aan.
Denk dat de accu lader niet zo goed over weg kon met de gel accu, alhoewel ik niet helemaal snap waarom het ding dan kapot gaat.
Meestal resulteerd een gewone lader + gel accu in een niet compleet vol geladen gel accu.
Maar goed.
We zijn dinsdag weer naar huis gegaan om de rest van de week thuis te klussen.
Met dit tot gevolg:

Nog niet af en het derde paneel zit er nog maar ff tijdelijk in (voordat iemand reageert dat het te laag hangt).
Ook achter nieuw met rechts nog een oud stukje schutting.:

Dus een nieuwe poort X 2 want heb het ook meteen bij de buur vrouw vervangen, ze betaald ook mee, helaas kan ze niet helpen en haar ex man weigert om te helpen.
Dus kon ik het alleen doen.
Paaltjes netjes met bitumen/teer voor behandeld en in het beton gestort:

Het was trouwens wel nodig:

Helemaal verrot als er een vogel op de oude schutting lande viel het ding al bijna om.
De andere kant op gekeken:

Klein stukje schutting, en het bouwsel van vorig jaar voorjaar onze serre..:)
Erg mooi blad maar minder praktisch, zeker rond om de kraan heeft het nog al wat te verduren van het water, met zwarte plekken tot het gevolg.
Goed oliën dus..:)
Overigens ben ik al heel de week vrij.
Afgelopen weekend zijn we voor een lang weekend naar de Linge geweest, in de Betuwe.
We stonden op een boeren camping in Acquoy, camping de lappenheide.
Erg leuk plekje op het terrein van een manege, waarvan veel van de paarden weer dat weekend voor het eerst de weide in mochten.
Rennende en bokkende paarden all over the place..:)
Veel gefietst en gewandeld, veel lammetjes gezien en al met al een erg ontspannend weekend weer.
Helaas constateerde ik dat de lader in de camper stuk is, beide huishoud accu's worden dus niet meer opgeladen.
Denk trouwens dat het mijn eigen schuld is.
Heb naast de 150 amp semi tractie accu nog een 50 amp gel accu gezet, gewoon parallel er aan.
Denk dat de accu lader niet zo goed over weg kon met de gel accu, alhoewel ik niet helemaal snap waarom het ding dan kapot gaat.
Meestal resulteerd een gewone lader + gel accu in een niet compleet vol geladen gel accu.
Maar goed.
We zijn dinsdag weer naar huis gegaan om de rest van de week thuis te klussen.
Met dit tot gevolg:
Nog niet af en het derde paneel zit er nog maar ff tijdelijk in (voordat iemand reageert dat het te laag hangt).
Ook achter nieuw met rechts nog een oud stukje schutting.:
Dus een nieuwe poort X 2 want heb het ook meteen bij de buur vrouw vervangen, ze betaald ook mee, helaas kan ze niet helpen en haar ex man weigert om te helpen.
Dus kon ik het alleen doen.
Paaltjes netjes met bitumen/teer voor behandeld en in het beton gestort:
Het was trouwens wel nodig:
Helemaal verrot als er een vogel op de oude schutting lande viel het ding al bijna om.
De andere kant op gekeken:
Klein stukje schutting, en het bouwsel van vorig jaar voorjaar onze serre..:)
- Leo
- Site Admin
Probleem met de 314 van Frank verplaatst naar "Dieselmotor".
Leo, mod.
Leo, mod.
- winand
Flop! - Zo effekes een aanrechtblad erin jassen
Wat is het mooi als je niet zo op gewicht hoeft te letten.
Ziet er goed uit Ernst!
Wat dacht je van deze 'woord burning stove' om je keuken te completeren? :mrgreen:

Wat is het mooi als je niet zo op gewicht hoeft te letten.
Ziet er goed uit Ernst!
Wat dacht je van deze 'woord burning stove' om je keuken te completeren? :mrgreen:

:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Ik vind 'm prachtig, Winand! Hij doet me denken aan mijn Engelse grootmoeder waar ik in de jaren '50 vrij vaak logeerde. Die had zo'n fornuis, maar dan op turf (goedkoper dan steenkool!). Er zat een warmtewisselaar in waar de "hot water cylinder" mee werd verwarmd.
Maar we hebben al een (eveneens Engels) schattig klein gasfornuisje, twee pitten (onderweg geloven wij heilig in eenpansgerechten
), maar wel met een oven en een grill. Dus als we geen (zoete) broodjes bakken, dan ontbijten we toch in stijl met een plakje toast!
Maar we hebben al een (eveneens Engels) schattig klein gasfornuisje, twee pitten (onderweg geloven wij heilig in eenpansgerechten

Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Afgelopen donderdag vrij genomen, de kampert uit de stalling gehaald, zowaar starten en lopen. Zonder 2e en 3e versnelling naar de knutselboerderij gespoed (gelukkig maar een kilometer of 2 rechte weg) en meteen begonnen met slopen, kabels los, aandrijfas, uitlaat, startmotor enzo. 's Avonds met m'n vader samen de bak er achter weg gehaald en motorrubbers en druklager omgebouwd. Vrijdag was ik ook vrij dus gelijk ff verder, drukgroep erop, drukgroep erop... WTF?!?! Die is groter...???
Nou ja, dus, die zooi die ik van de winter heb laten fixen (drukgroep nagekeken, koppelingsplaat opgeknapt, nieuwe druklager) heb ik dus heulegaar niks aan! Dus afgelopen zaterdag ff gauw naar Leeuwekamp in Alkmaar gereden om de bende die eruit komt op te laten knappen. Balen! Maar gelukkig ook leuke dingen gedaan, luifel zit er na 5 jaar op en zowaar wat verf gekocht! (nee, ik ben niet ziek)
Bussie staat er nu wel wat zielig bij...
Groeten, Jeroen
Nou ja, dus, die zooi die ik van de winter heb laten fixen (drukgroep nagekeken, koppelingsplaat opgeknapt, nieuwe druklager) heb ik dus heulegaar niks aan! Dus afgelopen zaterdag ff gauw naar Leeuwekamp in Alkmaar gereden om de bende die eruit komt op te laten knappen. Balen! Maar gelukkig ook leuke dingen gedaan, luifel zit er na 5 jaar op en zowaar wat verf gekocht! (nee, ik ben niet ziek)
Bussie staat er nu wel wat zielig bij...
Groeten, Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
-
Ja als je tijd en raad in overvloed had, dan ging alles anders. trouwens toch een prestatie om de hanomag aan de rol te houden. D.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Koppeling en drukgroep.
Sja, het wordt wel een gebed zonder end zo, maar ik leer er nog steeds wel ontzettend veel van! Een paar jaar geleden had ik er niet aan moeten denken zoveel los te trekken en bedenken, enkel wat onderhoud met de vetspuit en olie verversen en voor de rest had ik altijd m'n vader nodig. (en nog steeds hoor, haha! Die man moet toch wat te doen hebben! :mrgreen:)
Vandaag belde de fa. Leeuwekamp met de diagnose van de Fa. Sachs/ZF (Waar het hele spul nu ligt).
De 'vingers' van de drukgroep zijn door een vermoedelijk verkeerde afstelling van de vorige eigenaar licht verbogen, waardoor het zaakje scheef is gaan staan en hij nu 'zoekt' bij het intrappen van het pedaal. Verder was de koolstof ring van het druklager compleet weg en hadden ze de moed maar opgegeven bij het schoonmaken van de koppelingsplaat zelf, die was zo baggervet... En dan hadden we hem zelf ook al laten zwemmen en branden. Geldt dus hetzelfde als de remmen: eenmaal vet, best vervangen?
De kosten zijn 80 euro voor een druklager, en 180 voor het herstellen van de drukgroep en opnieuw bekleden van de plaat. Die drukgroep was volgens de Herren van Sachs al eens opgeknapt, er zaten al nieuwe veren in. Moest ik zuinig op zijn.
Als 't goed is vrijdag klaar, zaterdag halen, en dan geht's los!
Groeten Jeroen
Vandaag belde de fa. Leeuwekamp met de diagnose van de Fa. Sachs/ZF (Waar het hele spul nu ligt).
De 'vingers' van de drukgroep zijn door een vermoedelijk verkeerde afstelling van de vorige eigenaar licht verbogen, waardoor het zaakje scheef is gaan staan en hij nu 'zoekt' bij het intrappen van het pedaal. Verder was de koolstof ring van het druklager compleet weg en hadden ze de moed maar opgegeven bij het schoonmaken van de koppelingsplaat zelf, die was zo baggervet... En dan hadden we hem zelf ook al laten zwemmen en branden. Geldt dus hetzelfde als de remmen: eenmaal vet, best vervangen?
De kosten zijn 80 euro voor een druklager, en 180 voor het herstellen van de drukgroep en opnieuw bekleden van de plaat. Die drukgroep was volgens de Herren van Sachs al eens opgeknapt, er zaten al nieuwe veren in. Moest ik zuinig op zijn.
Als 't goed is vrijdag klaar, zaterdag halen, en dan geht's los!
Groeten Jeroen
- vanhooltje
Dat heb ik weer!!
koop ik ter vervanging van een renauld expres (die van narigheid uit elkaar begon te vallen) een peugeot exper rij er 100km mee breekt er een drijfstang af.
Grote knal motor overleden :twisted:
en dat net dat we de renauld naar de sloop hadden gereden.
dus deze jonge heeft weer wat te doen, zucht. :?
grt peter
koop ik ter vervanging van een renauld expres (die van narigheid uit elkaar begon te vallen) een peugeot exper rij er 100km mee breekt er een drijfstang af.
Grote knal motor overleden :twisted:

en dat net dat we de renauld naar de sloop hadden gereden.

dus deze jonge heeft weer wat te doen, zucht. :?
grt peter
Groet, Peter
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op
Ook op

- vanhooltje
vandaag de motor er uit gehaald, wat een .... klus.

By vanhooltje
je kan dwars door het blok heen kijken, de startmotor die er voor lag licht ook in puin.
in het gat zie je boven nog net de onderzijde van de zuiger, drijfstang en schalen zijn er compleet af (van de krukas)
de motor liep nog wel na het gebeuren op drie benen.
grt peter

By vanhooltje
je kan dwars door het blok heen kijken, de startmotor die er voor lag licht ook in puin.
in het gat zie je boven nog net de onderzijde van de zuiger, drijfstang en schalen zijn er compleet af (van de krukas)
de motor liep nog wel na het gebeuren op drie benen.
grt peter
Groet, Peter
Ook op
Ook op

- Anton
Hoi,
Tjonge wat een puinhoop...
Succes!
Groet Anton
Tjonge wat een puinhoop...
Succes!
Groet Anton
-
zou toch gaat twijfelen aan de sleutelkunst van de vorige eigenaar, dit ziet er uit alsof de lagerkap niet of te vast is gedraait. in het eerste geval gaan de bouten los en in het tweede' breken ze af.
narigheid ! , succes met de inbouw van het ruilhart.
narigheid ! , succes met de inbouw van het ruilhart.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- vanhooltje
ja das waar, heb ik zelf ook over gedacht maar moeilijk te bewijzen.
Naar het er uitziet is de carter er niet afgeweest, dus kan van lang geleden zijn.
maar ja daar koop je nix voor gewoon ruilhart er in
grt peter
Naar het er uitziet is de carter er niet afgeweest, dus kan van lang geleden zijn.
maar ja daar koop je nix voor gewoon ruilhart er in
grt peter
Groet, Peter
Ook op
Ook op

- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Dat ziet er niet zo best uit, Peter!
-----------------------
Zijn afgelopen dagen ook aardig in de weer geweest, inmiddels de koppeling, drukgroep en druklager weer terug dus dat moest er op de dag der bevrijding (je bent semi-ambtenaar of niet...) ff ingeprutst worden.
Maar, na heel wat vloeken, regen, wind, stof, vet, lamme armpjes en stijve nekken, had het dit als resultaat:

Het boeletje zit weer op z'n plekkie, hopelijk voor goed nu!
Maar uiteraard waren we er toen nog niet, want de pakking was tussen onze zelfgefabriekte uitlaat weggeblazen (was een moer los gaan zitten om één of andere wazige wijze) dus daar moest ook nog ff geknutseld worden, met dit als resultaat:

Maar ja, stel je toch voor dat je niets te doen hebt in je vrije tijd! Laten we toch gewoon ff een remcylinder lekken? (die was trouwens NIEUW, vorig jaar erin gezet!) Hele bende onder de olie... eerst maar eens goed uitzoeken hoe dit nou kan voordat we er nieuwe voering op zetten, want die is nu natuurlijk baggervet.
Heb ik eindelijk die koppeling erin zitten, kan ik nog niet rijden...
En oh ja, hoe herken je de echte campersleutelaar?

Aan die zwarte handjes aan de onderkant, van het onder de camper kruipen en jezelf er weer onder vandaag trekken natuurlijk! (telt dit als inschrijfgeld voor het CS treffen? ;))
Voor de rest is't best een leuk tijdverdrijf hoor, zo'n oud bussie! :mrgreen:
Groeten, Jeroen
-----------------------
Zijn afgelopen dagen ook aardig in de weer geweest, inmiddels de koppeling, drukgroep en druklager weer terug dus dat moest er op de dag der bevrijding (je bent semi-ambtenaar of niet...) ff ingeprutst worden.
Maar, na heel wat vloeken, regen, wind, stof, vet, lamme armpjes en stijve nekken, had het dit als resultaat:

Het boeletje zit weer op z'n plekkie, hopelijk voor goed nu!
Maar uiteraard waren we er toen nog niet, want de pakking was tussen onze zelfgefabriekte uitlaat weggeblazen (was een moer los gaan zitten om één of andere wazige wijze) dus daar moest ook nog ff geknutseld worden, met dit als resultaat:

Maar ja, stel je toch voor dat je niets te doen hebt in je vrije tijd! Laten we toch gewoon ff een remcylinder lekken? (die was trouwens NIEUW, vorig jaar erin gezet!) Hele bende onder de olie... eerst maar eens goed uitzoeken hoe dit nou kan voordat we er nieuwe voering op zetten, want die is nu natuurlijk baggervet.
Heb ik eindelijk die koppeling erin zitten, kan ik nog niet rijden...
En oh ja, hoe herken je de echte campersleutelaar?

Aan die zwarte handjes aan de onderkant, van het onder de camper kruipen en jezelf er weer onder vandaag trekken natuurlijk! (telt dit als inschrijfgeld voor het CS treffen? ;))
Voor de rest is't best een leuk tijdverdrijf hoor, zo'n oud bussie! :mrgreen:
Groeten, Jeroen
- Leo
- Site Admin
Die zwarte handjes herken ik.:D
Ze zitten op de 200D én natuurlijk op de Hanomag.
Vanzelfsprekend op de Hanomag kan ik beter zeggen..
Tis altijd wat en nooit eens niks met die krengen..
Waarom zet je er eigenlijk een nieuwe voering op? :shock:
Remmenreiniger, grof schuurpapier en het zooitje een keer goed heet trappen is toch goed genoeg?
Tenminste, zo ben ik Portugal doorgekomen en hij remt als een tierelier..
Nou kan ik je wel veel geluk toewensen met die "nieuwe bak", maar ik val zo in herhaling he? :mrgreen:
Ze zitten op de 200D én natuurlijk op de Hanomag.
Vanzelfsprekend op de Hanomag kan ik beter zeggen..

Tis altijd wat en nooit eens niks met die krengen..
Waarom zet je er eigenlijk een nieuwe voering op? :shock:
Remmenreiniger, grof schuurpapier en het zooitje een keer goed heet trappen is toch goed genoeg?
Tenminste, zo ben ik Portugal doorgekomen en hij remt als een tierelier..
Nou kan ik je wel veel geluk toewensen met die "nieuwe bak", maar ik val zo in herhaling he? :mrgreen:
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Zonet ff met de Chef Sleutelaar met veel te veel vrije dagen gesproken, die heeft er vandaag 50km mee gereden, en gematigd optimistisch lijkt het erop, dat het probleem nu verholpen is. (ont)Koppelt goed, schakelt licht en weer in alle versnellingen, en de schakelvorken zitten nu met Loctite geborgd dus die kleine pokke-imbusjes lopen er ook niet meer uit waardoor de vorken (die vorken zijn allemaal brons of messing ofzo trouwens -is dat gebruikelijk?) los gaan zitten.
De remvoering hebben we met de brander onder handen genomen en daarna opgeschuurd, dan doettie het wel weer een tijdje lijkt het, want met wat stellerij omdat alles los geweest was remt ie weer redelijk recht. De echte oorzaak van die steeds lekkende cylinder lijkt een fabrieksfoutje, in tussen de cupjes zit een veertje met 2 van die soort 'kroontjes' erop die het cupje omwijd houden -die waren wat verbogen en stonden veel vlakker als originele die ik nog had liggen. Vaders heeft ze omgewisseld en potdicht nu.
Nou morgen die luifel er nog ff aanknallen en zou het dan misschien zo zijn, dat er zaterdag zowaar nog wat geschuurd kan worden in voorbereiding op.... (ik durf het haast niet te zeggen) verf??
Groeten, Jeroen
De remvoering hebben we met de brander onder handen genomen en daarna opgeschuurd, dan doettie het wel weer een tijdje lijkt het, want met wat stellerij omdat alles los geweest was remt ie weer redelijk recht. De echte oorzaak van die steeds lekkende cylinder lijkt een fabrieksfoutje, in tussen de cupjes zit een veertje met 2 van die soort 'kroontjes' erop die het cupje omwijd houden -die waren wat verbogen en stonden veel vlakker als originele die ik nog had liggen. Vaders heeft ze omgewisseld en potdicht nu.
Nou morgen die luifel er nog ff aanknallen en zou het dan misschien zo zijn, dat er zaterdag zowaar nog wat geschuurd kan worden in voorbereiding op.... (ik durf het haast niet te zeggen) verf??
Groeten, Jeroen
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Jeroen toch! Van je geloof gevallen?
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
- Anton
Hoi,
Jeroen schreef:
Verf? je weet dus wel wat het is?
Kleine tip: gebruk voor het aan brengen een kwast, een roller lijkt mij in dit stadium nog niet gewenst
Maar ik wens je wel SUCCES!
Groet Anton
Jeroen schreef:
Verf? je weet dus wel wat het is?
Kleine tip: gebruk voor het aan brengen een kwast, een roller lijkt mij in dit stadium nog niet gewenst

Maar ik wens je wel SUCCES!
Groet Anton
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Heh, gelukkig, het waaide gister veel te hard en begon op een gegeven moment nog te hozen ook! Dus geen verf! ;)
Wel zit de luifel er nu aan, ook daar waaide het behoorlijk hard voor, het leek op een gegeven moment wel een zeilboot!
Lijkt het op de grond nogal een groot ding (Omnistor 5000, 3,40m ofzo lang), zit ie eenmaal op de 6,70m lange Hanomag lijkt ie weer veel te klein.
Maar goed, hij was lang geleden voaweinagh dus ben niet zo veeleisend. Gelukkig hebben we op de buitenkant allemaal zwarte handjes gemaakt met monteren dus hij past nu perfect bij de bus :mrgreen:.
Nog ff vraagje over die Omnistor-luifel trouwens; er zitten 3 van die aluminum montageplaten bij en daar hang je dan aan de bovenkant de luifel in, en dan zakt ie onder in zo'n lip. Dat zat nogal los bij ons omdat de steunen krom waren (kwamen van een bestelbus met licht gebogen wanden en de onze is recht) dus hebben we er maar wat extra boutjes doorheen gedaan.
Maar hoor je zo'n luifel er nou echt alleen in te hangen, of zit er origineel nog iets van borging bij ofzo?
Groeten Jeroen
PS gister groot rondje gereden en ja, hij schakelt en koppelt als een nieuwe, remt ook weer recht. Operatie gasbrander heeft geholpen denk!
Wel zit de luifel er nu aan, ook daar waaide het behoorlijk hard voor, het leek op een gegeven moment wel een zeilboot!
Lijkt het op de grond nogal een groot ding (Omnistor 5000, 3,40m ofzo lang), zit ie eenmaal op de 6,70m lange Hanomag lijkt ie weer veel te klein.
Maar goed, hij was lang geleden voaweinagh dus ben niet zo veeleisend. Gelukkig hebben we op de buitenkant allemaal zwarte handjes gemaakt met monteren dus hij past nu perfect bij de bus :mrgreen:.
Nog ff vraagje over die Omnistor-luifel trouwens; er zitten 3 van die aluminum montageplaten bij en daar hang je dan aan de bovenkant de luifel in, en dan zakt ie onder in zo'n lip. Dat zat nogal los bij ons omdat de steunen krom waren (kwamen van een bestelbus met licht gebogen wanden en de onze is recht) dus hebben we er maar wat extra boutjes doorheen gedaan.
Maar hoor je zo'n luifel er nou echt alleen in te hangen, of zit er origineel nog iets van borging bij ofzo?
Groeten Jeroen
PS gister groot rondje gereden en ja, hij schakelt en koppelt als een nieuwe, remt ook weer recht. Operatie gasbrander heeft geholpen denk!