Alle trommels en remcilinders droog, mooi dacht ik maaar toen ik bij een van de cilinders het stof hoesje op zij trok

Een bonk roest, dit bleek bij alle vier zo te zijn dus die moeten vervangen worden. Bus remde ook niet te best bij het ophalen.
Voor zijn de remtrommels en schoenen ok.
Echter achter zijn ze verkeerd uitgestraald, waardoor ze zijn gaan kantellen, en dus scheef afgeslepen.
Ook de trommels moeten uitgedraaid worden, deze ligen dan ook bij de remservice center.
Ik heb alle schotels er ook af gehaald en gestraald, zodat ze tegen roest beschermd kunnen worden met awatrol en zwarte verf.
De trommels wil ik ook gaan spuiten en vroeg me af of ik daar hitte bestendigge verf voor moet gebruiken?
Ter vervanging van de onbekrachtigde hoofd rem cilinder (die door corosie in gevreten was) heb ik een bekrachtigger uit een merchedes sprinter met acumulator gekozen. Daar het blijkt dat die dingen eigenlijk te groot zijn voor een bus van die klasse.
Ben je verplicht dit op nieuw te laten keuren bij de RDW, of is apk genoeg ivm verzekeringen.
graag jullie mening hier over!
grt peter