Waterstof / HHO
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
- Locatie: Amsterdam
Waterstof / HHO
Is er iemand die ervaring kent met het toevoegen van waterstof?
Er worden in Amerika veel van dergelijke sets verkocht, de basparingen en trekkracht worden waarschijnlijk sterk overdreven maar zelfs dan nog is het indrukwekkend.
Voor rijden op diesel, gemengd met een beetje waterstof heb je een goede HHO generator (brandstofcel) nodig, een hoop roestvrij staal, een DC puls apparaat, een bubbelaar en een beetje gedistileerd water.
Groet Hugo
Er worden in Amerika veel van dergelijke sets verkocht, de basparingen en trekkracht worden waarschijnlijk sterk overdreven maar zelfs dan nog is het indrukwekkend.
Voor rijden op diesel, gemengd met een beetje waterstof heb je een goede HHO generator (brandstofcel) nodig, een hoop roestvrij staal, een DC puls apparaat, een bubbelaar en een beetje gedistileerd water.
Groet Hugo
- paulv
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
- Locatie: Saint Denis des Murs
Re: Waterstof / HHO
Beste Hugo,
Dat gedoe is pure flauwekul, theoretisch kan het geeneens :D .
Het ontleden van water kost meer energie dan het weer verbranden van de waterstof en zuurstof oplevert
.
Mvg. Paul
Dat gedoe is pure flauwekul, theoretisch kan het geeneens :D .
Het ontleden van water kost meer energie dan het weer verbranden van de waterstof en zuurstof oplevert

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 15 jan 2008, 21:05
- Locatie: Hippolytushoef, Noord Holland
- Contacteer:
Re: Waterstof / HHO
Ennuh, om maar niet te spreken van extra roestige uitlaten door het extra water 

-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
- Locatie: Amsterdam
Re: Waterstof / HHO
Hallo Piet, dat ding was niet wat wij willen.
Een andere, met onze wensen ..., ik denk niet dat die (betaalbaar) bestaat.
Groet Hugo
Een andere, met onze wensen ..., ik denk niet dat die (betaalbaar) bestaat.
Groet Hugo
Laatst gewijzigd door Hugo op 31 mei 2009, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
- Locatie: Amsterdam
Re: Waterstof / HHO
Hallo Paul, flauwekul, zou het...
Zeg je dit omdat je ervaring mee hebt of geloof je het niet?
Groet Hugo
Zeg je dit omdat je ervaring mee hebt of geloof je het niet?
Groet Hugo
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Waterstof / HHO
Hoi snelle Hugo
,
we kunnen er hier een enorme discussie over gaan houden.
Niks op tegen, maar internet staat vol met discs over die hydrogen-generator.
Ik volg dat natuurlijk al een tijdje en wat mij opvalt is het volgende:
Mensen die de natuurwetten niet geloven bestellen zo'n ding of flansen er zelf 1 in elkaar.
En vervolgens hoor je helemaal niets meer van ze...
En dat gebeurt niet één keer, maar vele malen.
Nou mag je daar zelf je conclusie uit trekken.
Mvg, Leo.:D

we kunnen er hier een enorme discussie over gaan houden.
Niks op tegen, maar internet staat vol met discs over die hydrogen-generator.
Ik volg dat natuurlijk al een tijdje en wat mij opvalt is het volgende:
Mensen die de natuurwetten niet geloven bestellen zo'n ding of flansen er zelf 1 in elkaar.
En vervolgens hoor je helemaal niets meer van ze...
En dat gebeurt niet één keer, maar vele malen.
Nou mag je daar zelf je conclusie uit trekken.
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Waterstof / HHO
sterker die handelaren spelen in op de onkunde, je mag het gerust zo zien : je hebt twee briefjes van tien in je hand,
die weeg je en daarna wissel je één zo'n briefje om voor vier munten van twee. je weegt het geld weer en het is MEER geworden . Verbluft en verbaast , wissel je het andere briefje ook om voor vier munten , helemaal van je verbazing onder de indruk van de ontdekking van dit geheim snap je meteen hoe banken zo rijk worden :mrgreen:
(alleen weet je nog niet precies waar je zelf staat in deze reactie)
die weeg je en daarna wissel je één zo'n briefje om voor vier munten van twee. je weegt het geld weer en het is MEER geworden . Verbluft en verbaast , wissel je het andere briefje ook om voor vier munten , helemaal van je verbazing onder de indruk van de ontdekking van dit geheim snap je meteen hoe banken zo rijk worden :mrgreen:
(alleen weet je nog niet precies waar je zelf staat in deze reactie)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
- Locatie: Amsterdam
Re: Waterstof / HHO
Ik heb ook mijn twijfels, maar als je met wat stroom een hoog explosief gas kan maken en die als verbrandingskatalisator toevoegt....
Nadat 2 jaar geleden de de Jo Cell is ontwikkeld komt het los van het experimenteel stadium.
zie ook :
http://peswiki.com/index.php/OS:Joe_Cell:Blueprints
De cel werkt als volgt:
Gebruik hoogwaardig RVS staal, 316L
Stop in gedistileerd water 2 van deze platen, verbind deze aan een geslijkspanning en hang er 3 tot 5 van die platen tussen die nergens aan verbonden zijn (neutraal)
Met een stroom van 10 tot 40 ampere komt dit gas vrij.
Voor onze auto's zou je waarschijnlijk 3-4 lpm moeten hebben.
Het principe van de droge cel is het meest populair.
In ben ook behoudend, ik heb via een leverancier van dergelijke producten een contact gekregen die mij het volgende terugmailt:
Even een misverstandje weg werken,
Leuk dat dat het systeem overweegt.
Mijn systeem is een iets andere om dat ik het zelf gemaakt heb
Het is nog niet perfekt maar er komt ongeveer een 0,5 ltr gas per minuut uit.
Het zit op mij camper meer nog de eerste tank is er nog niet door.Echter hij lijkt minder dorstig
Er zit een 5 cylinder turbo diesel in zonder cat en co regeling.
Van huis uit een best goed optrekend geval.
Ik probeer hem nog uit in de zelfde rij stijl om een inschatting te maken van het gebruik.
In mijn volvo s 80 automaat.zit de zelfde generator en dieselmoter.
het gebruik is ongeveer van 1;11.5 naar 1;15 gegaan over 4000 km.
en de beruchte diesel roet pluim bij fel optrekken is weg na twee tank beurten
Dus dat het de cylinders schoon maakt/olie en filters minder vervuilt moet waar zijn.
Een kennis in portugal rijd er al 30.000km op 25 % zuiniger
Bij de keuring apk is hij 3 terug gehaald (had de gen verwijdert)voor de emissie meting
Volgens de keur mester kon die diesel niet zo schoon zijn.
In tehorie als Alle brand stof in de cilinder volledig verbrand en niet de uitlaat uit gaat neemt het vermogen en rendament toe.
Bij een oudere motor = is slechter ontworpen motor mag je aan nemen in dien voldoende HHO gas is dat het rendament meer toe neemt dan een modernere motor.
Echter alje teveel toevoert neemt het weer af.
Hopelijk heb je hier voldoende aan.
Ik heb ook een pagina gevonden die zeer maar dan ook ZEER ernstig waarschuwd voor ondeskundig gebruik.
b.v. Als je de motor uit hebt staan maar de cel langdurig aan zou het kunnen gebeuren dat de motor zich met dit gas vult waarna hij helamaal kan exploderen.
Groet Hugo
Nadat 2 jaar geleden de de Jo Cell is ontwikkeld komt het los van het experimenteel stadium.
zie ook :
http://peswiki.com/index.php/OS:Joe_Cell:Blueprints
De cel werkt als volgt:
Gebruik hoogwaardig RVS staal, 316L
Stop in gedistileerd water 2 van deze platen, verbind deze aan een geslijkspanning en hang er 3 tot 5 van die platen tussen die nergens aan verbonden zijn (neutraal)
Met een stroom van 10 tot 40 ampere komt dit gas vrij.
Voor onze auto's zou je waarschijnlijk 3-4 lpm moeten hebben.
Het principe van de droge cel is het meest populair.
In ben ook behoudend, ik heb via een leverancier van dergelijke producten een contact gekregen die mij het volgende terugmailt:
Even een misverstandje weg werken,
Leuk dat dat het systeem overweegt.
Mijn systeem is een iets andere om dat ik het zelf gemaakt heb
Het is nog niet perfekt maar er komt ongeveer een 0,5 ltr gas per minuut uit.
Het zit op mij camper meer nog de eerste tank is er nog niet door.Echter hij lijkt minder dorstig
Er zit een 5 cylinder turbo diesel in zonder cat en co regeling.
Van huis uit een best goed optrekend geval.
Ik probeer hem nog uit in de zelfde rij stijl om een inschatting te maken van het gebruik.
In mijn volvo s 80 automaat.zit de zelfde generator en dieselmoter.
het gebruik is ongeveer van 1;11.5 naar 1;15 gegaan over 4000 km.
en de beruchte diesel roet pluim bij fel optrekken is weg na twee tank beurten
Dus dat het de cylinders schoon maakt/olie en filters minder vervuilt moet waar zijn.
Een kennis in portugal rijd er al 30.000km op 25 % zuiniger
Bij de keuring apk is hij 3 terug gehaald (had de gen verwijdert)voor de emissie meting
Volgens de keur mester kon die diesel niet zo schoon zijn.
In tehorie als Alle brand stof in de cilinder volledig verbrand en niet de uitlaat uit gaat neemt het vermogen en rendament toe.
Bij een oudere motor = is slechter ontworpen motor mag je aan nemen in dien voldoende HHO gas is dat het rendament meer toe neemt dan een modernere motor.
Echter alje teveel toevoert neemt het weer af.
Hopelijk heb je hier voldoende aan.
Ik heb ook een pagina gevonden die zeer maar dan ook ZEER ernstig waarschuwd voor ondeskundig gebruik.
b.v. Als je de motor uit hebt staan maar de cel langdurig aan zou het kunnen gebeuren dat de motor zich met dit gas vult waarna hij helamaal kan exploderen.
Groet Hugo
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Waterstof / HHO
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten