Even voorstellen: Storeman

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
storeman

Even voorstellen: Storeman

Bericht door storeman »

Hallo allen,

Ikke?
Ik ben Martin Winkel a.k.a. storeman. Ik ben 24 jaartjes oud en heb net als Kees-Durk werktuigbouwkunde gestudeerd. Dagelijks vermaak ik me met het bouwen van webapplicaties, tot het moment dat ik luchtverkeersleider kan worden!

Camper
Ik ben nu een jaar of 3 in het bezit van een charmante Peugeot J7. Hier heb ik al heel wat uurtjes aan gespendeerd (rollen, tectyleren, timmeren, sleutelen). Op dit moment ligt er een 1800cc benzine motor in. Bij de eerste keuring bleek ik 10% co te hebben, dat ging dus niet door. Na veel prutsen het wel onder de 4,5% gekregen, maar fantastisch liep de motor nog niet. Vorig jaar heb ik de kop eraf gehad en geharde klepzetels laten plaatsen (er misten er een paar), dit scheelde fors. Het motortje loopt een stuk beter. Hoewel de carburateur redelijk versleten is door een beetje te veel backfire de laatste ritjes.

Ik heb onlangs een Peugeot Indenor motor gekocht voor mijn koekblik, dit is een wel 40kW sterke diesel die in de boeken staat als 'zeer betrouwbaar'. Geen idee of het blok werkt, dus die moet eerst maar eens uit elkaar :).

Gezien de vele dieselexperts hier, leek het me handig om dit gezellige forum te verblijden met mijn komst.

Groeten,
Martin
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door storeman op 09 jun 2009, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
wim en lidy

Re: Even voorstellen: Storeman

Bericht door wim en lidy »

Welkom, en veel lees en schrijfplezier
groetjes Wim en Lidy
HenkWarmenhoven

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hallo Martin,

Welkom op dit forum.
Mooie bus heb je! Ooit heb ik ook eens naar een J7 gekeken, maar het is toen een Saviem geworden.
Die is inmiddels al jaren naar de sloop :cry:
Wat die Indenor (Peugeot) motor betreft: Zelf heb ik een XD3 in mijn Land Rover series3 gebouwd.
Tot nu toe bevalt dat prima. Ik heb eventueel wel documentatie voor je, afhankelijk van het type Indenor dat je hebt.
Ook heb ik nog 2 stuks XD3 blokken liggen.
Ik hoor het wel.
Groeten,
Henk
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
storeman

Bericht door storeman »

Hoi Henk,

Bedankt voor je aanbod, ik zal er over nadenken. Op dit moment heb ik een XDP88 motor. De XD3 is nooit in een J7 gezet, dus ik weet niet of herkeuren dan moeilijker wordt. Daarnaast zijn de blokken die hierin moeten P versies, dat houdt in dat ze rechtop staan. Dit heeft wat te maken met de carterpan. In de P versie gaat ook wat meer olie.

Ik heb al een vraagbaakje gekocht over de indenor, toch bedankt!

Groeten,
Martin
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
Plaats reactie