Goedenmiddag allemaal,
Mijn naam is Gerard woonachtig in de gemeente Vlissingen.
Mijn vriend had al jaren een grote 508 camper en omdat we samen vaak aan het veerse meer staan, ben ik ook op zoek gegaan naar een Mercedes bus.
En ik ben sinds 3 maanden in het gelukkige bezit van een mercedes 508DG Ex duidse legerambulance.
De auto vanaf dag 1 geheel leeg gehaald, tot op het kale metaal, en daarna begonnen met het opbouwen naar een leuke bruikbare camper, wat een erg leuk project is om te doen.
De auto is van bouwjaar 1986, en echt in een perfecte staat, de duitsers hebben hem echt al die jaren vertroeteld, want roest moet je echt zoeken, slechts een enkel plekje.
Nu de camper voor 85% af is ben ik me gaan concentreren op het achterstallige onderhoud, wat op zich goed te doen is, De onderdelen zijn gelukkig goed verkrijgbaar alleen soms wat duur bij de mercedes dealer.
Recent de vooras aangepakt en de remmen compleet gereviseerd, volgende week staat de complete uitlaat op het programma en het inbouwen van een dieselafsluitklep tegen diefstal.
Vooralsnog veel profijt gehad van dit forum, want de meeste problemen die je tegen komt worden of zijn hier reeds al behandeld.
Ik hoop in de toekomst een paar foto,s te kunnen laten zien,
Tot nu toee lukt dit steeds niet, want ik krijg steeds deze melding als ik een foto wil uploaden.
( Je kan geen bijlage uploaden naar ./files/1476_e05216d7472d9ec78157b8b76cc0abdc. )
Jammer.
Gegroet,
Gerard (geraldo)
Nieuwe Ambulance rijder.
-
Nieuwe Ambulance rijder.
O lord won't you fix my Mercedes Benz
- Anton
Re: Nieuwe Ambulance rijder.
Hoi,
Welkom op het forum!
Kijk hier eens hoe je foto's plaatst:
viewtopic.php?f=19&t=3101&start=0&hilit=fotoplaatsen
Succes
Groet Anton
Welkom op het forum!
Kijk hier eens hoe je foto's plaatst:
viewtopic.php?f=19&t=3101&start=0&hilit=fotoplaatsen
Succes
Groet Anton
-
Goedenavond,
Bedankt voor de tip Anton, zie hier het resultaat van de remrevisie en een foto van mijn trotse kar.
Groeten,
Gerard

By geraldo1967

By geraldo1967

By geraldo1967
Bedankt voor de tip Anton, zie hier het resultaat van de remrevisie en een foto van mijn trotse kar.
Groeten,
Gerard

By geraldo1967

By geraldo1967

By geraldo1967
- GerardM
- Contacteer:
Mooi stukje werk Gerard. Zijn dat foto's van links en rechts of van vóór of ná
?
En is dat een operatiehandschoen over het lager geschoven ?
Groet,
Gerard

En is dat een operatiehandschoen over het lager geschoven ?
Groet,
Gerard

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
-
Ha Gerard,
De foto's zijn van voor de vieze handen, en van na de vuile handen, maar het geeft veel voldoening als je klaar bent, en je ziet het verschil.
Ik was van plan om ook de achterwielen te doen, maar volgens de mercedes monteur waren de voeringen net op de helft, dus dat kan nog ff wachten.
Remt schijnbaar veel meer op de vooras dan op de achteras, want de voeringen voor waren echt helemaal op.
Groeten
Geraldo.

By geraldo1967
De foto's zijn van voor de vieze handen, en van na de vuile handen, maar het geeft veel voldoening als je klaar bent, en je ziet het verschil.
Ik was van plan om ook de achterwielen te doen, maar volgens de mercedes monteur waren de voeringen net op de helft, dus dat kan nog ff wachten.
Remt schijnbaar veel meer op de vooras dan op de achteras, want de voeringen voor waren echt helemaal op.
Groeten
Geraldo.

By geraldo1967
- Anton
Hoi,
Dat klopt, de voorwielen doen het meeste werk.
Als het achter blokkeert sta je zo achterstevoren en dat willen we niet.
Daarom zitten er bij sommige een remkrachtregelaar op of andere kunstgrepen zo als kleinere remcilinders of een kleinere dieameter om het achter wat minder te laten remmen.
Groet Anton
Dat klopt, de voorwielen doen het meeste werk.
Als het achter blokkeert sta je zo achterstevoren en dat willen we niet.
Daarom zitten er bij sommige een remkrachtregelaar op of andere kunstgrepen zo als kleinere remcilinders of een kleinere dieameter om het achter wat minder te laten remmen.
Groet Anton