gebroken bout
-
gebroken bout
hallo
ben de uitlaat spruitstuk aan het vervangen. van een mercedes motor 615
nu is daar een bout afgebroken. volgens mij zit hij naast de ketingspanner kan ik deze los halen zonder dat ik me teveel op de hals haal.
het lukt me niet om een foto te plaatsen.
ben de uitlaat spruitstuk aan het vervangen. van een mercedes motor 615
nu is daar een bout afgebroken. volgens mij zit hij naast de ketingspanner kan ik deze los halen zonder dat ik me teveel op de hals haal.
het lukt me niet om een foto te plaatsen.
- Leo
- Site Admin
Re: gebroken bout
viewtopic.php?f=19&t=3101&p=25359#p25359kip39 schreef:het lukt me niet om een foto te plaatsen.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
ik kan natuurlijk ook niet in de kristallen bol kijken , maar zit de spannerbout niet in het blok ? en de spruitstukbout in de kop ?. Met een draadnippel grijper ( zo'n ding met een exentrisch mechanisme) zou je de stomp misschien kunnen uitdraaien
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-

het volgende geprobeerd.
hoop dit dit de foto is. en dat hij duidelijk is.
het gaat om de bout die volgens mij onder de waterpomp zit. deze is afgebroken.
daar zit nog wat bevestigd en dit is volgens mij de ketingspanner. Mijn vraag is kan ik deze ook los maken en daarna weer bevestigen.
of haal ik me dan teveel op de hals.
ben geen automonteur
-
whah, dat is bijna een gevalletje hopeloos ! je kunt dit soort breeksels het beste uitboren , absoluut goed in het midden en eerst met een mm of 4 , dan in stappen oplopen naar 7 of 8 en dan kijken of de linkse tap er al iets mee kan.
het gat is 10 mm dus je moet om nog wat draad te kunnen tappen niet te groot boren.
het gat is 10 mm dus je moet om nog wat draad te kunnen tappen niet te groot boren.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Leo
- Site Admin
Niets is hopeloos totdat ze het deksel boven je dichttimmeren..
8)
Dat tapeind lijkt wel vastgerot te zitten in dat halve gat v/d spanner, anders zou hij daar niet afbreken.
Volgens mij kan Kip het thermostaathuis en de spanner loshalen zodat hij een beetje werkruimte krijgt.
Wanneer hij daarna een griptang op de tap zet heeft ie best een kans dat de tap gewoon los komt.
Maar eerst ff heel voorzichtig de bevestigingsmoeren van de spanner los zien te krijgen, want ook die tapeinden kunnen nog wel eens afbreken.
De spanner kun je er gewoon in zijn geheel uithalen.

Mvg, Leo.:D

Dat tapeind lijkt wel vastgerot te zitten in dat halve gat v/d spanner, anders zou hij daar niet afbreken.
Volgens mij kan Kip het thermostaathuis en de spanner loshalen zodat hij een beetje werkruimte krijgt.
Wanneer hij daarna een griptang op de tap zet heeft ie best een kans dat de tap gewoon los komt.
Maar eerst ff heel voorzichtig de bevestigingsmoeren van de spanner los zien te krijgen, want ook die tapeinden kunnen nog wel eens afbreken.

De spanner kun je er gewoon in zijn geheel uithalen.

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
dit houdt in dat ik deze er zo weer terug kan plaatsen, zonder dat ik dit hoef af te stellen
dit houdt in dat ik deze er zo weer terug kan plaatsen, zonder dat ik dit hoef af te stellen
-
Volgens mij wel, want als de motor niet draaid drukt de spanner toch ook niet tegen de ketting.
Motor niet tornen als ie er uit is...(voor de zekerheid
)
Frank
Motor niet tornen als ie er uit is...(voor de zekerheid

Frank
-
hallo
ben ik weer. ben bezig om het tapeind er uit te halen. ik heb er een moer op gelast en wonder boven wonder ging hij er uit.
nu maar alles weer opbouwen.
bedankt voor het reageren.
ben ik weer. ben bezig om het tapeind er uit te halen. ik heb er een moer op gelast en wonder boven wonder ging hij er uit.
nu maar alles weer opbouwen.
bedankt voor het reageren.
-