Maat imbusbout oliepan 314
-
Maat imbusbout oliepan 314
Daar is er weer zo een. Simpele vragen stellen een paar dagen voor dat ie op vakantie wilt.
Na mijn olieprobleem loop ik tegen een tweede probleem aan.
Welke maat inbusbout is dat in de plug/bout/dop van de oliepan?
Is dat dezelfde als het diff op de achteras?
Bij de 406 heb ik toendertijd gereedschap van de dealer kunnen lenen. Nu moet ik olie gaan wisselen buiten de openingstijden van de dealer dus lenen gaat waarschijnlijk niet lukken.
Dennis
Na mijn olieprobleem loop ik tegen een tweede probleem aan.
Welke maat inbusbout is dat in de plug/bout/dop van de oliepan?
Is dat dezelfde als het diff op de achteras?
Bij de 406 heb ik toendertijd gereedschap van de dealer kunnen lenen. Nu moet ik olie gaan wisselen buiten de openingstijden van de dealer dus lenen gaat waarschijnlijk niet lukken.
Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- Leo
- Site Admin
Re: Maat imbusbout oliepan 314
14.
Of maat beitel.
Diff: Normaal gesproken wel.
Mvg, Leo.:D
Of maat beitel.
Diff: Normaal gesproken wel.
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Een zeskant 14 mm met een 1/2" vierkant kost je de kop niet. En het is altijd handig zo'n tooltje in je doppendoos te hebben. Heb je je hele leven plezier van!
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
-
OK Bedankt mannen,
Komt op Nancy haar boodschappenlijstje deze week.
Als alles goed loopt dan kom ik donderdagavond thuis en kan ik vrijdagmorgen oliewisselen, vrijdag middag doet de tandarts na twee wortelkanaalbehandelingen een laatste poging mijn kies te redden. Plan B is een extractie
. Vrijdagavond vertrekken we,...... Bestemming onbekend maar wel via Eurodisney.
Als ik het aandurf wissel ik ook nog het dieselfilter, dat heb ik liggen maar ik ben bang dat ik net voor de vakantie onze 608 verkloot. Het ding loopt en start nu als een zonnetje. Zul je zien dat ik ergens lucht laat zitten en het ding moeilijk gaat doen.
Dennis
Komt op Nancy haar boodschappenlijstje deze week.
Als alles goed loopt dan kom ik donderdagavond thuis en kan ik vrijdagmorgen oliewisselen, vrijdag middag doet de tandarts na twee wortelkanaalbehandelingen een laatste poging mijn kies te redden. Plan B is een extractie

Als ik het aandurf wissel ik ook nog het dieselfilter, dat heb ik liggen maar ik ben bang dat ik net voor de vakantie onze 608 verkloot. Het ding loopt en start nu als een zonnetje. Zul je zien dat ik ergens lucht laat zitten en het ding moeilijk gaat doen.
Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- paulv
Hi Dennis en Nancy,
Als jullie in de buurt zijn, komen jullie toch wel langs? Altijd mooi weer. goede wijn/bier/eten/koffie :mrgreen: .
Mvg Paul
Als jullie in de buurt zijn, komen jullie toch wel langs? Altijd mooi weer. goede wijn/bier/eten/koffie :mrgreen: .
Mvg Paul
Bezoek altijd welkom!
-
Dennis,
In geval van nood doet een grote waterpomptang het ook wel op het randje van de dop/plug
Fran k
In geval van nood doet een grote waterpomptang het ook wel op het randje van de dop/plug
Fran k
-
beste busknutelaars , laat je nooit verleiden iets anders dan de juiste sleutel voor je vul, pijl en aftapstoppen te gebruiken.
hier in de werkplaats komen ze regelmatig langs met kapotte stoppen en vanzuks. Ik knap dat soort klusjes dan weer op met las, brand en boor gereedschap !!!! (tegen gunstige tarieven van boven de 100 euro) (gunstig voor mij dan !)
en ja het is 14 mm en het komt meerdere malen voor op je bussie
hier in de werkplaats komen ze regelmatig langs met kapotte stoppen en vanzuks. Ik knap dat soort klusjes dan weer op met las, brand en boor gereedschap !!!! (tegen gunstige tarieven van boven de 100 euro) (gunstig voor mij dan !)
en ja het is 14 mm en het komt meerdere malen voor op je bussie
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !