kan iemand mij dat globaal uitleggen, het verschil tussen die twee en wat nu eigenlijk 35l betekent?????
heb diverse forums afgesnuffeld maar ik word er miet wijzer van.
op mijn kenteken staat max 3500 kg beladen.
in de engelse handleiding van de fabriek staat max 4250kg . verder red ik het ook niet
het gaat om het spaanse zusje van de franse chausson ( trigano-club)
de camper rijdt verder uitstekend.
gr gerrit
wat is het verschil vaneen laag ALKO chassis en een FIAT 35L
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 okt 2008, 20:38
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: wat is het verschil vaneen laag ALKO chassis en een FIAT 35L
ik weet niet de details, maar ik denk dat al die regels en verschillen met wet en regelgeving te maken hebben. een chassis wat in het ene land zoveel kilo mag dragen , mag in het andere land zomaar meer of juist minder dragen.
vaak heeft het ook met het "terug keuren" te maken . in onze kring zijn daar de meeste voorbeelden van alle mercedes bussen die meer dan een 3 in het type nummer hebben Bv 406, 508 ed ipv 207, 308. zijn potentiele krachtpatsers, namelijk het zijn bussen die met gemak 4,7 of 5 ton mogen en kunnen wegen maar voor de wet onder de totaal som van 3500 kg moeten zijn om met een zg klein rijbewijs te mogen besturen.
de camperbouwers zijn natuurlijk ook gaan onderzoeken wat voor hun opbouw de beste basis was. toen is alko de aanhangwagenbouwer in het vizier gekomen die zg halfchassis kan leveren voor voorwielaangedreven campers.
met daarbij het voordeel dat een alko gegalvaniseerd is en elke compleet fabrikant dat nalaat.
bijkomend voordeel van alko is ook dat er snel een extra as bijgetekend kan worden , dat is kaasje voor alko die al jaren niets anders doet dan tandem en triple asser aanhangers bouwt.
vaak heeft het ook met het "terug keuren" te maken . in onze kring zijn daar de meeste voorbeelden van alle mercedes bussen die meer dan een 3 in het type nummer hebben Bv 406, 508 ed ipv 207, 308. zijn potentiele krachtpatsers, namelijk het zijn bussen die met gemak 4,7 of 5 ton mogen en kunnen wegen maar voor de wet onder de totaal som van 3500 kg moeten zijn om met een zg klein rijbewijs te mogen besturen.
de camperbouwers zijn natuurlijk ook gaan onderzoeken wat voor hun opbouw de beste basis was. toen is alko de aanhangwagenbouwer in het vizier gekomen die zg halfchassis kan leveren voor voorwielaangedreven campers.
met daarbij het voordeel dat een alko gegalvaniseerd is en elke compleet fabrikant dat nalaat.
bijkomend voordeel van alko is ook dat er snel een extra as bijgetekend kan worden , dat is kaasje voor alko die al jaren niets anders doet dan tandem en triple asser aanhangers bouwt.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast