om616 motor blijft draaien

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
marinus

om616 motor blijft draaien

Bericht door marinus »

goededag !

ik heb een 407d uit 1980 om616
en ik heb onlangs de brandstofpomp / toevoer afgesteld omdat ie absoluut niet genoeg fut had ( kwam niet boven de 75 km/u uit ) .
het probleem is dat als de motor een tijdje heeft gelopen en warm is ik hem niet meer uit krijg . dus dan zet ik hem in zijn 1en laat de koppeling snel opkomen zodat ie toch afslaat .
is het schadelijk om zo gewoon door te gaan ?

m.v.g.
marinus
DVIII

Re: om616 motor blijft draaien

Bericht door DVIII »

het is niet goed om de boel steeds te laten smoren , de koppeling en meer van dat , gaat op den duur stuk .
ik denk dat je een vacuum stopper hebt , die is dan niet in orde ! , ps heb je een sleutel starter ? of een trek starter ?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
marinus

Bericht door marinus »

om te starten moet ik eerst voorgloeien ( aan dat ding achter mijn stuur trekken ) en vervolgens heb ik een vrij grote knop die ik moet indrukken , een stuk rechts van mijn stuur .
heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen ?
alle tips en ideeen zijn welkom !
DVIII

Bericht door DVIII »

je hebt dus een trekstarter, dan heb je per ongeluk de stopfunctie buiten werking gesteld.
die knop waar je aan trekt heeft VIER functies ingedrukt motor stop/// midden motor mag draaien /// gloeien als je half trekt /// en starten als je doortrekt >
let dus op dat de middenstand dat kabel ding aan je inspuitpomp ook in het midden zet !!
anders kan je hem inderdaad niet uitzetten.
het is ook een beetje riskant om zomaar aan de afstellingen te gaan stellen en verzetten als je niet weet wat de gevolgen KUNNEN zijn. hij zal nu beter lopen zoals je al meldde, maar nog niet zo dat alles weer normaal werkt.
effe de puntjes op de I zetten en het doet het weer !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie