Gegroet,
Een ruimteprobleem (te klein dak voor 400 Wp) of een behoefteprobleem (400Wp voor een klein dak): ‘t hangt er maar van af hoe je ’t bekijkt. Maar in wezen gaat het dus om een rendementsprobleem.
De titel van het draadje spreekt over “goedkope uitvoering” en over “hoog rendement”. In mijn berichtje van 31.12.08 hierboven schreef ik al dat beide niet zo gemakkelijk samengaan, en zoals toen gemeld antwoordde ik dan maar vanuit de visie dat rendement het meeste zou doorwegen. De bevestiging dat er hiervoor niet zo meteen een beter alternatief voorhanden is dan mijn keuze, is een hele geruststelling voor mij. Bedankt evoor!
Sorry dat ik niet ingegaan ben op de het aspekt “goedkope uitvoering”. Maar ik kan zeker niets méér inbrengen dan het vele nuttige dat anderen hierover inzonden.
Door een aantal onvoorziene omstandigheden sleept de afwerking wat langer aan dan gepland. Of de hele reutemeteut (zie beeld hierbij - de regelaars voor de zonnecellen zijn hierop niet te zien) effektief ook goed werkt heb ik dus vooralsnog niet in de praktijk kunnen ervaren.

Vriendelijke zwerfautogroeten.
Clement