Zonnepanelen -goedkope uitvoering gezocht met hoog rendemen

Huishoudaccu, scheidingsrelais, diodeblok, zonnepaneel, aggregaat, walaansluiting, aardlekschakelaars etc.
paulv

Re: Zonnepanelen -goedkope uitvoering gezocht met hoog rendemen

Bericht door paulv »

Hi Clement,

In mijn ogen wat aan de dure kant, aan de andere kant nu heb je ook Watt :wink: , een goed en betrouwbaar elektrisch systeem.

Op de totaalprijs zal het toch wel niet veel uitmaken :D .

Succes,

Paul
Bezoek altijd welkom!
Clement

Bericht door Clement »

Dag Paul,

'k Zou ook liever minder geld uitgeven - wie niet? Maar ik vond nergens een goedkopere oplossing om 400 Wp op dat dak te krijgen - ook niet op de site die jij me opgaf. Of zocht ik niet goed...?
Vriendelijke zwerfautogroeten.

Clement
paulv

Bericht door paulv »

Hi Clement,

Jij had een ruimte probleem, en dat maakt de keuze beperkt :wink: .
Effe zweten :roll: , gauw vergeten.

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Clement

Bericht door Clement »

Gegroet,

Een ruimteprobleem (te klein dak voor 400 Wp) of een behoefteprobleem (400Wp voor een klein dak): ‘t hangt er maar van af hoe je ’t bekijkt. Maar in wezen gaat het dus om een rendementsprobleem.

De titel van het draadje spreekt over “goedkope uitvoering” en over “hoog rendement”. In mijn berichtje van 31.12.08 hierboven schreef ik al dat beide niet zo gemakkelijk samengaan, en zoals toen gemeld antwoordde ik dan maar vanuit de visie dat rendement het meeste zou doorwegen. De bevestiging dat er hiervoor niet zo meteen een beter alternatief voorhanden is dan mijn keuze, is een hele geruststelling voor mij. Bedankt evoor!

Sorry dat ik niet ingegaan ben op de het aspekt “goedkope uitvoering”. Maar ik kan zeker niets méér inbrengen dan het vele nuttige dat anderen hierover inzonden.

Door een aantal onvoorziene omstandigheden sleept de afwerking wat langer aan dan gepland. Of de hele reutemeteut (zie beeld hierbij - de regelaars voor de zonnecellen zijn hierop niet te zien) effektief ook goed werkt heb ik dus vooralsnog niet in de praktijk kunnen ervaren.

Afbeelding

Clement
Hobby & Hobby

Bericht door Hobby & Hobby »

Clement, het ziet er goed uit zeg! Zelf heb ik genoegen genomen met ca. 54Wp, met als doel om nooit meer helemaal zonder stroom te staan! Ik heb een Kyocera paneel besteld bij Miracle Moon. (Ruim 5 euro per Wp voor het paneel.) Een prima website, echter vooral voor ervaren solar gebruikers. Pas achteraf kwam ik erachter dat deze geleverd worden met speciale verbindingen. Dus moest ik ze er helaas af knippen. Die stekers kun je nl. zelf niet aan een snoer bevestigen, dus een tip: bestel gelijk ook wat meters snoer met voorbevestigde stekers!
Hobby 600 & Peugeot J5 2,5l diesel uit 1989 (model G5 type 280, motor U25/661)
Clement

Bericht door Clement »

Dag Hobby & Hobby,

Om nog iets bij te bestellen is het dus te laat... Want zoals je op een foto hoger in dit draadje kan zien liggen ze er al op. Op 't eerste zicht schijnt alles behoorlijk te werken. Praktijkervaring is spijtig genoeg uitgesteld door een ongeval van mijn vrouw, die gedurende 10 weken in een rolstoel vastgekluisterd heeft gezeten, en nu sinds een tweetal weken rondhuppelt met krukken. De kussens moeten nog bekleed worden en de tafel nog op maat gemaakt - dan nog alles inladen, en dan kunnen we een testritje maken van enkele dagen. Als dat meevalt, en de behandelende artsen geven ons de toestemming, dan kunnen we er op uit trekken - en meteen ervaren of alles doet wat 't moet doen.

Clement
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

5,=per Wp lijkt me aan de hoge kant, rond de 3,= zou ook moeten kunnen.
Wie een 175 Wp paneel zoekt, voor 2,= per Wp , ik heb nog een paar gebruikte die van mijn dak komen. (van oud vrouwtje, altijd in de garage gestaan... :lol: :lol: )
(sluikreklame... :wink: )
Frank
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Ik dacht dat jij geen reclame meer zou maken? :wink:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Plaats reactie