HH accu geeft steeds leeg aan

Huishoudaccu, scheidingsrelais, diodeblok, zonnepaneel, aggregaat, walaansluiting, aardlekschakelaars etc.
Plaats reactie
liad

HH accu geeft steeds leeg aan

Bericht door liad »

electra in mijn camper fiat ducato (LMC) bouwjaar 1993 veel problemen mee gehad. uiteindelijk door bedrijf laten nakijken, nieuwe HH accu, nieuwe accuklemmen, alle draden nieuwe contactpunten. heb er toen nog een andere zwaardere dlynamo in laten monteren. toch blijft boardmonitor steeds aangeven met een rood lampje dat HH accu leeg is, als ik half uurtje een lampje aan heb gehad begint rode lampje van boardmonitor al te branden, maar als ik dan 14 km rijd is lampje weer groen en zou HH accu dus weer vol zijn. op vakantie 2 dagen stroom blijven verbruiken in camper ondanks rode lampje boardmoniytor, geen probleem. na 2 dagen 14 km gereden en lampje van boardaccu was weer groen. bedrijf melde wel dat de omvormer / acculader Calira EVS 12/07 niet goed meer werkte en waarschijnlijk oorzaak is van dit probleem. zou graag advies hierover willen. en waar kan ik zo'n calira evs 12/ 07 kopen? is deze uberhaupt nog te krijgen?
Leo
Site Admin

Re: HH accu geeft steeds leeg aan

Bericht door Leo »

Hoi Liad,

voordat je grote uitgaven gaat doen moest je eerst maar eens een universeelmeter kopen en driftig gaan meten.
Die kekke electronische frutseltjes met hun knipperende lampies zijn niet altijd te vertrouwen, dat blijkt wel weer.
Want als ik lees dat je twee dagen stroom staat te verbruiken is er weinig aan de hand met je accu.

Meten is weten in dit geval.
Wanneer je met wat meetgegevens op de proppen komt kunnen wij er hier wat van zeggen.
Bliepende lampies zijn namelijk net zo weinig zeggend als een dominee in een moskee.

Meet ze,

Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
vanhooltje

Bericht door vanhooltje »

Het zal wel zo'n paneel wezen die gaat waarschuwen als je baterij onder de 11,5 volt komt.
En dat heb je snel met een beetje stroom verbruik.

Maar net wat leo zegt, ff meten en dan kan je weten :D

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
karogegro

Bericht door karogegro »

Of een rabbijn in een moskee, dat kan ook. Heeft net ff wat meer inpact.......hehehehe.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
DVIII

Bericht door DVIII »

of spruitjes in de vanillevla :?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Zit ik hier op Camperforum ofzo? :shock: :roll:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Volgens mij is de zelfde vraag ook gesteld op het camperforum, en beantwoord.

Kleine aanvulling van mij: Leo heeft gelijk meten is weten.
Bij de Act-on hebben ze metertjes liggen voor een € 4 a 5.

Succes

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
liad

Bericht door liad »

hoi
heb zo''n metertje liggen. helaas ben ik super onhandig zeker met elektra, dus jullie moeten me even helpen. hoe kan ik de boardmonitor meten? wat moet die dan aangeven of net niet aangeven? ik heb inderdaad ook vermoeden dat er iets met boardmonitor moet zijn, maar andere lampjes op boardmonitor (van vuilwatertank en schoonwatertank) kloppen perfect.
op camperforum werden er inderdaad ook vraagtekens gesteld bij boardmonitor, en werd mij geadviseerd ook eens campertechniek.eu te raadplegen. dit heb ik bij deze gedaan. verschillende bedrijven gevraagd wat er aan de hand zou kunnen zijn, niemand kan het me vertellen dus ik ben heel blij met elk advies. weet nu waar ik moet gaan zoeken. bedankt. gr liad
Bommes
Contacteer:

Bericht door Bommes »

multimetertje of universeelmetetje (net hoe je het wilt noemen) neem je mee in de camper.
Als je board control aangeeft dat het op is wat betreft accu's pak jij je losse metertje en zet die op de plus en de min van huishoud accu en leest die waarde af.

Zoals al geantwoord zal dat wel een over-zenuwachtig metertje zijn (zo iets als de suppoost in het rijksmuseum wordt als er een 2de klasje middelbare school binnen komt).
Oftewel, het ding vind de accu al leeg als die het nog lang niet is, en dat zul je dus zelf moeten controleren.
Wat meet je op je huishoud accu als je boardcontrol leeg aan geeft, dat wil je (en wij ook) graag weten.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Plaats reactie