Ik krijg natte voeten van OM 616

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Nothing Left 2 Loose
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:34

Ik krijg natte voeten van OM 616

Bericht door Nothing Left 2 Loose »

Recentelijk heb ik een Mercedes 307 aangeschaft, na een LANGE zoektocht. :D
Ik had wel enige twijfel over de motor- OM616-, maar nu blijkt dat het veel ernstiger is dan ik had ingeschat. :cry:
Ik ben (via dit forum) bij Peter langsgeweest, en volgens hem kan het elk moment afgelopen zijn...(in het ergste geval,
ook mogelijk dat het pas over een jaar of wat gebeurt...)

De naakte feiten:
NATTE MOTOR
-de motor lekt olie (zeker een liter op 1000km)
-de keerringen lekken voor en achter
-het lekt bovenop het kleppendeksel bij slangetje verbinding luchtfilter

-bij koude start blauw/zwarte rook, wordt minder, en verdwijnt na goed warmdraaien
-uit olievulopening voel je dat er overdruk is
-er is 1 zuiger vervangen, waardoor er onbalans is ontstaan,
logisch; 1 cylinder met goede compressie en de andere 3 met hangende veertjes

De motor heeft nu 330.000 km achter de rug.

Wat nu?
Heeft een revisie zin of beter een andere motor erin?
Bij voorbaat dank

Pedro
BusDus
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 sep 2009, 21:58
Locatie: Alkmaar

Re: Ik krijg natte voeten van OM 616

Bericht door BusDus »

Hallo Pedro,

Wat ontzettend...naar en kl*te...voor je, dat je na lang zoeken evengoed nog opgezadeld
zit met een onbetrouwbaar blok!! :evil: Hoe is dat gegaan dan? Was het blok schoon gemaakt?
Waarom dacht je dat je een goede koop had gedaan?
Heb je de bus bij een handelaar gekocht of bij een particulier?

Zomaar wat vragen die je verhaal oproepen....

Groet Niels.
MB*L508DG/35*OM314*1972 ---=[ Roestig maar zeker ]=---
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Ik krijg natte voeten van OM 616

Bericht door DVIII »

met de jaren komen de gebreken.... ik sprak een kennis laatst die een prachtige bus binnen had gehad, een 409 met een flinke tik in de motor , is er één nok van de nokkenas voor de helft weggesleten. de kleppen waren schijnbaar daarvoor gesteld met negatieve waarde , er stond geen één klep vrij. afijn ook weer een strop voor een arme busbezitter.
het lijkt wel of echt alle goede kennis in de werkplaatsen verdwijnt !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Ik krijg natte voeten van OM 616

Bericht door Anton »

Hoi Dave,

Het is idd triest gesteld met "vakkennis" van sommige monteurs.
Ik heb van mij Renault Express de multy riem laten vervangen bij een garage het was erg slecht weer.
Dat resulteerde in een kapot lager in de dynamo en weer een nieuwe multyriem.
Dat ding was loeistrak gespannen enja dan gaat er wat stuk.
Dus nieuw lagertje in de dynamo en een nieuwe multieriem, toch maar weer zelf gedaan.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Ik krijg natte voeten van OM 616

Bericht door Frank.fjph »

Je kreeg toch wel de riem en lager van hun..... :lol: :lol: :wink:
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Ik krijg natte voeten van OM 616

Bericht door Anton »

Nee dus.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten