Detlev schreef:Vinz schreef:Hoeveel koste zo'n blok? Iemand zei tegen mij 3000 euries.. :shock:
wel jaaaaren rijplezier!
Ben ik ook zeer benieuwd naar!
Hoi Vinz en Detlev,
De prijs van deze motor is EUR. 3750,00 (ecl. BTW) en voor de inruil van mijn oude OM 314 kreeg ik EUR 750,00 retour. Dus de gehoorde prijs van EUR. 3000,00 klopt. Misschien is er met enige handigheid nog iets op af te dingen, maar dat zou je uit moeten proberen.

De motor staat keurig in een bok. Op bovenstaande foto is ook de versnellingsbak reeds gemonteerd.
Mijn ervaring is overigens dat als je dan toch een heel nieuwe motor in je bus gaat hangen, het zeer de moeite waard is om kritisch naar je motor steunen te kijken. Die zijn meestal echt wel aan vervanging toe.
Onderstaand een paar foto's van de oude steunen voor en achter en de nieuwe.

Hier de oude voorste motor steun

En hier de nieuwe.

Bovenstaand de achterste motor steunen in oude en nieuwe uitvoering
Je moet bij de achterste motor steunen echter opletten dat ook de ijzerenschaal die omkleed is met rubber wordt meegeleverd.

Hier zie je dat van de oude schaal het rubber totaal is weggesleten. Je kan je voorstellen dat deze nieuwe blokken een flink verschil geven in het lawaai dat je bus maakt.
Rekening houdend met 20% korting die ik bij Sterauto Amersfoort kreeg moet je voor de vier steunen zo'n EURO 350,00 rekenen.
Ik hoop dat jullie iets aan deze informatie hebben.
Mocht je de foto's in een groter formaat willen zien geef me dan even een seintje.
Met vriendelijke groet,
Wim van 't Verlaat