SPOED 314 houdt in bij 2500 toeren
-
SPOED 314 houdt in bij 2500 toeren
Vandaag motorprobleem gehad, reed in de heuvels van Schotland en de motor wil in geen enkele versnelling meer dan 2500 toeren lopen. Mijn 1e indruk was filter verstopt, maar omdat het geen weer was om even onder de auto te kruipen , en bovendien in het trajekt dat ik nog moest rijden een snelheid van meer dan 80 niet realistisch was heb ik het maar vooruitgeschoven naar vanavond of morgenvroeg.
Omdat ik de boot zaterdag moet halen zijn antwoorden zeer welkom, hoe sneller hoe beter.
Mijn zorg is echter het grootst omdat ik denk dat het de filter niet is, maar dat de regulateur van de pomp die hem op een te laag toerental afkapt. Maar wat is dan de remedie, of hoe groot is het probleem dan.
Wie denkt er even met me mee??????????????? Leo nog in Portugal.... Dave?? of andere dieselmonteurs online?????
Alvast bedankt
Frank
Omdat ik de boot zaterdag moet halen zijn antwoorden zeer welkom, hoe sneller hoe beter.
Mijn zorg is echter het grootst omdat ik denk dat het de filter niet is, maar dat de regulateur van de pomp die hem op een te laag toerental afkapt. Maar wat is dan de remedie, of hoe groot is het probleem dan.
Wie denkt er even met me mee??????????????? Leo nog in Portugal.... Dave?? of andere dieselmonteurs online?????
Alvast bedankt
Frank
-
Re: SPOED 314 houdt in bij 2500 toeren
tis misschien niet de hulp die je zoekt , maar ik denk dat je ermee kan (over)leven . ik bedoel alle techniek die je pomp begrenzen kan nooit te vroeg inkappen , dwz, het gaat of stuk en werkt niet (en laat je toeren doorgaan) of de wagen stopt er helemaal mee.
99 van de 100 keer is het toch voedingsproblemen , dus filters in de brandstofaanvoer ! als het in de pomp zit kan alleen een goede garage je helpen aldaar.
of je gasstang is te kort geworden door/om de bekende redenen
99 van de 100 keer is het toch voedingsproblemen , dus filters in de brandstofaanvoer ! als het in de pomp zit kan alleen een goede garage je helpen aldaar.
of je gasstang is te kort geworden door/om de bekende redenen
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Helmut
Hoi Frank.
Misschien de tank ontluchting verstopt?
Succes Helmut.
Misschien de tank ontluchting verstopt?
Succes Helmut.
-
Re: 314 hield in bij 2500 toeren OPGELOST
Vrienden bedankt....het was toch de brandstof... :oops:
Hetborrelglaasje was helemaal zwart, heb zowel glaasje als hoofdfilter vervangen.
Toen liep ie meteen weer, helaas maar kort, want er zat toch lucht genoeg in om hem te doen stoppn. Was ook te mooi om zonder pompen hem weer te laten lopen.
Ook dat opgelost, na goede proefrit , meteen maar even volgetankt.....gaf ie toch nog startprobleem na stilstand,dus: lucht in systeem , klopte want nadat de bout van de filter nogmaals een slag strakker gezet was lijkt het nu over.
We kunnen nu dus de terugweg aanvaarden. Heb nog poging gedaan de audi van mijn gastheer aan de praat te krijgen, maar dat is te veel electronica voor mij.....
Dave, zulke info is altijd waardevol, weet ik tenminste wat het niet kan zijn.
Frank

Hetborrelglaasje was helemaal zwart, heb zowel glaasje als hoofdfilter vervangen.
Toen liep ie meteen weer, helaas maar kort, want er zat toch lucht genoeg in om hem te doen stoppn. Was ook te mooi om zonder pompen hem weer te laten lopen.
Ook dat opgelost, na goede proefrit , meteen maar even volgetankt.....gaf ie toch nog startprobleem na stilstand,dus: lucht in systeem , klopte want nadat de bout van de filter nogmaals een slag strakker gezet was lijkt het nu over.
We kunnen nu dus de terugweg aanvaarden. Heb nog poging gedaan de audi van mijn gastheer aan de praat te krijgen, maar dat is te veel electronica voor mij.....

Dave, zulke info is altijd waardevol, weet ik tenminste wat het niet kan zijn.
Frank
-
blij dat het opgelost is , ik heb al eens een balletje vanonder een gaspedaal gehaald bij een volkomen in de stress zittende collega , die haalde ook eerst het ergste in zijn hoofd over de storing. later hoorde ik dat hij een "nickname" had gekregen ....... ? rara :?
-
Is later ook een uitvinding voor zenuwpatienten naar genoemd zeker....
-
you lost me .......