508 aanhangwagen
-
Re: 508 aanhangwagen
in het kenteken zit een W duzzzz het is een orgineel gekentekend karretje.
het is de eerste die ik zie die zo geslaagd is ! ( als het over karretjes van auto's gemaakt gaat, dan)
het is de eerste die ik zie die zo geslaagd is ! ( als het over karretjes van auto's gemaakt gaat, dan)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Helmut
Hoi,
leuke uitdaging, volgens mij het meest simpel te maken op een
aanhanger.Er zijn wel aanhangers met 16 inch wielen.
Als je de opbouw "demontabel" maakt wordt het lading.
Heb gezien op je website dat je heel handig bent met het lasapparaat....
Hier een website met onderdelen:
(ook 16 inch velgen)
https://webshop.busscher.nl/index.php
succes Helmut.
leuke uitdaging, volgens mij het meest simpel te maken op een
aanhanger.Er zijn wel aanhangers met 16 inch wielen.
Als je de opbouw "demontabel" maakt wordt het lading.
Heb gezien op je website dat je heel handig bent met het lasapparaat....
Hier een website met onderdelen:
(ook 16 inch velgen)
https://webshop.busscher.nl/index.php
succes Helmut.
-
Gegroet,
Ter info: in België is dit zeker niet haalbaar. Zwart op groen te lezen in Art. 13, §3, op http://www.wegcode.be/wet.php?wet=22&node=art13 :
Ter info: in België is dit zeker niet haalbaar. Zwart op groen te lezen in Art. 13, §3, op http://www.wegcode.be/wet.php?wet=22&node=art13 :
Wetende dat technische eisen meer en meer op mekaar worden afgestemd in Europa, zou ik zker en vast eerst één en ander navragen bij de betrokken diensten.§3. Het verbouwen van de auto's tot aanhangwagens en andersom is niet toegestaan.
Vriendelijke zwerfautogroeten.
Clement
Clement
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Ik denk niet dat de regelgeving de laatste 30 jaar soepeler is geworden... Begin jaren '70 ging ik met een aantal zweefvliegaanhangers, waaronder zelfgebouwde, naar de RDW (Kanaaldijk Eindhoven) voor een lengte-ontheffing. Let wel: lang voor de kentekening!
Onder de 750 kg: Sla er maar een nummer in en je krijgt een identiteitsbewijs en een lengteontheffing (geldt alleen voor Rijkswegen).
Boven de 750 kg: fabrieksaanhanger... uh... uh... We kennen dat Duitse merk hier niet, maar 't zal wel goed zijn.
Boven 750 kg: Ziet er wel solide uit, maar zelfbouw is niet toegestaan behalve door een erkend bedrijf. Kunnen jullie geen tekening indienen op papier van de DAF?
Let wel: alle zelfbouw werd gedaan door gevorderde studenten werktuigbouw aan de THE (nu: TUE) met minstens twee rechterhanden p.p.
Onze oplossing was nogmaals laten wegen, maar dan zonder de vleugels erin, toen zaten we onder de 750 kg :oops: Nooit aangehouden i.v.m. gewicht, regelmatig i.v.m. lengte.
Onder de 750 kg: Sla er maar een nummer in en je krijgt een identiteitsbewijs en een lengteontheffing (geldt alleen voor Rijkswegen).
Boven de 750 kg: fabrieksaanhanger... uh... uh... We kennen dat Duitse merk hier niet, maar 't zal wel goed zijn.
Boven 750 kg: Ziet er wel solide uit, maar zelfbouw is niet toegestaan behalve door een erkend bedrijf. Kunnen jullie geen tekening indienen op papier van de DAF?
Let wel: alle zelfbouw werd gedaan door gevorderde studenten werktuigbouw aan de THE (nu: TUE) met minstens twee rechterhanden p.p.
Onze oplossing was nogmaals laten wegen, maar dan zonder de vleugels erin, toen zaten we onder de 750 kg :oops: Nooit aangehouden i.v.m. gewicht, regelmatig i.v.m. lengte.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
- Maxer
- Contacteer:
Dat wil ik ook! Koop ik zo'n zelfde Jonckheere als ik al heb, sloop de motor er uit (scheelt een paar kilotjes), een dissel er aan en dan heb ik een aanhanger van 12 meter achter mijn bus van 12 meter + 1,5 meter dissel is samen 25,5 meter. Dat krijg ik zo door de keuring . . of toch niet? :mrgreen:
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Geen probleem!

Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
-
Moet je wel even wat lessen nemen,schijnt dat je voor een "road-train" een aanvulling nodig hebt op je rijbewijs....
:shock:
FRank
@Ernst: zoals je ziet ben ik wachtwoord weer kwijt,en doet degene die je vorige keer stuurde het ook niet.Zal volgende week het we weer oplossen, voorlopig maar even via mijn "klandestine" alias...

FRank
@Ernst: zoals je ziet ben ik wachtwoord weer kwijt,en doet degene die je vorige keer stuurde het ook niet.Zal volgende week het we weer oplossen, voorlopig maar even via mijn "klandestine" alias...

Laatst gewijzigd door Frank 207+508 op 19 nov 2009, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maxer
- Contacteer:
Gaat dat niet erg stinken dan?Frank 207+508 schreef:Moet je wel even wat lessen nemen,schijt dat je voor een "road-train" een aanvulling nodig hebt op je rijbewijs....![]()
:shock:
FRank