Ik ben op het ogenblik bezig bij een OM314 (32jaar)om de Pitmanarm los te krijgen,maar die zit erg vast.
Met 2 hamers bezig geweest,geen beweging.Zou de hamer/poelietrekker een goede combinatie zijn?
Of zijn er nog andere ideeen?
Groeten Wim Bakker
Pitmanarm losmaken
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Pitmanarm losmaken
Wim , het is echt een kwestie van lange adem, een dikke voorhamer als tegenmassa en een stevige vuisthamer als slagmassa . ik heb een iets langere steel voor de vuisthamer , en dus iets meer snelheid .
en in het gunstigste geval schroef je de stuurunit van het chassis en leg je de arm zo gunstig mogelijk op de voorhamer voor een goede ontvangst van de klappen. je mag met een gasbrander (geen gas en zuurstof !! ) de arm verwarmen. Een paar honderd graden is veilig. have fun !
en in het gunstigste geval schroef je de stuurunit van het chassis en leg je de arm zo gunstig mogelijk op de voorhamer voor een goede ontvangst van de klappen. je mag met een gasbrander (geen gas en zuurstof !! ) de arm verwarmen. Een paar honderd graden is veilig. have fun !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
- Locatie: 'T Gooi
Re: Pitmanarm losmaken
Hé Wim,
Laat die pitmanarm er maar aan zitten, De bekrachtige versie verschilt bij mijn weten met de onbekrachtige versie.
Bij het stuurhuis wat ik nog heb liggen zit hij er nog aan vast, wel zo makkelijk.
Toen ik de bekrachtigingsset gemonteerd had bleek hij op de pitmanarm te lekken en deze was ook met geen mogelijkheid los te krijgen...
Echter door 'm te bevriezen (speciaal soort spuitbus, betere automaterialenhandel) en vervolgens de inhoud van een hete waterkoker er overheen te gieten en maar blijven rammen met een kleine vuistmoker moet het lukken.
Echter niet de brander erop zetten want daarmee sloop je wellicht het (bekrachtige) stuurhuis inwendig en is deze niet meer bruikbaar.
Groet,
Peter.
Laat die pitmanarm er maar aan zitten, De bekrachtige versie verschilt bij mijn weten met de onbekrachtige versie.
Bij het stuurhuis wat ik nog heb liggen zit hij er nog aan vast, wel zo makkelijk.
Toen ik de bekrachtigingsset gemonteerd had bleek hij op de pitmanarm te lekken en deze was ook met geen mogelijkheid los te krijgen...
Echter door 'm te bevriezen (speciaal soort spuitbus, betere automaterialenhandel) en vervolgens de inhoud van een hete waterkoker er overheen te gieten en maar blijven rammen met een kleine vuistmoker moet het lukken.
Echter niet de brander erop zetten want daarmee sloop je wellicht het (bekrachtige) stuurhuis inwendig en is deze niet meer bruikbaar.
Groet,
Peter.
Vandaag is een Kadootje
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten