koelsysteem
-
koelsysteem
hallo beste menssen via via ben ik hier terecht gekomen .ik heb een vraag ik had eerst een j8s motor 2100 td renault traffic 1984 deze is helaas stuk gegaan .nu heb ik een j8s motor 2100 td renault safrane 1995 deze heb ik nu in mijn camper zittten er werd wel bij verteld dat ik wat aanpassinggen moest doen .....maar nu het volgende ik heb het koel systeem aangesloten nu ben ik bij de kachel beland .....ik hou nu 1 slang over van de kachel en er zit verders niks meer om de slang aan te sluiten wat moet ik nu als leek zijnde hahahaha is er nog een andere optie ???? alvast bedankt voor reactie 

- Wim
Re: koelsysteem
chriske ,
Jouw verhaal/verzoek roept vooral vragen op , een serie foto's zou verhelderend werken .
Omdat mijn vader een Safrane heeft kan ik dan waarschijnlijk wel nagaan hoe een en ander zou moeten worden aan gesloten .
Groeten Wim
Jouw verhaal/verzoek roept vooral vragen op , een serie foto's zou verhelderend werken .
Omdat mijn vader een Safrane heeft kan ik dan waarschijnlijk wel nagaan hoe een en ander zou moeten worden aan gesloten .
Groeten Wim
-
toch maar eens terug kijken bij het oude blok en de oude situatie. wat is de functie van de slang ? is het de retour of is het een aanvoer . alles moet toch wel op te lossen zijn !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
hallo het is de afvoerslang van de kachel de aanvoer zit er op ........maar als ik voor de motor sta heb ik links voor aan de zijkant een thermostaat.....en zo zit er nog 1 rechts achter aan de zijkant ......dit zit ook al met het circuit verbonden ik moet alleen de afvoer ergens ander op aan moetten sluiten maar op wat ????bij de oude had ik op de zijkant aansluiting zitten en 1 boven op de cilinderkop deze leek wel of die er in geperst zit maar om van deze hele cilinderkop af te halen dat zie ik niet zitten ...groetjes chriske
- Anton
Hoi,
Twee thermostaten?
Dat lijkt mij een te veel, misschien een leiding naar het expansie vat?
Groet Anton
Twee thermostaten?
Dat lijkt mij een te veel, misschien een leiding naar het expansie vat?
Groet Anton
-
die achter in zit aan de zijkant daar zit weer een kabel aan dat naar de dieselpomp gaat sorry maar k probeer het zo goed mogelijk uit te leggen tenslotte een kein beetje een leek hierin maar leer er wel van groetjes chriske 

-
de retour van je kachel is eenvoudig terug te steken in de uitgaande slang van je radiateur , de onderste dus.
daar mag je een Tstuk in plaatsen !
daar mag je een Tstuk in plaatsen !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !