Vragen over de MB 609.
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 30 aug 2009, 14:36
Re: Vragen over de MB 609.
Wie is die handelaar dan waar jij hem vandaan hebt?
-
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:12
- Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
- Contacteer:
Re: Vragen over de MB 609.
Wij hebben onze auto ook in Rohrbach gekocht. Dit was voor ons niet zo ver rijden (380 km) maar ook als het verder was geweest hadden we hem ook zelf gehaald. We zien dit toch ook als een avontuur en het was best een spannende dag, denken we nog steeds met plezier aan terug!
Groet Marcel.
Groet Marcel.
Sommige fouten zijn zo leuk dat het zonde is om ze slechts eenmaal te maken.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 24 nov 2009, 05:37
Re: Vragen over de MB 609.
Hallo mensen, ik volg dit topic met belangstelling.
Ook wij willen (in de toekomst) een 609 kopen. De Duitse weg zoals hier beschreven (dank Gerard ea) klinkt goed en ik denk dat die handelaren in bv Rohrbach genoeg ervaring hebben met Nederlandse klanten (die eigenlijk allemaal ongeveer hetzelfde willen ) om goed geholpen te worden.
Nu hebben wij ook geen C rijbewijs. Onze gedachte is om zo'n 609 te kopen die tot 3,5 ton is teruggekeurd en daar maar eerst eens een tijd mee te gaan rijden en er een simpel camperinterieur in te maken. We hebben dan de tijd om eventuele dingen aan de bus te verhelpen / te verbeteren en komen er tijdens het kamperen waarschijnlijk wel achter wat de meest geschikste indeling voor ons zou zijn.
Ondertussen kunnen we dan alletwee (mijn vrouw rijdt ook graag in een bus :mrgreen: ) ons C rijbewijs gaan halen. Nu de vraag:
Kun je dan de bus weer terug laten keuren naar zijn "oude" gewicht (bv 4800kg) ?
Dat zou voor ons een aantrekkelijke manier zijn om geleidelijk een "echte" (want zwaarder te beladen) camper te krijgen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden, alvast bedankt voor het nadenken
Groet, René. (die nog maar pas hier op dit forum aktief is, maar al wel een schat aan informatie heeft opgedaan. Het klinkt in ieder geval als een leuk forum met vriendelijke mensen. ook al hebben we nog geen Mercedes, ik denk dat we toch alvast eens komen kijken bij een meeting om ervaringen te horen en ideëen op te doen. )
Ook wij willen (in de toekomst) een 609 kopen. De Duitse weg zoals hier beschreven (dank Gerard ea) klinkt goed en ik denk dat die handelaren in bv Rohrbach genoeg ervaring hebben met Nederlandse klanten (die eigenlijk allemaal ongeveer hetzelfde willen ) om goed geholpen te worden.
Nu hebben wij ook geen C rijbewijs. Onze gedachte is om zo'n 609 te kopen die tot 3,5 ton is teruggekeurd en daar maar eerst eens een tijd mee te gaan rijden en er een simpel camperinterieur in te maken. We hebben dan de tijd om eventuele dingen aan de bus te verhelpen / te verbeteren en komen er tijdens het kamperen waarschijnlijk wel achter wat de meest geschikste indeling voor ons zou zijn.
Ondertussen kunnen we dan alletwee (mijn vrouw rijdt ook graag in een bus :mrgreen: ) ons C rijbewijs gaan halen. Nu de vraag:
Kun je dan de bus weer terug laten keuren naar zijn "oude" gewicht (bv 4800kg) ?
Dat zou voor ons een aantrekkelijke manier zijn om geleidelijk een "echte" (want zwaarder te beladen) camper te krijgen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden, alvast bedankt voor het nadenken
Groet, René. (die nog maar pas hier op dit forum aktief is, maar al wel een schat aan informatie heeft opgedaan. Het klinkt in ieder geval als een leuk forum met vriendelijke mensen. ook al hebben we nog geen Mercedes, ik denk dat we toch alvast eens komen kijken bij een meeting om ervaringen te horen en ideëen op te doen. )
- Gerard Exis
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35
Re: Vragen over de MB 609.
Hallo Rene, ik heb de volgende ervaring:
ik heb een handelaar gevonden net over de grens, is een klein bedrijfje die er nog voor knok om z'n klanten tevreden te houden. Deze man heeft al zijn beloften nagekomen, incl een volle tank diesel. Ik had de 609 gekocht op de volgende voorwaarden: afleveren met nieuwe trekhaak, bij TUV terug laten keuren tot 3,5 tonen export/verzekering voor 30 dagen.
Ik heb een aanbetaling gedaan zodat deze man het allemaal in orde kon maken, zodra die klaar was zou ik hem ophalen. Intussen ik met het document (leger kenteken heet dat gellof ik, in ieder geval een vervanging voor een normale duitse kenteken) naar de RDW om te vragen of dit goed ging, nee dus !!! Zonder orgineel "normaal" kenteken moet je een homologatieverklaring halen in Nijkerk. Deze heb ik gebeld en deelde mij mede dat de terug keuring betreffende het gewicht geen waarde had, ik moest minimaal bladveren veranderen. I.v.m. de kosten die dit met zich mee kan brengen begon het al te zweten, maar okay, ik had de stap gezet en zal hem dan afmaken ook. Direct daarop deze handelaar gebeld en hem vermeld dat dit "legerkenteken" voor mij het terugkeuren heel moeilijk maakte. Zijn oplossing, geen probleem, ik maak hier eerst een duits "normaal" kenteken met direct het max gewicht van 3,5 ton, zo moet RDW het 1 op 1 overnemen.
Kijk deze man verdient een pluim, ik heb niets extra's voor dit hoeven te betalen. De accu's werden er gloednieuw ingezet toen ik mijn wagen ging halen, omdat hij al 2 keer had dat de accu's leeg waren s'ochtends.
Henk die met mij mee ging om de 609 op te halen heeft er gelijk ook een gekocht.
Op je vraag hoe je later moet terug keuren naar 4800kg kan ik je geen antwoord geven, waarschijnlijk zijn er andere hier die dit wel kunnen.
Succes, met de zoektocht.
P.s ongeveer 3 jaar geleden mijn 508 ook zelf in Duitsland gevonden, kocht hem met 12.400 km en in perfecte staat, vanaf dat moment de mensen op dit forum gek gemaakt met mijn vragen en het resultaat: de BESTE en MOOISTE camperbus van europa (ja ik wil bescheiden blijven anders had ik geschreven de wereld :mrgreen: ). Vorig jaar ruim 3 maanden een super vakantie gemaakt in Tunesie en Algerije, eind volgende week ben ik weer weg naar Noord Afrika tot half maart met mijn trots
Deze vakantie en aankomende vakantie heb ik in mijn zak gehouden door de 508 en 609 zelf in Duitsland te gaan zoeken en kopen, investering totaal 4 dagen (met zoeken en ophalen)
ik heb een handelaar gevonden net over de grens, is een klein bedrijfje die er nog voor knok om z'n klanten tevreden te houden. Deze man heeft al zijn beloften nagekomen, incl een volle tank diesel. Ik had de 609 gekocht op de volgende voorwaarden: afleveren met nieuwe trekhaak, bij TUV terug laten keuren tot 3,5 tonen export/verzekering voor 30 dagen.
Ik heb een aanbetaling gedaan zodat deze man het allemaal in orde kon maken, zodra die klaar was zou ik hem ophalen. Intussen ik met het document (leger kenteken heet dat gellof ik, in ieder geval een vervanging voor een normale duitse kenteken) naar de RDW om te vragen of dit goed ging, nee dus !!! Zonder orgineel "normaal" kenteken moet je een homologatieverklaring halen in Nijkerk. Deze heb ik gebeld en deelde mij mede dat de terug keuring betreffende het gewicht geen waarde had, ik moest minimaal bladveren veranderen. I.v.m. de kosten die dit met zich mee kan brengen begon het al te zweten, maar okay, ik had de stap gezet en zal hem dan afmaken ook. Direct daarop deze handelaar gebeld en hem vermeld dat dit "legerkenteken" voor mij het terugkeuren heel moeilijk maakte. Zijn oplossing, geen probleem, ik maak hier eerst een duits "normaal" kenteken met direct het max gewicht van 3,5 ton, zo moet RDW het 1 op 1 overnemen.
Kijk deze man verdient een pluim, ik heb niets extra's voor dit hoeven te betalen. De accu's werden er gloednieuw ingezet toen ik mijn wagen ging halen, omdat hij al 2 keer had dat de accu's leeg waren s'ochtends.
Henk die met mij mee ging om de 609 op te halen heeft er gelijk ook een gekocht.
Op je vraag hoe je later moet terug keuren naar 4800kg kan ik je geen antwoord geven, waarschijnlijk zijn er andere hier die dit wel kunnen.
Succes, met de zoektocht.
P.s ongeveer 3 jaar geleden mijn 508 ook zelf in Duitsland gevonden, kocht hem met 12.400 km en in perfecte staat, vanaf dat moment de mensen op dit forum gek gemaakt met mijn vragen en het resultaat: de BESTE en MOOISTE camperbus van europa (ja ik wil bescheiden blijven anders had ik geschreven de wereld :mrgreen: ). Vorig jaar ruim 3 maanden een super vakantie gemaakt in Tunesie en Algerije, eind volgende week ben ik weer weg naar Noord Afrika tot half maart met mijn trots
Deze vakantie en aankomende vakantie heb ik in mijn zak gehouden door de 508 en 609 zelf in Duitsland te gaan zoeken en kopen, investering totaal 4 dagen (met zoeken en ophalen)
Laatst gewijzigd door Gerard Exis op 26 nov 2009, 08:19, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Vragen over de MB 609.
ik denk dat terug brengen naar 4800 kg niet zo'n probleem is als andersom, in nederland.
bij het terugkeuren naar < 3500 kg zit de hele mikmak van belasting en douane er bovenop omdat er wat te halen valt. als je omhoog keurt naar een bekend voertuiggewicht van laten we zeggen 4800 kg is er niets te halen voor vadertje staat.
dus dat zal soepel verlopen !
bij het terugkeuren naar < 3500 kg zit de hele mikmak van belasting en douane er bovenop omdat er wat te halen valt. als je omhoog keurt naar een bekend voertuiggewicht van laten we zeggen 4800 kg is er niets te halen voor vadertje staat.
dus dat zal soepel verlopen !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Vragen over de MB 609.
Zorg in elk geval dat je van alle oorspronkelijke documenten fotokopieën achterhoudt. De originele Fahrzeugbrief en Fahrzeugschein (is in de plaats gekomen van de Abmeldebescheinigung) moet je inleveren bij de RDW.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Gerard Exis
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35
Re: Vragen over de MB 609.
Goeie tip, bedankt zal er zeker fotokopieen van maken.
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 30 aug 2009, 14:36
Re: Vragen over de MB 609.
Is die handelaar toevallig woonachtig in Witten?
En die prijzen zijn netto en brutto. Welk bedrag betaal je als je hem exporteerd naar Nederland?
En die prijzen zijn netto en brutto. Welk bedrag betaal je als je hem exporteerd naar Nederland?
- Goldwingh
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58
Re: Vragen over de MB 609.
Hallo Frank. De Handelaar zit in Wesseling. 50389 Industriestrasse 91
Groet Henk
Groet Henk
Groet Henk MB609
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 30 aug 2005, 20:52
Re: Vragen over de MB 609.
Je ziet ze niet veel, maar is een 512 Vario soms een alternatief?????
Peter
Peter
Laatst gewijzigd door beatrix18 op 28 nov 2009, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Vragen over de MB 609.
Zowww, het zooitje ff opgezuiverd.
Ik hoop dat het nog een beetje leesbaar gebleven is.
Mvg, Leo.
mod.
Ik hoop dat het nog een beetje leesbaar gebleven is.
Mvg, Leo.
mod.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 sep 2009, 16:51
Re: Vragen over de MB 609.
Gerard, je hebt een trekhaak onder de 609 laten monteren. Kun je ook schrijven welk merk en liefst ook typenummer. En kan het reservewiel en de opstap blijven zitten? In nederland kan ik geen trekhaak meer vinden, het voertuig is kennelijk te oud. In duitsland is nog wel een bedrijf dat een westfalia-trekhaak voor de 609 in zijn programma heeft (www.aukup.de), maar die verstuurt alleen binnen duitsland.
Verder schrijf je dat je een aantal boekjes bij de auto heb gekregen. Was daar misschien ook een werkplaatshandboek bij?
Groeten, Bob.
Verder schrijf je dat je een aantal boekjes bij de auto heb gekregen. Was daar misschien ook een werkplaatshandboek bij?
Groeten, Bob.
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
Re: Vragen over de MB 609.
Onze bus kwam uit duitsland met een teurggekeurd duits kenteken van 6t naar 4400kg. Op de fahrzeugbrief stond ergens bij: zonder technische veranderingen.Gerard Exis schreef:Op je vraag hoe je later moet terug keuren naar 4800kg kan ik je geen antwoord geven, waarschijnlijk zijn er andere hier die dit wel kunnen.
RDW heeft toen we voor de invoerkeuring kwamen meteen zonder vragen de bus voor 6t op kenteken gezet.
Dat exportkenteken is wel een mooi iets. Dat krijg je enkel met een TUV gekeurde wagen. Geen probleem om daar zoi de grens mee over te komen en naar de keuring te rijden. ideaal.
Onze UPS is met een Kurzzeitketeken de grens over gereden omdat we een sloper op de kop hadden getikt die enkel voor export bestemd was.
Frank: ondertussen al iets gekocht?
Grt dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 24 nov 2009, 05:37
Re: Vragen over de MB 609.
Hallo,
@ Leo, dit topic is nu weer veel beter leesbaar :mrgreen:
We zijn gisteren in Schaik (noord-Brabant) bij een handelaar in (oud) leger spul geweest om te kijken naar een 609. Ik zag op het web volgende advertentie: http://www.mascus.at/Transport/Krankenw ... 77056.html
Ik woon er vlakbij (nou ja, in Schijndel, zo'n 25 km) en was er vroeger al eens wezen kijken (altijd leuk om dat oude en hele oude groene spul in het echt te zien....)
Van de 609 hij heeft er nu nog zo'n 25 staan, allemaal uit Duitsland, van 1987 en jonger. Stickers overgeverfd en weg geverfd met ook een groene verf Bussen zien er verder goed uit, en hij vraagt er € 6000 tot € 8000 voor, natuurlijk EX btw.
Ze staan op Duits leger kenteken en zijn dus ook op 4800 kilo gezet, maar hij heeft er al verschillende verkocht en een van zijn klanten heeft er een simpel camper interieur ingezet nadat hij de zware ambulance uitrusting eruit had gesloopt. In Breda zonder problemen omgekeurd naar 3500 kilo en camper. Foto's van dat simpele interieur heeft de handelaar beschikbaar en gegevens van de eigenaar uit Breda ook (kentekennummer) zodat het ook geen probleem zou moeten zijn om er een elders bij het RDW omgekeurd te krijgen.
Wel mooi zo'n bus, je moet er echt in omhoog klimmen, met handgreep 8)
Ik kan me wel voorstellen dat je snel aan de grens qua gewicht komt als je er een minder basic camper interieur in wilt gaan bouwen met watertanks en niet lichtgewicht meubelwerk, fietsdrager erop, zonnepaneel etc.
Mijn vrouw vond hem ook helemaal gaaf dus wij gaan serieus hier eens over nadenken........
Groet, René.
@ Leo, dit topic is nu weer veel beter leesbaar :mrgreen:
We zijn gisteren in Schaik (noord-Brabant) bij een handelaar in (oud) leger spul geweest om te kijken naar een 609. Ik zag op het web volgende advertentie: http://www.mascus.at/Transport/Krankenw ... 77056.html
Ik woon er vlakbij (nou ja, in Schijndel, zo'n 25 km) en was er vroeger al eens wezen kijken (altijd leuk om dat oude en hele oude groene spul in het echt te zien....)
Van de 609 hij heeft er nu nog zo'n 25 staan, allemaal uit Duitsland, van 1987 en jonger. Stickers overgeverfd en weg geverfd met ook een groene verf Bussen zien er verder goed uit, en hij vraagt er € 6000 tot € 8000 voor, natuurlijk EX btw.
Ze staan op Duits leger kenteken en zijn dus ook op 4800 kilo gezet, maar hij heeft er al verschillende verkocht en een van zijn klanten heeft er een simpel camper interieur ingezet nadat hij de zware ambulance uitrusting eruit had gesloopt. In Breda zonder problemen omgekeurd naar 3500 kilo en camper. Foto's van dat simpele interieur heeft de handelaar beschikbaar en gegevens van de eigenaar uit Breda ook (kentekennummer) zodat het ook geen probleem zou moeten zijn om er een elders bij het RDW omgekeurd te krijgen.
Wel mooi zo'n bus, je moet er echt in omhoog klimmen, met handgreep 8)
Ik kan me wel voorstellen dat je snel aan de grens qua gewicht komt als je er een minder basic camper interieur in wilt gaan bouwen met watertanks en niet lichtgewicht meubelwerk, fietsdrager erop, zonnepaneel etc.
Mijn vrouw vond hem ook helemaal gaaf dus wij gaan serieus hier eens over nadenken........
Groet, René.
- Goldwingh
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58
Re: Vragen over de MB 609.
Omdat ik nog zoveel onbeantwoorde vragen over de 609 lees, wil ik mijn ervaring bijdrage met het kopen van een 609 in Duitsland. In het kort. Eerst in Nederland wezen kijken naar een 609 op Nederlands kenteken onder de 3,5T. Vraagprijs € 8995,00 incl. Heb samen met Gerard Exis in Duitsland toen twee 609 gekocht bij een Handelaar onder Keulen. Wagens stonden met Militair Kenteken. De Handelaar heeft alles geregeld, Burger kenteken en TUV keuring enz. zodat wij daar weg konden rijden inclusief een 5 dagen verzekering, Gerard had een 30 dagen verzekering omdat hij er mee naar Roemenie ging. Dat was voormij op donderdag 10 December en de volgende dag er mee naar de RDW gegaan. Laten invoeren en APK keuring. Alles probleem loos. Volgende week ontvang ik het Nederlandse Kenteken. Mijn Kosten in Duitsland was € 5450,00 en bij de RDW € 125,50. Dus ik ga nu beginnen om mijn 609 om tebouwen tot Camper onder de 3,5T. Tot nu toe kost deze wagen mij op Nederlands kenteken €5575,50. Vernam van de Keurmeester in Veldhoven, dat ook met een Militair nummer nu bij elk RDW station het geregeld kan worden, maar waarom als de Handelaar dit voor je doet in de prijs?
Groet Henk en Adrie Regio Eindhoven
PS, In de prijs zit ook nog de montage van een trekhaak a € 500,00. Op de bijgevoegde papieren staat: GDW nv-Hoogmolenwegel 23 - B-8790 Waregem. Zie Website: http://www.gdwtowbars.com
Groet Henk en Adrie Regio Eindhoven
PS, In de prijs zit ook nog de montage van een trekhaak a € 500,00. Op de bijgevoegde papieren staat: GDW nv-Hoogmolenwegel 23 - B-8790 Waregem. Zie Website: http://www.gdwtowbars.com
Laatst gewijzigd door Goldwingh op 13 dec 2009, 09:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet Henk MB609
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Vragen over de MB 609.
ik zou het risico van afkeur door deze aardige nederlandse keurmeester niet durven lopen. straks heb je een 609 gekocht en draait vadertje staat de duimschroeven aan . dit niet goed dat niet goed effe wat onderdelen kopen die echt nergens goed voor zijn die te vervangen etc etc .
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Vragen over de MB 609.
GDW trekhaken zijn in het algemeen voorzien van een EC94/20 keur, dus daar zou de RDW niet omheen kunnen.
Maar veel minder bekend is dat je op een bedrijfswagen met trekhaak in het kenteken houderschapsbelasting betaalt voor een aanhanger, ook als je helemaal geen aanhanger hebt En niet eens weinig: je gaat van € 111 naar € 432 per kwartaal (tarief vrachtwagen < 15 t; ondernemer)!
Als je trouwens onder de 3.5 t blijft en als particulier aangeeft, betaal je geen meerprijs voor de trekhaak, maar betaal je wel € 720 per kwartaal. Een inschrijving bij de KvK loont soms nog
Maar veel minder bekend is dat je op een bedrijfswagen met trekhaak in het kenteken houderschapsbelasting betaalt voor een aanhanger, ook als je helemaal geen aanhanger hebt En niet eens weinig: je gaat van € 111 naar € 432 per kwartaal (tarief vrachtwagen < 15 t; ondernemer)!
Als je trouwens onder de 3.5 t blijft en als particulier aangeeft, betaal je geen meerprijs voor de trekhaak, maar betaal je wel € 720 per kwartaal. Een inschrijving bij de KvK loont soms nog
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Goldwingh
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58
Re: Vragen over de MB 609.
Halo Ernst, ik houd het in de gaten en ga na of dit ook zo is als het een Kampeerwagen wordt. Ik houd het forum op de hoogte . Op dit moment rijd ik nog met een Hyundai H200 zelfbouw Camper waar van het begin af aan een trekhaak onder zit. Nooit exstra bijtelling gehad.
Groet Henk en Adrie
Groet Henk en Adrie
Groet Henk MB609
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 sep 2009, 16:51
Re: Vragen over de MB 609.
Ernst, de houderschapsbelasting zou voor een voertuig met koppelinrichting van € 111-. naar € 432-. gaan? Dat kan wel kloppen, maar de € 111-. is dan voor 3 maanden en de € 432-. voor een jaar.
Op de site van de belastingdienst staan iets andere getallen: voor een euroklasse 0 voertuig is de houderschapsbelasting € 134-. per kwartaal en € 524-. per jaar. Met koppelinrichting wordt de maximale massa van de aanhangwagen bij het GVW van de auto opgeteld, maar zolang je maar onder de 15 ton totaalgewicht blijft maakt het niet uit of er nu wel of geen trekhaak is gemonteerd.
Groeten, Bob.
Op de site van de belastingdienst staan iets andere getallen: voor een euroklasse 0 voertuig is de houderschapsbelasting € 134-. per kwartaal en € 524-. per jaar. Met koppelinrichting wordt de maximale massa van de aanhangwagen bij het GVW van de auto opgeteld, maar zolang je maar onder de 15 ton totaalgewicht blijft maakt het niet uit of er nu wel of geen trekhaak is gemonteerd.
Groeten, Bob.
- Goldwingh
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58
Re: Vragen over de MB 609.
Informatie zoals beloofd, ik betaal nu voor een 609 bestelwagen onder 3,5 ton, € 213,00 belasting per maand. Inclusief een trekhaak. Denk hem over drie weken als Kampeerwagen te laten keuren.
Groet Henk en Adrie
Groet Henk en Adrie
Groet Henk MB609
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 20:13
Re: Vragen over de MB 609.
hiebij mijn links naar handelaren met MB bussen en dergelijken
http://www.feuerwehr.de/markt/
http://www.socostra.com/resultat.php?lang=de
http://www.padh.de/html/fahrzeuge_neu.html
http://www.bundeswehr.de/portal/a/bwde
http://www.inter-commerz.com/index.php?id=10
http://www.padh.de
http://www.vebeg.de/web/de/faq/index.htm
http://www.armyliqshop.ch/index.php?opt ... &Itemid=16
http://www.swissalouette.ch/D_WEB/D_Ver ... ouette.htm
Meschien heb je er wat aan :mrgreen:
http://www.feuerwehr.de/markt/
http://www.socostra.com/resultat.php?lang=de
http://www.padh.de/html/fahrzeuge_neu.html
http://www.bundeswehr.de/portal/a/bwde
http://www.inter-commerz.com/index.php?id=10
http://www.padh.de
http://www.vebeg.de/web/de/faq/index.htm
http://www.armyliqshop.ch/index.php?opt ... &Itemid=16
http://www.swissalouette.ch/D_WEB/D_Ver ... ouette.htm
Meschien heb je er wat aan :mrgreen:
- Goldwingh
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58
Re: Vragen over de MB 609.
Mijn 609 is op 18-02 goed gekeurd als Camper. Kosten RDW E 53,00. Geen BPM. Nul tarief. Ben niet speciaal aan het strippen geweest. Dus compleet uitgerust met trekhaak enz. Moet nog wel een hoop afwerken op detail. De keuken had ik geleend van mijn Hyundai H200. Dus daar komt nog een ander voor. Voor foto`s zie: http://picasaweb.google.nl/goldwingh/Camper60902#
Groetjes Henk en Adrie.
Groetjes Henk en Adrie.
Groet Henk MB609
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten