Voorstellende
Voorstellende
Hoi ,
Ik heb sinds kort een Mercedes 508DG Ex Duitse Legerambulance uit 1985 met 94000 km op de teller aangeschaft, en aangezien ik o.a. nog een beetje thuis wil raken in het technische wereldje ben ik lid geworden van dubbellucht. Mede door de grote verhalen dat de OM314 niet kapot is te krijgen, en ik volgend jaar een trip naar Griekenland wil gaan maken heb ik gekozen voor deze bus. Momenteel start ie echter niet... :( Merkte na de aankoop dat de startmotor al niet goed ronddraaide, met een beetje gas wilde ie nog wel starten maar nu dus helemaal niet meer. Ondertussen wel netjes de aardlek eraf gehad en met een langere rit vorig weekend zou de accu weer goed opgeladen moeten zijn maar helaas. Hoop zelf dat het de accu is maar ik vrees de dynamo.
Maargoed .. Hallo allemaal :)
Ik heb sinds kort een Mercedes 508DG Ex Duitse Legerambulance uit 1985 met 94000 km op de teller aangeschaft, en aangezien ik o.a. nog een beetje thuis wil raken in het technische wereldje ben ik lid geworden van dubbellucht. Mede door de grote verhalen dat de OM314 niet kapot is te krijgen, en ik volgend jaar een trip naar Griekenland wil gaan maken heb ik gekozen voor deze bus. Momenteel start ie echter niet... :( Merkte na de aankoop dat de startmotor al niet goed ronddraaide, met een beetje gas wilde ie nog wel starten maar nu dus helemaal niet meer. Ondertussen wel netjes de aardlek eraf gehad en met een langere rit vorig weekend zou de accu weer goed opgeladen moeten zijn maar helaas. Hoop zelf dat het de accu is maar ik vrees de dynamo.
Maargoed .. Hallo allemaal :)
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 20:51
- Locatie: Drunen
- Contacteer:
Bedankt :)
Het vervolg daarvan:
De ANWB meette gewoon 28 v op de dynamo, dus die is orde. De accus waren gewoon te leeg. Toen gezocht naar een verbruiker, er was wel wat, maar dat was gewoon te weinig om echt voor probleem te kunnen zorgen. De ANWB kwam tot de conclusie dat mijn accu's brak zijn, dus ik ben naar de accuboer gereden. Die meette op 1 van de 2 accu's te weinig ampere, het metertje gaf door dat ie bijgeladen moest worden. Vervanging was niet nodig. Heb nu 2 verbuikers die buiten de aardlek om gewoon aanstaan, uitgezet. Dit betrof een omvormertje die ongemerkt aanstond (brandde een ledje op, niet echt spannend) en een dieselkacheltje. Wat wel opviel is dat toen de accuboer de min accupool van de 2e accu (met een lagere ampere) terugdeed deze vonkte (en dit terwijl de aardlek uitstond). Dit was overigens voordat ik alles los heb gegooid.
Nou maar hopen dat ie wil starten morgen als ik ermee op stap wil :)
Het vervolg daarvan:
De ANWB meette gewoon 28 v op de dynamo, dus die is orde. De accus waren gewoon te leeg. Toen gezocht naar een verbruiker, er was wel wat, maar dat was gewoon te weinig om echt voor probleem te kunnen zorgen. De ANWB kwam tot de conclusie dat mijn accu's brak zijn, dus ik ben naar de accuboer gereden. Die meette op 1 van de 2 accu's te weinig ampere, het metertje gaf door dat ie bijgeladen moest worden. Vervanging was niet nodig. Heb nu 2 verbuikers die buiten de aardlek om gewoon aanstaan, uitgezet. Dit betrof een omvormertje die ongemerkt aanstond (brandde een ledje op, niet echt spannend) en een dieselkacheltje. Wat wel opviel is dat toen de accuboer de min accupool van de 2e accu (met een lagere ampere) terugdeed deze vonkte (en dit terwijl de aardlek uitstond). Dit was overigens voordat ik alles los heb gegooid.
Nou maar hopen dat ie wil starten morgen als ik ermee op stap wil :)
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 20:51
- Locatie: Drunen
- Contacteer:
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 20:51
- Locatie: Drunen
- Contacteer:
- berriaaf
- Berichten: 1331
- Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26
Henry(b)
Welkom bij de Dubbellucht club ennatuurlijk op het forum ook welkom
Moet je de bus nog helemaal inbouwen of zit er al een gedeelte van een Camper inbouw in
En hoe lang is de bus en is het een brede of een smalle uitvoering
Vell schrijf en lees plezier op het Dubbellucht forum
Bertus
Welkom bij de Dubbellucht club ennatuurlijk op het forum ook welkom
Moet je de bus nog helemaal inbouwen of zit er al een gedeelte van een Camper inbouw in
En hoe lang is de bus en is het een brede of een smalle uitvoering
Vell schrijf en lees plezier op het Dubbellucht forum
Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 20:51
- Locatie: Drunen
- Contacteer:
Hallo Ben ouwe rakker,
Dat relais is dat ding waar die knop voor zit zodat je de min van de accu aan massa hangt zodat je op je accu,s kan starten.
Als je die knop gewoon ingedrukt laat staan kan het zijn dat er ergens nog een klein gebruikertje aanstaat die langzaam je accu leegtrekt. Heb daar zelf wel eens ;last van gehad als ik het vergeten was.
Ik heb mij dus aangewend dat ik die knop altijd uitzet als ik de bus verlaat. Dan kan zelf als ik wat vergeten ben uit te zetten, mijn accu (start) niet stiekem leeggetrokken worden. comprendre
groeten ook aan het meisje.
Ron
Dat relais is dat ding waar die knop voor zit zodat je de min van de accu aan massa hangt zodat je op je accu,s kan starten.
Als je die knop gewoon ingedrukt laat staan kan het zijn dat er ergens nog een klein gebruikertje aanstaat die langzaam je accu leegtrekt. Heb daar zelf wel eens ;last van gehad als ik het vergeten was.
Ik heb mij dus aangewend dat ik die knop altijd uitzet als ik de bus verlaat. Dan kan zelf als ik wat vergeten ben uit te zetten, mijn accu (start) niet stiekem leeggetrokken worden. comprendre
groeten ook aan het meisje.
Ron
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 20:51
- Locatie: Drunen
- Contacteer:
- De Rooie Reus
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22
Colors
Mooie bus Henry, eindelijk weer eens een andere kleur groen.
En met de hulp van de vele nuttige berichten op dit forum schat ik in dat je nog veel verder komt dan Griekenland.
Veel plezier met je bus
Martin
En met de hulp van de vele nuttige berichten op dit forum schat ik in dat je nog veel verder komt dan Griekenland.
Veel plezier met je bus
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Bedankt voor alle hartverwarmende berichten. Het stroomprobleem is inmiddels opgelost. 1 accu was niet helemaal lekker meer en na het vervangen heb ik geen startproblemen meer. Nu nog mijn bus goed beveiligen tegen diefstal, ik lees hier erg verontrustende berichten. Ik ben 6 maanden op zoek geweest naar mijn busje en hij is ook alleen WA verzekerd (WA + kon niet) dus dan zou ik echt gek worden!
De bus is overigens 5.5 meter lang .. en de breedte .. 2.10 geloof ik. Een flinke bus maar hij navigeert prima hier in de stad.
De bus is overigens 5.5 meter lang .. en de breedte .. 2.10 geloof ik. Een flinke bus maar hij navigeert prima hier in de stad.
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Verzekering
Henry,
ik las dat je bus alleen WA verzekerd is. Wist je al dat je via Dubbellucht een prima verzekering, ook WA Casco kan afsluiten voor weinig ? (zoals ze in De Haach zeggen :D ?
Slaap rustig,
Gerard
ik las dat je bus alleen WA verzekerd is. Wist je al dat je via Dubbellucht een prima verzekering, ook WA Casco kan afsluiten voor weinig ? (zoals ze in De Haach zeggen :D ?
Slaap rustig,
Gerard
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 20:41
Re:
berriaaf schreef:Henry(b)
Welkom bij de Dubbellucht club ennatuurlijk op het forum ook welkom
Moet je de bus nog helemaal inbouwen of zit er al een gedeelte van een Camper inbouw in
En hoe lang is de bus en is het een brede of een smalle uitvoering
Vell schrijf en lees plezier op het Dubbellucht forum
Bertus
Zijn er verschillende leger ambulance uitvoeringen? Ik heb er ook 1 op het oog en die is geloof ik 5 meter. En de breedte kan dus ook verschillen? hmm lastig al die verschillende uitvoeringen
iemand met verheldering?
- jooph
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
- Locatie: Holwerd
Re: Voorstellende
Hallo,
Volgens mijn weten is er maar 1 type 508 legerambulance in NL en Du.
De Duitse uitvoering verschilt op een paar kleine punten in de afwerking.
Lengte iets van 5.25m. incl. treeplank (dus een korte uitvoering)
Breedte 2.12m. incl. knipperlichten.
Van de 609 zijn er ook legerambulances gemaakt maar die zie je niet zoveel.
Joop
Volgens mijn weten is er maar 1 type 508 legerambulance in NL en Du.
De Duitse uitvoering verschilt op een paar kleine punten in de afwerking.
Lengte iets van 5.25m. incl. treeplank (dus een korte uitvoering)
Breedte 2.12m. incl. knipperlichten.
Van de 609 zijn er ook legerambulances gemaakt maar die zie je niet zoveel.
Joop
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 20:41
Re: Voorstellende
Ok bedankt!
was even bang dat dit toch een smallere was en heb wel getest of ik in 1 kan liggen van een vriend maar niet in deze, ervan uitgaande dat de breedte hetzelfde zou zijn.
wie weet zijn wij woensdag as nieuwe trotse bezitters van een 508! :D :D
was even bang dat dit toch een smallere was en heb wel getest of ik in 1 kan liggen van een vriend maar niet in deze, ervan uitgaande dat de breedte hetzelfde zou zijn.
wie weet zijn wij woensdag as nieuwe trotse bezitters van een 508! :D :D
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 20:41
Re: Voorstellende
Nog een vraagje, weet er iemand hoeveel die verzekering via dubbellucht is (WA volledig casco) voor een 508 legerambulance uit 1987?
Hoe moet je dit regelen? En hoe regel je dat je iig verzekerd terug kan rijden vanaf de plek waar je hem gekocht hebt?
alvast bedankt!
(als we hem eindelijk hebben, zullen we onszelf eens even netjes voorstellen in het daarvoor bestemde onderdeel :))
Hoe moet je dit regelen? En hoe regel je dat je iig verzekerd terug kan rijden vanaf de plek waar je hem gekocht hebt?
alvast bedankt!
(als we hem eindelijk hebben, zullen we onszelf eens even netjes voorstellen in het daarvoor bestemde onderdeel :))
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Re: Voorstellende
Hoi,
Ik ben zelf verzekerd bij Unive, die heeft een telefoonnummer wat je ook s'avonds kunt inspreken je bent dan gedekt.
De dag er na word je terug gebeld voor de verdere afhandeling.
Ook kun je info winnen bij je eigen verzekering, maar ga niet zonder dekking rijden!!!
Ook is het verstandig dat je meerdere aanbieders vergelijkt dus ook de aan bieding van dubbellucht.
Je bent verplicht om wa verzekerd te zijn dus de goedkoopste is al goed.
Succes!
Groet Anton
Ik ben zelf verzekerd bij Unive, die heeft een telefoonnummer wat je ook s'avonds kunt inspreken je bent dan gedekt.
De dag er na word je terug gebeld voor de verdere afhandeling.
Ook kun je info winnen bij je eigen verzekering, maar ga niet zonder dekking rijden!!!
Ook is het verstandig dat je meerdere aanbieders vergelijkt dus ook de aan bieding van dubbellucht.
Je bent verplicht om wa verzekerd te zijn dus de goedkoopste is al goed.
Succes!
Groet Anton
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 20:41
Re: Voorstellende
bedankt!
alleen als ik dan morgen middag even een "tijdelijke" afsluit bij bijvoorbeeld unive, zit daar dan niet aan vast? Ik wil het nl idd wel even uitzoeken waar ik mij het beste kan verzekeren...
alleen als ik dan morgen middag even een "tijdelijke" afsluit bij bijvoorbeeld unive, zit daar dan niet aan vast? Ik wil het nl idd wel even uitzoeken waar ik mij het beste kan verzekeren...
- Detlev
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
- Locatie: De Bilt
Re: Voorstellende
Bij DOA kun je online kijken wat het gaat kosten, zit een calculator op de site, krijg je in ieder geval een indruk, verder, als je de bus koopt, bel je je verzekering en verzekerd per telefoon, dat werkt direct.
Mercedes 406 uit 1969
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast