Beste sleutelaars,
Ik heb zowel een 508 uit '82 als een 508 uit '75, maar van die uit '82 zoek ik een electrisch schema. Het schema op deze site komt wel overeen met dat van de bus uit '75, maar niet met die uit '82.
Zo heb ik op de startmotor 4 rode draden ipv 1 rode draad van 6 qmm.
Nu ben ik een motor (om314) aan het inbouwen en zou hier graag een electrisch schema bij willen hebben.
Als iemand me zo kan vertellen welke draden op de startmotor en welke op dynamo moeten/horen, ben ik ook al blij!
Ter info: het is een 12V systeem en ik heb zo'n hoofdschakelaar onder de bestuurdersstoel.
Alvast bedankt!
Gr,
Aart
Electrisch schema Mercedes 508
- Anton
-
Re: Electrisch schema Mercedes 508
ben bang dat je niet niet helemaal uit gaat komen met alleen een schema en 12 volt. 508 OM314 blokken starten op 24V.
die dikke draad van de 75'er is simpelweg vervangen door vier dunne draden die hetzelfde moeten doen van en naar de zelfde punten!
die dikke draad van de 75'er is simpelweg vervangen door vier dunne draden die hetzelfde moeten doen van en naar de zelfde punten!
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
Bij mijn 314, 24 V !!!!!!!!, zijn ook de verbindingskabels als meerdere kabels parrallel uitgevoerd.
De kabelloop is als volgt:
50 mm2 van accu naar startmotor, dan 10 mm2 van de startmotor naar de dynamo, en vervolgens vanaf de dynamo de voeding naar het dashbord. En dan nog de D+ (61) draad van dynamo naar laadcontr.lampje.
Frank
De kabelloop is als volgt:
50 mm2 van accu naar startmotor, dan 10 mm2 van de startmotor naar de dynamo, en vervolgens vanaf de dynamo de voeding naar het dashbord. En dan nog de D+ (61) draad van dynamo naar laadcontr.lampje.
Frank
-
Ik heb de boel al uitgevogeld en er is inderdaad niet veel anders aan beide bussen.
Groet,
Aart
Groet,
Aart