Beste mensen. Ik ben nieuw hier en sinds enige maanden de trotse bezitter van een mercedes 508 uit 1972. Ik zie mij gesteld voor het volgende probleem:
Onder mijn 508 komt een slepend geluid vandaan dat het meest doet denken aan een fietsband die tegen een spatbord schuurt en waarvan de schroefjes meerammelen, maar dan flink wat harder. Soms is dat geluid er niet en soms wel. Soms hoor je het als het ware 'op toeren komen' wanneer je wegrijdt, vaak is het geluid ook weg om dan op snelheid plotseling weer te beginnen. (ont)koppelen, remmen, gasgeven en schakelen is hier niet wan invloed op. Ook niet bij het bochtenwerk. Ik vermoed dat het iets met een der remtrommels te maken heeft maar veel kan ik daar niet van zeggen. Ook kan ik de exacte locatie niet horen. Door gaten in de bodem leek het van linksachter te komen maar toen ik vanmiddag mijn raampje opende kwam het in algemeenheid van onder de bus vandaan. Er is niets aan de onderkant veranderd sinds ik hem drie maanden geleden inspecteerde i.v.m. aankoop. Het geluid dateert van een maand geleden. Het geluid is van dien aard dat het meer blikkerig klinkt dan dat het ergens van binnenuit komt.
Binnen dit forum heb ik ook een ander bericht gezien van iemand die een vergelijkbaar probleem heeft met zijn Ford Transit. Nu hoop ik van harte dat dit niet dat probleem is want ik heb nog niet eerder aan auto's gesleuteld. Olie verversen in differentieels en dergelijke. Wel gaat mijn interesse naar die richting dus dat moet dan maar de eerste keer zijn.
Morgen moet de eigenaar van de Turkse garage ook maar een rondje meerijden. Wellicht gaat er bij hem een lampje branden.
herrie van onder de wagen
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Re: herrie van onder de wagen
Het is alweer opgelost. Na de wagen op de krik te hebben gezet en aan de wielen te draaien bleek het een meejutterend afdekkapje te zijn van het middenlager van de cardanas, daar waar die knikt onder de wagen. Dat zo een lullig kapje zo een herrie kan maken zeg, dat had ik niet verwacht!
Groeten, Harm
Groeten, Harm
-
Re: herrie van onder de wagen
mooi hebben we je toch snel geholpen ! 

Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !