Weet iemand hoe je de kleppen van een OM 364 moet stellen en heb je hier speciaal gereedschap voor nodig?
Groet Marcel.
Kleppen stellen OM 364
-
- Contacteer:
- Goldwingh
Re: Kleppen stellen OM 364
Hoi Marcel, ben benieuwt waarom , want die van jouw heeft toch ook maar weinig gelopen, of ben ik te optimistisch over onze 609 ?
Groet Henk MB609
-
- Contacteer:
Ik wil de kleppen stellen omdat de auto toch 22 jaar oud is. De km-stand is slechts 13000 km maar hij zal toch de nodige draaiuren hebben. In de gebruiksaanwijzing staat dat ze de auto's minimaal een uur per maand met verhoogt stationair toerental moesten laten draaien. Tel je deze draaiuren erbij op kom je in totaal op zo'n 30000 km en dan mag je toch wel eens de kleppen stellen.
Een andere reden is dat hij bij het starten kortstondig behoorlijk rookt, vooral in dit jaargetijde. Dit roken is vrij normaal maar door kleppen te stellen kan het een stuk minder worden. Ik wil gewoon zeker weten dat ze goed staan!
Groet Marcel.
Een andere reden is dat hij bij het starten kortstondig behoorlijk rookt, vooral in dit jaargetijde. Dit roken is vrij normaal maar door kleppen te stellen kan het een stuk minder worden. Ik wil gewoon zeker weten dat ze goed staan!
Groet Marcel.
Sommige fouten zijn zo leuk dat het zonde is om ze slechts eenmaal te maken.
-
Als iedereen zou doen wat de fabrikant voorschrijft of wenselijk vind ..... Reed je niet in een oud ding van 22 jaar ! . dus die instructie wordt zelden 22 jaar volgehouden !
het roken is eerder een gevolg van TE WEINIG rijden . ga maar na 590 km per jaar , dat haalt een oud vrouwtje die hem altijd binnen zet niet eens.
het is natuurlijk nooit verkeerd de kleppen te controleren, een set voelermaten 15/100 en 20/100 een sleutel 17 en een dikke schroevendraaier en je bent koopman ! ( ach en een sleutel 13 voor de deksel )
het roken is eerder een gevolg van TE WEINIG rijden . ga maar na 590 km per jaar , dat haalt een oud vrouwtje die hem altijd binnen zet niet eens.
het is natuurlijk nooit verkeerd de kleppen te controleren, een set voelermaten 15/100 en 20/100 een sleutel 17 en een dikke schroevendraaier en je bent koopman ! ( ach en een sleutel 13 voor de deksel )
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
- Contacteer:
Ok, geen speciaal gereedschap dus! Graag zou ik willen weten tot op welk merkteken ik de krukas moet draaien om de kleppen te stellen. Heeft er iemand een werkplaatshandboek waarin dit beschreven staat?
Gr. Marcel.
Gr. Marcel.
Sommige fouten zijn zo leuk dat het zonde is om ze slechts eenmaal te maken.
- Leo
- Site Admin
Ontstekingsvolgorde: 1 - 3 - 4 - 2
Vliegwiel op FB zetten.
Dan heb je 1 of 4 te pakken: Gewoon ff kijken welke op tuimelen staat.
Halve omwenteling verder heb je dan 3 of 2 enz.
Als je je mailadres ff in mijn PB zet, dan heb ik wel een OM314 handboek PDF voor je (4,2mb).
Vliegwiel op FB zetten.
Dan heb je 1 of 4 te pakken: Gewoon ff kijken welke op tuimelen staat.
Halve omwenteling verder heb je dan 3 of 2 enz.
Als je je mailadres ff in mijn PB zet, dan heb ik wel een OM314 handboek PDF voor je (4,2mb).
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.