motor uitzetten

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Unknown User

motor uitzetten

Bericht door Unknown User »

Hallo forummers,

Ik heb een 508 met 314 motor. Ik ben net terug van een lange reis en sta op het punt om weer te vertrekken voor een nog langere :D

Nu kan ik alleen mijn motor niet uitkrijgen met de drukknop op het dashboard. Dus natuurlijk onder de motorkap gedoken, maar daar zie ik ook niets vreemd. Nu moet ik elke keer de versnelling gebruiken. Niet erg, maar vervelend.

Het begon dat de motor niet helemaal uit wilde, maar heel laag in de toeren bleef rommelen na het indrukken van de knop. Nu kan de knop helemaal ingedrukt worden, zonder dat de toeren zakken. De knop geeft extra weerstand, komt direct weer omhoog, blijft dus ook niet onderin hangen zoals normaal. De toeren worden dus ook niet minder. Onder de motorkap beweegt de draad wel naar beneden, maar de gashendel blijft er niet aan zitten. Dus de draad beweegt door de opening in de gashendel. Eronder zit nog wel het klemmetje waarmee het toerental geregeld kan worden.

Wie kan mij hier iets zinnigs over zeggen?

Alvast bedankt,

Groeten Jeroen
Lambert
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 nov 2004, 19:22
Locatie: Geffen
Contacteer:

Bericht door Lambert »

hallo jeroen
je kan eens proberen als je het gaspedaal omhoog trekt
mischien stopt hij dan met lopen
m.v.g. lambert
http://www.geitenstal-den-bergh.nl
Afbeelding
Als je geen probleem heb dan maak je er toch een
Unknown User

motor uitzetten

Bericht door Unknown User »

Dat is een goede noodoplossing, dat doet 'ie wel, maar dat is niet de bedoeling. Ik wil dat alles fatsoenlijk functioneert. Na een beetje oliën vanmiddag, werkte het al weer wat beter. De motor begint weer onderin de toeren te rammelen. Maar hij gaat nog niet helemaal uit...

Ik wil graag weten wat kapot kan zijn, ik kan er helemaal niets over vinden op allebei de fora (forums?).

Groeten Jeroen
Gebruikersavatar
Bert Steenhuis
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 dec 2004, 19:25
Locatie: Assen
Contacteer:

Re : motor stop niet.

Bericht door Bert Steenhuis »

Hallo Jeroen,

Als je de stopknop indrukt gebeurt er precies het zelfde als wanneer je het gaspedaal naar je toe trekt, al is dat laaste inderdaat een mooie noodoplossinng.

Als je nu de motorkap binnen wegneent dan zie je rechts van de motor
(van binnenuit gezien), de brandstofpomp met de bedienings hefboompjes enz.
Als je nu het gaspedaal indrukt zie je welke kant ze op gaan, als je het gaspedaal nu optilt gaan ze de andere kant op, in de uiterste tand sluit de brandstoftoevoer af en stopt de motor.

Nu weet je dus hoe de motor BEHHOORT TE STOPPEN.
Als je nu van buiten in de motorkap kijkt zie je rechts in de buurt bij de hoofdrencilinder en rembekrachtiger, een buitenkabel met een stukje binnenkabel van masief staaldraad met als het goed is aan de onderkant een palletje waarop een hendeltje van de gas bediening rust, hiermee regel je door het draaien van de stopkop het stationairtoerental,
Hier moet dus ook de fout zitten, je moet dus nu nog even uitzoeken waarom er door het indrukken van de knop niet het zelfde gebeurt als bij het opterkken van het gaspedaal.
Succes er mee. Groeten Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.

Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast