lawaai tijdens het rijden

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Peter

Nieuwsgierig

Bericht door Peter »

Beste Jeroen.

Even uit pure nieuwsgierigheid.
Heb je (Diana) Woeiwoeiwoei al uit je wagen kunnen verbannen?
En zo ja, wat was de oorzaak?

Peter.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Unknown User

diana woei woei

Bericht door Unknown User »

Helaas ben ik er niet aan toegekomen, dankzij een lekke remcilinder linksachter en een lekke hulpkoppelingscilinder. Aangezien ik nog steeds geen monteur ben (en slecht gereedschap heb...) heb ik daar weer drie dagen aan moeten besteden. En laat ik de remleiding niet vergeten!

Ik denk dat ik het woei woei even laat voor wat het is, heb nu andere zorgen. Eerst moet de inbouw klaar zijn, voor 1 augustus... En het gasfornuis werkt nog niet mee. Misschien kom ik hier nog op terug, maar dan vanuit het buitenland...

Groeten en een prettige vakantie

Jeroen
Unknown User

woeiwoei

Hmmmm... misschien wordt ik paranoia van dit forum, maar ik dacht net ook een licht woeiwoeiwoei te horen...
Vooral in z'n vijf geloof ik.

Morgen ga ik van Groningen naar Eindhoven, genoeg kilometers om goed te luisteren....
En maar hopen dat het niks is.
Vast niet, toch?
dester508

lawaai tijdens rijden

Bericht door dester508 »

Heb het zelfde gehad, heb toen de V-riem vern. en het geluid was weg.
Roelof
Unknown User

Re: woeiwoei

zeerover schreef:Hmmmm... misschien wordt ik paranoia van dit forum, maar ik dacht net ook een licht woeiwoeiwoei te horen...
Vooral in z'n vijf geloof ik.

Morgen ga ik van Groningen naar Eindhoven, genoeg kilometers om goed te luisteren....
Nee, was paranoia, niks aan de hand. :~)
Unknown User

woei woei v-snaar

Hallo experts en aanverwante lezers,

Ben nu inmiddels 4 weken in het buitenland geweest (vanwege (positieve) familieomstandigheden even terug ...) en het geluid blijft nog steeds een beetje. Ik denk dat ik er minder op gelet heb. We hebben dik 1200 km achter elkaar teruggereden (in 18 uur...) en dan weet je precies welk geluid je bus maakt. En bij 85-95 wordt het goed overstemt...

Wel heb ik op de meest uiteenlopende momenten een wat gillende v-snaar gehad, duurde dan maar heel eventjes, maar ik vind dat altijd zo vernederend...

Dus ga ik nu maar de v-snaar vervangen. Had eigenlijk al voor vertrek moeten gebeuren, maar is niet gelukt. Misschien heb ik net zo veel geluk al Dester508, is het woeiwoei ook meteen weg. Dan maar een werkloze Diana Woeiwoei... Wat ik begrepen heb, is het vrij eenvoudig? Ik kan er op het forum weinig over vinden. Ik was al bang dat de radiateur eruit moest, dus dat valt al weer mee. Dus een poelie losdraaien, zodat ik ruimte krijg?

Zal wel lukken, dan laat ik natuurlijk nog weten of het woei woei ook weg is. Want dan krijgt de volgende nitwit meteen het goede antwoord!

Bedankt voor de hulp,

Groeten Jeroen
Unknown User

v-snaar

Dit is mijn laatste bijdrage aan dit onderwerp. Ik heb de V-snaar vervangen en het geluid is weg. Dus moet de conclusie zijn dat mijn V-snaar (die ook aardig uitgerekt was...) de boosdoener is/was.

Dus, heb je een woe woe woe geluid tijdens het rijden, alleen tijdens momenten waarop je gas geeft (al is het maar een klein beetje om een constante snelheid aan te houden), vervang dan je V-snaar. Voor iets minder dan 20 euro kun je weer een hele tijd verder.

Bedankt voor alle bijdragen...

Groeten Jeroen
Fam. Schollaart

Lawaai

Bericht door Fam. Schollaart »

Hoi Jeroen,

Laat ik mij ook nog eens met een bijdehante opmerking in mengen: Hoor je het geluid ook wanneer je de koppeling niet intrapt, maar wel het gas los laat, dus afremt op de motor? Wanneer je dan ook het geluid hoort, zal het met de aandrijflijn en hoogstwaarschijnlijk met het tussenaslager zijn. Hoor je het dan niet meer, dan zou je nog kunnen kijken naar de rubbers waarmee de motor in opgehangen. Wanneer daar de rek uit is, komt er ook allerlei geluid van de motor door in de rest van de bus.

Je bent het waarschijnlijk goed zat om te blijven zoeken, maar ik hoop dat je het vindt zonder kostbare derden in te hoeven schakelen.

Succes
Ruud
Ons gezin bestaat uit:
Anita (anno 1964)
Ruud (anno 1966)
Aron (anno 1991)
Benjamin (anno 1994)
Plaats reactie