om616; plaats temperatuursensor

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Janneman
Contacteer:

om616; plaats temperatuursensor

Bericht door Janneman »

Bij mijn camper heb ik het fenomeen dat de temperatuurmeter op de vreemdste momenten een sprong van +/- 10 graden omhoog maakt, of weer omlaag (echt een sprong binnen 0,1 seconden dus geen echt oplopende temperatuur). Dit is wel een beetje irritant, elke keer dat de wijzer 10 graden hoger staat aan te wijzen is toch een beetje schrikken.

Maar ja, wat veroorzaakt nou die sprongetjes/schommelingen? Ik heb alvast de accuspanning gemeten, die blijft gelijk. Daarmee lijkt de dynamo of gelijkrichter niet de boosdoener.

Volgende stap lijkt mij om de temparatuursensor maar eens te vervangen. Maar waar zit dat ding bij een OM616 motor? kan iemand me dat vertellen.

Als het ook die sensor niet is dan ben ik bang dat me een vervelend klusje achter het dashboard rest... maar misschien iemand hier die dit euvel al eens heeft meegemaakt (en opgelost)?
-----------------------
Groetjes,
Jan
DVIII

Re: om616; plaats temperatuursensor

Bericht door DVIII »

het ding ! zit naast je knie zo tussen de gloeiers en het blok ongeveer midden boven de inspuitpomp , er zit een klikstekker aan , die kunnen inderdaad gaan bokken !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Janneman
Contacteer:

Re: om616; plaats temperatuursensor

Bericht door Janneman »

Bedankt, scheelt weer als je weet waar dat ding ergens zit.

Vandaag een nieuwe gemonteerd. Beetje gefrut met de dieselleidingen en een waterslang die er aan alle kanten langs lopen maar toch gelukt met maar een halflitertje koelvloeistof verlies. De wijzer komt normaal op, of die ook stabiel blijft weet ik nog niet, dan moet ik wat meer kilometers maken.

Verder ook de kleppen gesteld. Dat bleek best wel nodig. Wel een absoluut rotwerk, zowel het stelsysteem vind ik bagger en je moet je behoorlijk in bochten wringen om er bij te kunnen. Maar goed, dus alweer een karweitje af op het to-do lijstje.
-----------------------
Groetjes,
Jan
Plaats reactie