Wat is er vandaag gebeurd?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Frank.fjph

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Frank.fjph »

Bedankt vragensteller,....bij mij is het nu ook zomer geworden.... :roll:

Frank
Bommes
Contacteer:

Bericht door Bommes »

Vandaag de nieuwe Hymer op gehaald..
Zal morgen eens wat fotootjes trekken..
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Bommes
Contacteer:

Bericht door Bommes »

fotookes niet gelukt..niet aan toe gekomen.

Net van de dierenarts te horen gekregen dat onze Bob (die vandaag 13 is geworden) de ziekte van Cushing heeft.
Veroorzaakt door een tumor in of haar hypofyse of haar bijnier.
Gevolg is dat haar bijnieren een bepaald hormoon te veel aanmaken, en ze daardoor allerlei klachten krijgt.
In het geval van onze bob is dat erg veel drinken en plassen, maar uit eindelijk wordt dat suikerziekte en epilepsie als we er niets aan doen.
In de bijnier zou te opereren zijn maar niet aan te raden op haar leeftijd, in de hypofyse is ook te opereren maar dan maak je nog een grotere patiënt van haar door de hoeveelheid medicijnen ze van af dat moment nodig heeft.
Ze krijgt nu medicijnen om de aanmaak van dat hormoon te remmen, over 9 dagen volgen allerlei testen om te kijken wat de juiste dosering zou zijn voor de medicijnen.
Maar daar blijft het bij.
De tumor blijft zitten en word dus langzaam of snel groter.
Het kan nog een paar maanden goed gaan maar ook ruim een jaar..
Bah we zijn er verdrietig van, dat maakt die nieuwe camper niet goed..
Tis een hond maar wel al 7 jaar ons maatje, die de laatste periode snel oud is geworden maar nog wel gezond was, nu heeft ze een tumor.. :cry:
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
karogegro

Bericht door karogegro »

Wij kennen het gevoel Marius. Sterkte
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
wimverlaat
Contacteer:

Bericht door wimverlaat »

Shit Marius, wat een rot bericht voor jullie.
Net als Toine kan ik zeggen dat wij het gevoel ook kennen. In september / oktober 2008 verloren wij binnen 4 weken onze Mechelse herder Ayla en onze Hollandse herder Lisa.
Ik hoop dat Bob nog een tijdje mee kan met jullie nieuwe camper en dat de medicijnen aanslaan.
Groet,
Wim
Het leven wordt vooruit geleefd en achteraf verklaard!
Website http://wim-vantverlaat.magix.net/website/
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Na anderhalf jaar vrachtwagen rijden ben ik afgelopen donderdag voor het eerst op het punt gekomen dat ik me zodanig in de nesten had gereden dat ik het niet meer zag zitten.

Moest lossen op een binnenhofje. Zeer krappe inrit. Eerst gaan kijken en draaien was niet het punt, dat moest lukken. Had ik daarna maar doorgedacht,..... :oops:

Na ongeveer 20 keer steken (ja echt) kreeg ik de combinatie (+18 meter) NET langs een huis gedraaid.

Zweten,.. :mrgreen:

Ergens halverwege het steken was ik al aan het bedenken hoe ik de planning uit moest leggen dat ik een kraan nodig had om me eruit te takelen.

Afgelopen Woensdag liep mijn derde halfjaar contract af dus volgens mij ben ik nu wel in vaste dienst,.... dat dan weer wel.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Mha, ik leef ook nog! :mrgreen:

Vorige week de Hanomag uit de stalling gehaald, ff gloeien, starten en lopen. Zelfs de remmen zijn nog hard en lekken tot nu toe niet -we zijn weer gematigd optimistisch! ;)

Deze week lekker vrij om aan 't ding te knutselen, de zijkanten hadden we al dicht gemaakt en nu de achterkant nog incl. verlichting en kentekenplaat. Ook moet ik nog ff een luikje maken voor de brandstofvulopening....
Ook eindelijk maar eens een knappe accubevestiging gemaakt, voor APK moeten ze vast staan, en ach, met 2 ogen en een dikke tie-wrap staat ie ook vast! Nu 4 draadeinden met wat bouten, moeren en hoeklijnen gemaakt en staat als een huis.

Verder nog ff de koelkast schoonmaken en een afgerotte schokbrekerbevestiging zien te fixen. 't houdt je op de straat!

Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Ik ben een trekhaak onder de UPS aan het violen.

Vandaag eronder voor de stroom. Zit er een goede verdeeldoos onder de opbouw met 6 vrije pinbezettingen voor verlichting remlicht knipperlichten etc. Is dat standaard?

Easy, zo kan elke sukkel een 7 polige stekker aansluiten.

Binnenkort de kogel erop en dan de scooter wat meer cc's geven.

Bij de dumphandel in Maasbracht even 2 LED zijmarkeringslichten meegenomen voor 3,95 per stuk 12v en 24v. Om de scooter aanhanger wat beter zichtbaar te maken in het donker.

Groeten Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Yildiz
Contacteer:

Bericht door Yildiz »

Hey Dennis,

Tsja, zulke dingen gebeuren dan toch een keer...
Ik rij nu niet meer vast, maar zo ben ik in het verleden eens onder een te laag bruggetje doorgereden met 30 km p/u (en dat blijkt dan toch harder te zijn dan je denkt).
Stom ja, maarja.... Schaamde me dood toen ik met trekker-oplegger zonder dak naar de garage reed..! Haha.. :oops:
Maargoed denk dan maar zo; een paar jaar 50 uur per week (als het niet meer is) op de weg: dan kan er eens wat gebeuren he..
Je kreeg 'm d'r tenminste weer heel uit dat doen ze je ook niet allemaal na natuurlijk.

Groetjes Yildiz
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Gister bij vaders op het werk (op de brug) de schokbreker bevestiging gefixt, mooie nieuwe steun gemaakt, dus dat zit weer APK waardig. Terwijl hij daar mee bezig was ben ik maar ff met die koelkast bezig geweest (2 soms 3 man op dezelfde vierkante meter werkt meestal ook niet!). Viel toen op dat er allemaal diesel uit lekte, en nou had ik al een paar keer gehad dat één van de verstuiverleidingen aan de brandstofpomp-kant af en toe los liep. Dus we denken, ff vast en gas weer. Nee dus, de leiding bleek gescheurd achter de wartel, maar ja, wat moet je ermee als je in Heerhugowaard staat en nog naar Wieringerwerf moet. Lopen deed ie nog wel, op drie-en-halve-cylinder. Met een gangetje van 60-70 met die lekkere tegenwind van gister naar 't huis van mijn ouders gerocheld, waar ik nog een sloop-blok had staan met leidingen etc, dus er daar 1 van overgezet.

Viel toen op, dat er één van die klemmetjes miste, volgens mijn vader is dat hoogstwaarschijnlijk de oorzaak, omdat ze dan stuk trillen. Dus het klemmetje maar overgezet en hijdoettutweer.
Ook nog ff remlichten gemaakt, grootlicht schakelaar uit elkaar gepierd want die deed het af en toe wel, en af en toe niet, en zo nog wat van die klusjes waar je prima je tijd mee kunt vullen. :)

Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Janneman
Contacteer:

Bericht door Janneman »

Vorig jaar eens een Velleman kitje gekocht om een waarschuwingspiepertje te horen als ik de lichten aan laat staan. Het in elkaar solderen was een winterklusje en vandaag heb ik het in de camper ingebouwd. Werkt nog ook :shock:

Wel vermoed ik dat ik morgen stram en stijf ben van de capriolen die ik moest uithalen voor het inbouwen, je moet tenslotte een aansluiting maken op het deurcontact en de stadslichtschakelaar. Zo'n camper zit toch prettiger als dat die ligt bij het bestuurdersdeel.
-----------------------
Groetjes,
Jan
Johannes

Bericht door Johannes »

Hoeveel pech kun je hebben,

Een week of twee terug begon de automaat van mijn saab rare geluiden te maken. Vorige week even bij de dealer voorbij voor advies. Nieuwebak á € 5200,00. nou nee dus. Toen ik weer naar huis wou ging de auto niet meer achteruit dus hebben ze een aantal auyto's verzet zodat ik weg kon. Thuis was het helemaal over. Ondertussen een andere bak bij elferink gekocht voor € 500, aan huis afgeleverd. Efin eerst even met de camper een paar dagen weg richting Frankfurt am main. een stop bij Remagen om de brughoofden te bekijken. Je moet daar nogal stijl omhoog en dat ging niet zo waarop ik besloot om de klepspeling te chekken(lpg).Waarna de motor alleen nog stationair wou draaien en zoveel lawaai maakte dat ik even dacht dat alle bouten en moeren los in het blok lagen. Kijken , kijken en nog een keer kijken en tot mijn stomme verbazing hinf de distributie ketting gewoon los. De spanner lag ook slap. Ik kreeg bange voorgevoelens en heb eerst de timing gecontroleerd, en jawel de ketting was een tand versprongen. Mijn vrouw heeft mooie foto,s gemaakt van onze bus op de rijnpromenade, terwijl ik de timing heb hersteld. Daarna was de herrie wel over maar nog steeds alleen stationair en meer niet. Na een frisse wandeling weer gaan kijken . Nu bleek er een boutje van het lpg inspuitstuk te missen. En die heb je natuurlijk net niet in de voorraad. Nu was er een camperaar voorbij geweest die belangstellend had geinformeerd of het wel ging. Nou nee niet zo ik had ook nog een bougie afgebroken. Even later kwam hij terug met een andere bougie. dat is toch wel erg fijn zo geste. Laat nou het schroefdraad stuk van die kapotte bougie dezelfde draad hebben als het ontbrekende boutje. We zijn weer thuis gekomen al moest de herrie bij het starten voordat de ketting spanner op druk was wel even wennen. Thuis de ketting spanner eraf gehaald, blijkt het kogelklephoudertje door midden te liggen. Een nieuwe gedraaid op de draaibank en dat is ook weer klaar. Heb ik ook nog een transporter dus ik kon mij gelukkig even redden. Kom ik daar gisteren mee thuis en loop er achter om heen druipt de achterklep van de olie. Gepeild en carter dus leeg. Vandaag maar eens gekeken is de oliedruk zender kapot gesprongen. de olie spuit eruit. Gelukkig voorzover ik dat kan constateren geen schade aan de motor. Morgen maar een zender halen . daarna kan ik verder met de saab.
Groet Pieter
DVIII

Bericht door DVIII »

ja je komt in de buurt van een nieuw record, de hanomaf is nog een spriet .... hoe noem je dat, meer of minder ?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
dereiziger

Bericht door dereiziger »

Wow Johannes .. das wel heel veel ellende achter elkaar aan.

Ik ben er eindelijk achter hoe ik de lier voor op mijn bus kan monteren, demontabel en nu nog zo maken dat ik het in geval van nood ook aan de achterkant de lier kan vastzetten en daar trekken .

Misschien dat ik dan wat minder vaak een boer in de omgeving nodig heb als ik weer eens vast zit .
Afbeelding
dereiziger

Op onverklaarbare wijze ineens brand in mijn meterkast ..

geen defecte apparaten .. geen oude installatie .. niets anders dan een enorme warmte ontwikkeling .. nu de oorzaak nog vinden ..
Afbeelding
vanhooltje

Bericht door vanhooltje »

kijk maar eens naar losse draden, die gaan vonken en ondwikkelen warmte :shock:

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
KWF-704

Bericht door KWF-704 »

Niet veel
wel de weg terug gevonden naar dit forum groeten aan iedereen.
Wist als bij wonder nog mijn inlog en paswoord.

van Johan Manuela en Jonathan
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Kijk nou toch eens... Leven jullie nog?
Welkom terug.:)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Anton

Bericht door Anton »

Hoi Johan Manuela en Jonathan,

Welkom !

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
KWF-704

Bericht door KWF-704 »

hey

is geen excuus maar druk gehad vorig jaar bootje gekocht prachtige zomer veel gevaren ,verhuist enz

stuk nieuwe vloer in kamper gelegd moet nog veerbladen en banden vervangen en hij kan terug de weg op.
ook het uitlaat spruitstuk is aan vervanging toe

alleen tijd en een beetje budget en het komt in orde
Berthil

Bericht door Berthil »

hee Johan, gezelling dat je weer terug bent.

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
paulv

Bericht door paulv »

:D Gister zijn we allebei geslaagd voor C :D
Nu nog een nieuwe camper :wink: .

Mvg. Paul en Marja
Bezoek altijd welkom!
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Paul en Marja,

Mede namens Sylvia allebei van harte gefeliciteerd!

Afbeelding
Let Campertechniek.eu put you in the driver's seat
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
dereiziger

Geweldig Paul Gefeliciteerd voor jullie beiden .. :D
Afbeelding
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Das mooi nieuws.
Allebei van harte gefeliciteerd!

Groet Anton