Ruitenwissermotor - verschillende modellen

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
wouter_
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 okt 2008, 22:29

Ruitenwissermotor - verschillende modellen

Bericht door wouter_ »

Beste allemaal,

Mijn ruitenwissermotortje is helaas niet meer goed, volgens de reviseerder is er een lager stuk wat niet te vervangen is, op zoek naar een nieuwe dus!
In mijn Hanomag F40 zit een motor die recht vooruit steekt, maar bij praktisch elke dusseldorfer waar ik onder de motorkap gekeken heb zie ik een dwarse ruitenwissermotor zitten. Dit is ook het model wat de dealer in de computer terug kan vinden (hij zegt niks te kunnen met mijn chassis nr. dus het is een beetje zoeken als ik daar iets bestel). Mijn vraag is of iemand weet of deze modellen uitwisselbaar zijn. Bestaan er ook nog andere modellen waarvan ik moet oppassen dat ik ze niet koop omdat ze niet passen?

groeten! Wouter
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Ruitenwissermotor - verschillende modellen

Bericht door DVIII »

alle die in dusseldorfer voorkomende modellen passen in een dusseldorfer. de stekker is hetzelfde en de aansluitplaat ook.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
wouter_
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 okt 2008, 22:29

Re: Ruitenwissermotor - verschillende modellen

Bericht door wouter_ »

Ik heb naar aanleiding van dit bericht een ruitenwissermotor bestelt met de motor dwars (had hiervoor dus een die recht naar voren stak). De motor paste helaas niet helemaal, doordat de motor naar links steekt heeft deze daar ook wat ruimte nodig, in de Hanomag F40 is die er niet, de motor komt net iets schuin te zitten. Verder kwam een bevestigingsboutje niet overeen. Ik heb het opgelost door de motor links met afstandsbusjes te monteren. Hierdoor is de as wel iets schuin komen te zitten, maar dit levert geen problemen op met het kogelgewrichtje achter het dashboard. Ik kan in elk geval weer gelukkig ruitenwissen!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten