Beste mensen,
Enige tijd geleden viel me op dat mijn motor een onregelmatig rateltje heeft als bijgeluid, of meer onregelmatig getik, heel zachtjes. Het is alleen te horen als de motor stationair loopt omdat het motorgeluid het rateltje bij hogere toeren overstemt, Het geluidje verdwijnt wanneer ik de koppeling intrap. Ik ben op zoek gegaan naar het geluidje en het leek uit de buurt van de koppeling/versnellingsbak te komen, dit verklaard ook wel waarom het weg is bij het intrappen van de koppeling. In het vliegwielhuis vond ik een klein stukje ijzer, het lijkt een beetje op een borgje van iets, weet iemand wat dit voor dingetje is en of het bij de koppeling hoort en ook mijn rateltje zou kunnen veroorzaken?
mvg, Wouter
Bijgeluidje in de motor (OM314)
-
Bijgeluidje in de motor (OM314)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Re: Bijgeluidje in de motor (OM314)
dat veertje hoort het druklager in de vork vast te houden. de vork is het ding wat het druklager indrukt om te ontkoppelen.
daar zit een normale speling op en je mist voor de werking dat veertje niet . als daar een beetje geluid vandaan komt is dat totaal niet verontrustend. met wat oefening en flink zwarte handen kun je dat veertje weer op zijn plaats klikken.
maar het is geen onmisbaar ding, ik rijd ook zonder die veertjes en er is geen vuiltje aan de lucht. herrie maken doet de bus toch wel.
daar zit een normale speling op en je mist voor de werking dat veertje niet . als daar een beetje geluid vandaan komt is dat totaal niet verontrustend. met wat oefening en flink zwarte handen kun je dat veertje weer op zijn plaats klikken.
maar het is geen onmisbaar ding, ik rijd ook zonder die veertjes en er is geen vuiltje aan de lucht. herrie maken doet de bus toch wel.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !